کد خبر: 1042814
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه سند پلیس کاملا رسمی است، گفت: طبق ماده ۲۹ خریدار و فروشنده مکلف هستند به پلیس مراجعه کنند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تحول سیستمی و هوشمندسازی یکی از برنامه‌های پلیس راهور است گفت: بایدشرایطی مهیا شود که ما به منزل افراد مراجعه کنیم؛ بطور مثال در شماره‌گذاری در صورت مهیا شدن زیر ساخت‌ها اگر فرد متقاضی شود ما به در منزل مراجعه کرده و فقط هزینه پرداخت می‌شود.

سردار هادیانفر درباره شماره گذاری و سند خودرو گفت: هم در قانون تصریح شده و هم رای دیوان مشخص کرده است که سند پلیس سند کاملا رسمی است و هیچ مرجعی بالاتر از پلیس نیست که سند رسمی صادر کند؛ طبق قانون خریدار و فروشنده مکلف هستند برای نقل و انتقال به پلیس مراجعه کنند.

وی در خصوص اعمال جریمه رانندگانی که پلاک خودرو‌های خود را مخدوش می‌کنند، گفت: کسانی که پلا‌ک خودرو را مخدوش می‌کنند پس از چک اپراتور و شناسایی راننده شخص متخلف احضار و پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضا معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: رباتی در پلیس راهور طراحی و از ۱۵ اسفند راه‌اندازی شده است که به جای افسران چک اپراتور خواهند بود؛ ۷۵۵ هزار وسیله متخلف توسط این ربات‌ها تشیخص داده شدند و تاکنون بدون خطا تشخیص داده است.

وی درباره اینکه کدام دستگاه متولی اجازه ورود افراد به خطوط ویژه است، گفت: سازوکار مجوز تردد در خط ویژه توسط شورای امنیت کشور تعیین شده و افرادی که مشمول هستند به صورت سالیانه به پلیس اعلام می‌شوند؛ با توجه به اینکه تنها مرجع صدور مجوز تردد در خط ویژه پلیس راهور ناجا است در برگه‌های دارای هولوگرام مجوز‌ها را صادر می‌کند.

وی درباره متوسط سرعت در جاده‌ها گفت: این دوربین‌ها در محورهای تهران_ قم و بالعکس، قم_اصفهان و بالعکس و تهران_ کرج، قزوین_ زنجان_ تبریز اجرایی شده است؛ خودرو که از اولین دوربین عبور می‌کند توسط دوربین ثبت می‌شود و برمبنای سرعت قانونی معبر محاسبه می‌کند اگر فرد با سرعت قانونی دوربین را رد کرده و تا دوربین بعدی با سرعت زیاد براند و در مقابل دوربین بعدی با سرعت قانونی برود این حد سرعت توسط دوربین محاسبه می‌شود و اگر کمتر از زمان مد نظر باشد اعمال قانون می‌شود.

وی در خصوص آموزشگاه‌های رانندگی گفت: آموزش تئوری برای آیین نامه اجباری نیست، اما اگر فردی علاقمند به آموزش است اختیاری بوده و اجبار قانونی ندارد.

سردار هادیانفر در خصوص هزینه آموزش اعلام کرد: وقتی آموزش اجباری نیست نباید هزینه پرداخت شود، اما اگر خود فرد متقاضی باشد هزینه را باید بپردازد و در صورت تخلفات آموزشگاه‌ها، افراد باید موارد را به مراکز صدور گواهینامه در شهرخود اعلام کنند.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اسدی-یک بازنشسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
1
جناب سردار فک کردید دفترخانه ها از این درآمد چشمگیر نقل وانتقال سند خودرو به این راحتی می گذرند؟بابت هر سندی میانگین 3-4میلیون هزینه بدون دردسر میگیرند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار