کد خبر: 1039490
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳
مقام سابق اطلاعاتی رژیم صهیونیستی:
رژیم جعلی صهیونیستی چنان گرفتار انواع بلایای داخلی و خارجی است که هشدار‌های فروپاشی این بار نه از بیرون که در درون آن به گوش می‌رسد. یکی از مسئولان اسبق دستگاه امنیت عمومی این رژیم ضمن ابراز نگرانی نسبت به آینده این رژیم، درباره زوال «اسرائیل» هشدار داد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: یووال دیسکین، رئیس پیشین دستگاه امنیت عمومی اسرائیل (شاباک) در مقاله‌ای که اخیراً در روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارنوت» منتشر شد، ضمن هشدار نسبت به خطرات مربوط به موجودیت اسرائیل پس از یک نسل اعلام کرد: خطراتی که موجودیت «اسرائیل» را تهدید می‌کند، خطرات خارجی نیست بلکه داخلی است. وی در ادامه افزود: اگر اکنون اوضاع را سر و سامان ندهیم و الان جبران نکنیم، زمان با ارزشی را از دست خواهیم داد و ممکن است پس از سال‌ها و پس از یک نسل از دست برویم. دیسکین بحران سیاسی که اسرائیل امروز شاهد آن است و ناکامی آن در تشکیل کابینه‌ای باثبات و پایدار را «یک نمایش سیاسی بیهوده» توصیف کرد که جایگزین مقابله با مسائل راهبردی - موجودیتی شده است که شیوع ویروس کرونا میزان شدت آن را نشان داده است.

وی با این پرسش که آیا اسرائیل از انسجام اجتماعی، مصونیت اقتصادی و قدرت نظامی- امنیتی برخوردار است که ادامه‌دار بودن موجودیت خود را پس از یک نسل تضمین کند، گفت: من درباره تهدید هسته‌ای ایران، موشک‌های حزب‌الله لبنان یا سلفی‌ها صحبت نمی‌کنم بلکه در خصوص تغییر و تحولات مربوط به جمعیت، تغییرات اجتماعی و اقتصادی سخن می‌گویم که ماهیت دولت‌ها را تغییر می‌دهد و پس از یک نسل تهدیدی برای موجودیت آن‌ها قلمداد می‌شود. وی افزود: اختلافات و شکاف‌های داخلی در حال عمیق‌تر شدن است در حالی که شکاف بین راست‌گرایان و چپ‌گرایان بیشتر از شکاف بین یهودیان و عرب‌ها شده، بی‌اعتمادی در مؤسسات دولتی در حال افزایش است، فساد در نهاد‌های دولتی بیشتر از قبل ریشه دوانده و به اوج خود رسیده، همبستگی اجتماعی بسیار کاهش یافته و رهبران ما از الگو‌های شخصی بی‌نصیب هستند. بسیاری از ما ثمره ذهنیت از کوره دررفته میکی زوهر، رئیس ائتلاف در کنست هستیم. دیسکین ادامه داد که وضعیت اسرائیل در عرصه اقتصادی و اجتماعی و همچنین امنیتی پایدار نخواهد بود و خطرناک‌تر از همه اینکه بسیاری زندگی در دیگر کشور‌ها را بر زندگی در اراضی اشغالی ترجیح می‌دهند.

همسو با این سخنان یک نویسنده مطرح اسرائیلی در مقاله‌ای نوشت: در سایه شکاف‌های رایج بین اسرائیلی‌ها در سطوح مختلف زبانی، فرهنگی و اقتصادی که نمی‌توان آن را از بین برد، ایده منافع مشترک، امروز در اسرائیل وجود ندارد و ایده مردم اسرائیل بیانگر واقعیت فعلی نیست.

به گزارش شفقنا به نقل از عربی ۲۱ «ران آدلیست» در روزنامه معاریو با بیان این موضوع همچنین نوشت: ادعای دموکرات بودن اسرائیل ادعا‌هایی توخالی است، زیرا آنچه اسرائیل در واقعیت شاهد آن است، در واقع حباب‌های آزادی است و دریای بزرگی که این حباب‌ها در آن تکان می‌خورد، یک دولت نژادپرست و تاریک است.

تداوم تجمع اعتراضی علیه نتانیاهو

منابع خبری صهیونیست شنبه شب به وقت تهران از تداوم تجمع اعتراضی علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر دادند.

منابع خبری در این زمینه گزارش دادند که معترضان به نتانیاهو در میدان معروف «پاریس» در «خیابان بالفور» نزدیک به محل اقامت نتانیاهو در «رحافیا»، نزدیک شرق قدس اشغالی تجمع کرده‌اند. تصاویر منتشر شده از این تظاهرات نشان می‌دهد که معترضان تصاویر نتانیاهو و پلاکارد‌هایی در انتقاد از وی در دستان خود دارند. این دور از تظاهرات سی و پنجمین هفته از اعتراض‌های سراسری به فساد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و عدم رضایت از نحوه مواجهه او با بیماری کرونا در فلسطین اشغالی است. مخالفان خواستار استعفای نتانیاهو به دلیل فساد مالی، رشوه، کلاهبرداری و ضعف در مدیریت در مواجهه با کرونا هستند. جنبش موسوم به پرچم‌های سیاه از جمله بانیان برگزاری این تظاهرات است. در تظاهرات هفته گذشته علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یکی از زنان هوادار نتانیاهو به سوی معترضان هفت‌تیر کشید. هواداران نتانیاهو همچنین به سوی معترضان گروه پرچم‌های سیاه سنگ پرتاب کردند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
0
0
شک نکن!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
0
0
علی لعنه الله علی القوم ظالمین
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
0
0
غرور قدرت ، اسرائیل را از انچه پیرامونش میگذرد غافل کرده و هرگز متوجه تاکتیکهای پیچیده ایران برای متلاشی کردن ان از طریق حذف حمایتهای بین المللی و ایجاد اختلافات و اعتراضات داخلی و تقویت نظامی حزب الله لبنان، نبوده و اکنون سختی شرایط داخلی بر معضلات افزوده و دگرگونی درونی و فروپاشی اسرائیل فعلی امری اجتناب ناپذیر است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار