کد خبر: 1039382
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
قالیباف در نطق پیش از دستور:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه امروز پیش روی ماست، بودجه مطلوب مجلس نیست اما با توجه به ظرفیت‌های اجرایی و در تعامل با دولت حداکثر اصلاحات ممکن به نفع معیشت مردم در آن اعمال شده است.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، ضمن گرامیداشت اعیاد مبارک ماه رجب و ولادت امام جواد (ع)، به بررسی بودجه سال آینده در مجلس پرداخت و گفت: بودجه کل کشور وارث چند دهه عملکرد اقتصادی دولت‌ها است و بخش قابل توجهی از اشکالات ساختاری در اقتصاد کشور به علت در اولویت نبودن اصلاح ساختار بودجه است.

وی تصریح کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۰ هم طبق همین عادت دیرینه و حتی بیشتر از اشکالات ساختاری مرسوم دارای اشکالات جدی بود و معیشت مردم را در معرض آسیب قرار می‌داد. کمیسیون تلفیق اصلاحات مهمی را در این لایحه اعمال کرد و راه تحول بودجه به نفع مردم را به دولت نشان داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در نهایت دولت مجری بودجه است، به همین جهت نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفتند تا اصلاحات بودجه بر عهده دولت گذاشته شود و مسئولان اجرایی با توجه به توان و اراده فعلی دولت تغییرات لازم را در لایحه اصلاحیه اعمال کنند.

قالیباف گفت: در نتیجه این فرآیند و رایزنی‌های صورت گرفته، خوشبختانه دولت هم بخشی از این اصلاحات مورد نظر را اعمال کرد و یک گام در تعامل با مجلس به نفع مردم برداشت و مجلس هم چندین گام برداشت و از بخشی از راهکارها و اصلاحات مدنظر خود چشم پوشی کرد تا در این شرایط اختلافات مانع از شنیده شدن صدای واحد ما برای حل مشکلات مردم نشود.

وی تصریح کرد: آنچه امروز پیش روی ماست، بودجه مطلوب مجلس نیست اما با توجه به ظرفیت‌های اجرایی و در تعامل با دولت حداکثر اصلاحات ممکن به نفع معیشت مردم در آن اعمال شده است. از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه که در چند روز گذشته به صورت سه شیفت و حتی در روزهای تعطیل وظیفه خطیر تکمیل لایحه اصلاحیه بودجه را بر عهده داشتند تشکر می‌کنیم. در جلسات بررسی بودجه در مجلس نمایندگان درباره اصلاحات اعمال شده توسط دولت و تصمیمات اتخاذ شده در کمیسیون تلفیق با رای خود تصمیم نهایی را اتخاذ خواهند کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به زلزله «سی سخت» اشاره کرد و گفت: زلزله در شهرستان‌های دنا و سی سخت مشکلات فراوانی را برای مردم صبور این مناطق ایجاد کرده است و ضروری است دولت و دستگاه‌های اجرایی سریعاً نسبتاً به رفع تمام مشکلات مردم این مناطق به خصوص بازسازی منازل آنها اقدام کنند.

قالیباف تاکید کرد: تلاش و پیگیری نمایندگان پرتلاش کهگیلویه و بویراحمد برای پیگیری مشکلات مردم قابل تقدیر است و لازم است کمیسیون عمران مجلس سریعاً با تشکیل کارگروهی ویژه و با حضور در مناطق زلزله زده بر روند رسیدگی دستگاه‌های اجرایی به مشکلات مردم نظارت کرده و گزارش نظارت خود را جهت استحضار نمایندگان و قرائت در صحن علنی مجلس ارائه کنند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار