کد خبر: 1037927
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
بهبود زیر ساخت های صنعت توریسم و گردشگری بقدری کار ساز بوده که بخش بزرگی از چرخه اقتصادی این کشور بر محور صنعت توریسم به گردشگری به چرخش در آمد و سالانه در آمد قابل توجهی را کسب می کند.

کشور ترکیه یکی از مقاصد برتر گردشگری در دنیاست و توانسته در میان ده کشور دیدنی جهان قرار بگیرد . از این رو سالانه میلیون ها گردشگر خارجی برای گذران تعطیلات خود به ترکیه آمده و بسیاری از آن ها به مسافران همیشگی این کشور تبدیل شده اند . بهبود زیر ساخت های صنعت توریسم و گردشگری بقدری کار ساز بوده که بخش بزرگی از چرخه اقتصادی این کشور بر محور صنعت توریسم به گردشگری به چرخش در آمد و سالانه در آمد قابل توجهی را کسب می کند . و این آمار و ارقام روز به روز در حال افزایش است . در این میان تعداد گردشگران ایرانی نیز کم نیست و به خصوص در دو دهه اخیر روز به روز در حال افزایش است .

شهر های این کشور همگی پر جاذبه و زیبا هستند و برخی از آن ها دارای امتیازات مختلفی نظیر قرار گیری در امتداد سواحل دریای اژه و مدیترانه هستند . شهرهای آنتالیا ، ماماریس ، کوش آداسی و همچنین بدروم بیشترین آمار گردشگران تابستانی را به خود اختصاص داده اند . و همین طور شهر تاریخی و پر جاذبه استانبول در تمام طول سال مملو از گردشگر است . در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با گوشه و کنار این کشور زیبا آشنا کنیم ، پس با ما همراه شوید :

مناطق تاریخی شهر استانبول

شهر استانبول و سفر با تور استانبول یکی از برترین مقاصد گردشگری در دنیاست و سالانه میلیون ها گردشگر از این شهر تاریخی دیدنی می کنند و در تاریخ و تمدن پر شکوه آن غرق می شوند . اغلب گردشگران با یکبار سفر به این شهر در جرگه مسافران همیشگی آن در می آیند . زیرا با سفری چند روزه نمیتوان همه گوشه و کنار این شهر زیبا را به طور کامل تماشا نمود . شهر استانبول تاریخی پر فراز و نشیب را از سر گذرانده و به پایتخت فرهنگی قاره اروپا تبدیل شده است . وجود صدها آثار تاریخی و باستانی ارزشمند و همچنین دهها گالری هنری و موزه جذاب سبب شده حین قدم زدن در استانبول ، حس بودن در یک موزه زیبا را داشته باشید .

در ادامه باید افزود شهر استانبول دارای موقعیت خاص جغرافیایی بوده و عواملی همچون قرار گیری میان دو قاره آسیا و اروپا و همچنین همجواری با دریای سیاه و مرمره به زیبایی و شهرت آن افزوده است . استانبول یکی از زیباترین و البته پرطرفدارترین شهر ترکیه است که در دوران حکومت عثمانیان به قدرت فراوان رسید و تا قرن ها به مرکز قدرت آنان تبدیل شد . این امر سبب شد تمامی شهر پر شود از کاخ های باشکوه و اماکن تاریخی زیبا که حتی نام بردن از همه آن ها در یک مقاله امکان پذیر نخواهد بود .

بر اساس مطلب سفر باتو ، جالب اینکه سازمان جهانی یونسکو چهار مورد از مکان های دیدنی شهر استانبول را به ثبت رسانده است که عبارتند از :

 1- پارک باستانی ( مسجد آبی و کاخ توپکاپی ، میدان اسب‌سواری کنستانتین، کلیسا‌های تاریخی مربوط به قرن ششم قبل از میلاد ) 2- محله سلیمانیه(مسجد سلیمانیه و قنات ولنز ) 3- محله زیرک و صومعه  Pantocrator4- منطقه رامپارتس (آثار باقی‌مانده از بنا‌های امپراتوری تئودوسیوس دوم که قدمت آن به اوایل سال چهارصد میلادی باز می گردد .

شهر باستانی افسوس

 افسوس یکی از شهر‌های باستانی کشور ترکیه است که توانسته به شهرت جهانی برسد و سالانه میزبان میلیون ها گردشگر را از سراسر دنیاست . گفته می شود افه سوس در اوایل سال ۱۵۰۰ قبل از میلاد مهد تمدن و پایتخت پادشاهی آرزاوا بوده و سپس به تصرف یونانیان در آمد . و بسیاری از بناهای تاریخی به جا مانده در این منطقه به دوران حکومت یونانیان باز می گردد .

جالب است بدانید شهر افسوس در دوران باستان مرکز قدرت یونانیان بوده و یکی از دوازده شهر تحت لیگ ایونی یونان به شمار می‌ رفت . حین بازدید از این منطقه با معبد باشکوه آرتمیس برخورد خواهید کرد که به شهرت جهانی رسیده است . آرتمیس یکی از عجایب هفتگانه دنیاست و تاریخ دانان بر طبق استاد موجود در کتب مقدس بر این باورند که شهر باستانی افسوس زادگاه پولس و یوحنای قدیس بوده است . آثار تاریخی قابل توجه در این منطقه باستانی عبارتند از : کتابخانه سلسوس ، تئاتر بزرگ ، قصر سلطنتی و موزه باستان شناسی افسوس .

در نهایت باید افزود این منطقه افسانه ای در فهرست سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است .

کوه نمرود

منطقه باستانی نمرود بر بالای ارتفاعات کوه نمرود و در ناحیه ای در جنوب شرقی کشور ترکیه قرار گرفته است . کوه نمرود یکی از عجایب کشور ترکیه است و با سنگ‌ های عظیم به شکل تندیس های بسیار دیدنی تراش‌خورده است . این منطقه ویرانه های به جا مانده از یک مقبره باستانی است و در فهرست سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است . قدمت این منطقه به قرون اول قبل از میلاد باز می گردد و بخش قابل توجهی از این تندیس ها در طی گذر هزاران سال از بین رفته‌ اند اما برخی از آ‌ن ‌ها از گزندحوادث جان سالم به در برده و همچنان پا برجا هستند . 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار