کد خبر: 1033376
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
امام جمعه اصفهان:
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، با اشاره به تولید فیلم «بانوی بهشت» توسط عوامل شیعه انگلیسی تصریح کرد: نباید کاری که دشمن دوست دارد را انجام داد، ائمه اطهار(ع) در هر کاری که موجب اختلاف مسلمین شود، تقیه می کردند. والله تقیه اهل بیت(ع) به معنای ترسیدن از مرگ نبود.

  به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، امام جمعه اصفهان در ویژه برنامه ای که به مناسبت شهادت حضرت زهرا و سالروز حماسه ۹دی در مدرسه صدر بازار با جمع محدودی از روحانیون و اساتید حوزه و با رعایت کامل موارد بهداشتی برگزارشد، اظهار کرد: حضرت رسول(ص) در روایتی که از ابن حجر آمده است می فرماید «اولین شخصی که در روز قیامت وارد بهشت برین می شود حضرت زهرای مرضیه (س)است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه باطن روایت چیزی نیست که هر کس متوجه آن شود، گفت: حقیقت آن است که جلوداران ورود کننده به بهشت همان پیشتازان و بهترین افراد در دنیا بوده اند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: ورود به بهشت یعنی تحت عنایت خداوند قرار گرفتن است، قیامت جای پارتی بازی نیست و کاملا وابسته به اعمال دنیا است، برهمین اساس در روایتی نقل شده است که امام زمان (عج ) می فرماید الگوی من حضرت زهرای مرضیه(س) است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان عنوان کرد: نوع رفتار وسیره رسول الله با حضرت زهرا(س) نشان از درجه والای آن حضرت در دنیا و آخرت دارد.

وی در ادامه با اشاره به فیلمی که اخیرا توسط عوامل شیعه انگلیسی تحت عنوان «بانوی بهشت » ساخته شده و مراجع عظام شیعه به دلیل ایجاد اختلاف، فتوای حرمت آن را صادر کرده اند، خاطرنشان کرد: برخی از افراد به بهانه دوستی حضرت زهرا(س) کاری را انجام می دهند که اصلا مقبول درگاه اهل بیت(ع) و در راس آنها بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) نیست، نباید کاری که دشمن دوست دارد را انجام داد، ائمه اطهار(ع) در هر کاری که موجب اختلاف مسلمین شود، تقیه می کردند. والله تقیه اهل بیت(ع) به معنای ترسیدن از مرگ نبود.

مدیر حوزه علمیه اصفهان اذعان کرد: یک مسلمان براساس دین مبین، قدمی برنمی دارد و گفتاری نمی کند که به اسلام ضربه بخورد، لذا در این شرایط حساس کنونی که جهان کفر واستکبار مقابل نه فقط شیعه، بلکه مقابل اسلام ایستاده اند از هرکاری که موجب اختلاف می شود باید دوری کرد.

آیت الله طباطبایی نژاد ابراز کرد: در قرآن کریم صراحتا بیان شده که کفار لحظه ای نمی خواهند شادی به مسلمین برسد، پس هرگز کفار را ولی خود قرار ندهید.

وی بیان کرد: دمیدن در آتش اموری که موجب تفرقه می شود، کار دوست اهل بیت(ع) نیست، بلکه خواسته دشمن است، بنابراین باید بصیرت داشت.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: ۹دی از بی بصیرتی و نا آگاهی و غیر انقلابی بودن اگر نگویم ضد انقلابی بودنِ برخی در فتنه ۸۸ حاصل شد؛ خداوند به پیامبر اکرم(ص) فرمود: مومن کسی است که اگر اختلافی افتاد بدون تردیدی حرف تو را به عنوان ولی بپذیرد.

وی ادامه داد: بدون شک کسانی که در فتنه ۸۸ دستور رهبری را گوش ندادند و کشور را به آشوب کشیدند و در پی هرج ومرج به هر نحوی بودند و باعث کشته شدن جوانان و توهین به مقدسات دینی شدند، از آبشخور خارجی، تغذیه می شدند و حکم آنها به عنوان مفسد فی الارض قطعا اشد مجازات است، اما به لطف ولایت فقیه و اسلام، با رحمت و رافت اسلامی با آنها برخورد شد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان عنوان کرد:  مردم متوجه این امر شدند که سران فتنه سال ۸۸ ذره ای اعتقاد به انقلاب و ولایت ندارند و با حماسه آفرینی ۹دی مشت محکمی به دهان یاوه گویان زدند.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر