کد خبر: 1031968
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
رسانه¬ها در عصر ارتباطات و اطلاعات، ابعاد گوناگون حیات بشری را تحت تأثیر قرار داده و اهمیت رسانه در جهان امروز تا به آنجایی است که کشور‌های جهان را بر سر استفاده از جدیدترین فناوری¬های رسانه¬ای به‌منظور جذب مخاطب و سلطه بر افکار عمومی، وارد رقابتی شدید کرده است.
به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه و فناوری رسانه، رسانه ملی نیز به‌منظور همگام شدن با جامعه جهانی، با گذر از سیستم آنالوگ، به دنیای دیجیتال گام نهاد؛ به‌گونه‌ای که در حال حاضر تعداد زیادی استودیو تلویزیونی تمام دیجیتال در سازمان وجود دارد و سطح وسیعی از کشورمان زیر پوشش امواج دیجیتال قرار دارد. رسانه ملی با گذر از فناوری HD و رسیدن به عرصه فناوری HDR هم اکنون فناوری «K ۴» را برای نمایش هرچه بهتر و واقعی‌تر تصاویر تلویزیونی به کار گرفته است. همزمان با تصمیم سازمان صدا و سیما برای پخش تصاویر با کیفیت ۴K در سطح ملی، بر آن شدیم تا با تدوین نشریه‌ای به منظور آشنایی مخاطبان با زنجیره تولید، پردازش، سیگنال‌رسانی و پخش زمینی و ماهواره‌ای سیگنال ۴K، ضمن آموزش و فرهنگ‌سازی مطالب در سطح سازمان و بیرون سازمان، نسبت به مستندسازی فعالیت‌های انجام‌شده اقدام کرده و تجارب همکاران را به خوانندگان منتقل کنیم. به همین منظور با تلاش چندین ماهه کادر تحریریه فصلنامه علمی تخصصی موج، شماره ۹۰ این فصلنامه (ویژه پاییز ۱۳۹۹) به موضوع مهم و روزآمد ۴k و حواشی آن اختصاص داده شده. لازم به ذکر است؛ علاقمندان می‌توانند با مراجعه به لینک درج شده در پایان مطلب در سایت هفدهمین اجلاس فناوری رسانه، به این مجموعه مطالب دسترسی یابند. دراین شماره می‌خوانیم:

- راه اندازی اولین شبکه فراتر از HD رسانه ملی، "فرصت‌ها و چالش‌ها
- استفاده از فناوری ۴k در چرخه تولید تا پخش
- استفاده از فناوری HDR در تصاویر تلویزیونی ۴k
- زیرساخت صدا و تصویر مبتنی بر IP
- استاندارد فشرده سازی بعدی در رسانه ملی VVC یا HEVC
- بررسی تجارب کشور‌های دیگر در پخش همگانی UHDTV
- و ...

گفتنی است؛ فصل¬نامة موج تنها نشریة علمی- تخصصی- آموزشی و خبری در سازمان صدا و سیما است که در روابط عمومی معاونت توسعه و فناوری رسانه تالیف، تدوین و تهیه و منتشر می¬شود و در سطح سازمان، مراکز استان¬ها و شرکت¬های دانش¬بنیان و دانشگاه¬های مرتبط با این حوزه توزیع و به عبارتی در سطح کشور در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار