کد خبر: 1031813
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: آمارهای شش ماهه امسال نشان می دهد که در استان اردبیل پرداخت تسهیلات به کارآفرینان و صنعتگران شش تا هفت درصد رشد پیدا کرده و انتظار می رود تا پایان امسال همچنان این رقم سیر صعودی به خود بگیرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: آمارهای شش ماهه امسال نشان می دهد که در استان اردبیل پرداخت تسهیلات به کارآفرینان و صنعتگران شش تا هفت درصد رشد پیدا کرده و انتظار می رود تا پایان امسال همچنان این رقم سیر صعودی به خود بگیرد.

وی تصریح کرد: در شهرک ها و نواحی صنعتی استقبال سرمایه گذاران از طرح های تولیدی بسیار بالاست و ما با یک عزم جدی در استان سعی و تلاشمان بر این است تا موانع بروکراسی اداری و بانکی را از پیش روی سرمایه گذاران برداریم و در نیمه دوم سال همچنان این روند صعودی اتفاق بیفتد.

استاندار اردبیل روان سازی کار در مسیر جذب سرمایه گذاران را یادآور شد و افزود: همه پای کار آمدند تا در مقطعی که جنگ اقتصادی اتفاق افتاده به نوعی به تقویت جبهه تولید و اقتصاد کشور و استان کمک کنند که در این زمینه مدیران دستگاه های اجرایی باید در سرلیست دفترچه های تلفن خود شماره سرمایه گذاران را قرار دهند تا با یک ارتباط و تعامل سازنده موانع پیش روی آنها به سرعت برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: برای ما قابل قبول نیست که کار سرمایه گذار را به حال خود رها کنیم بلکه همه مدیران استان موظف شدند خودشان شخصا مشکلات و معضلات کارآفرینان و سرمایه گذاران را پیگیری کرده و موانع را از پیش روی آنها بردارند.

رئیس شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اضافه کرد: یک هزار و 200 واحد تولیدی در استان داریم که همه آنها باید به دقت مورد رصد قرار گیرند تا مشکلات آنها برطرف و در حد وسع و توان تسهیلات مورد نیاز برای آنها پرداخت شود.

وی ادامه داد: در کنار حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران، ما در مقابل افراد فرصت طلب و سودجو نیز ایستاده ایم و اجازه نمی دهیم منابع صنعت و تولید استان به جیب عده ای سرازیر شود تا در سکه، طلا، زمین و یا سایر حوزه ها بخواهند سرمایه گذاری کنند.

بهنام جو اظهار کرد: بانک های عامل ما به صورت مطلق برای سرمایه گذاری های مختلف نه نمی گویند بلکه براساس توجیهی که پروژه ها دارند در مورد اجرای آنها تصمیم گیری کرده و منابع مورد نیاز پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: در سالجاری منابع خوب ملی به استان سرازیر شده که نمونه آن طرح های توسعه آب و خاک است که بیش از 800 میلیارد تومان از منابع ملی برای استان اردبیل اختصاص یافته که این امر می تواند به ایجاد تحول در بخش کشاورزی کمک کند.

بهنام جو به چابک بودن بانک ها و رفع نواقص اجرایی و اداری اشاره کرد و ادامه داد: باید از سرمایه گذارانی که اهلیت کار و ایجاد اشتغال دارند، حمایت جدی انجام دهیم تا معضل بیکاری جوانان به ویژه فارغ التحصیلان برطرف شود.

وی با قدردانی از همت صنعت، معدن و تجارت استان در تعیین تکلیف واحدهای بلاتکلیف، راکد و نیمه فعال گفت: خوشحال هستیم که از 75 واحد راکد صنعتی در استان در هشت ماهه امسال 44 واحد به چرخه تولید باز گشته اند. در بخش کشاورزی نیز از 68 طرح راکد استان، 48 مورد به چرخه تولید باز گشته وفعالیت آنها را به عینه شاهد هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر