کد خبر: 1031611
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
معاون علمی و فناوری کشور با اشاره به تغییر رویکرد کشور در زمینه‌های علمی، از بازگشت ۲ هزار نخبه به کشور خبر داد.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: هشتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاه ایران ساخت و بیست و یکمین نمایشگاه استعداد‌های پژوهشی، فناوری و فن‌بازار افتتاح شد.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این مراسم با اشاره به اتفاقات ۷ سال گذشته، گفت: طی ۷ سال گذشته اتفاقات خوبی رخ داده است و باعث رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها شده است. اکوسیستم فناوری و نوآوری که ایجاد شده یک فرهنگ جدید در جامعه علمی به وجود آورده است.

وی افزود: حالا دیگر مردم محصولات دانش‌بنیان را به چشم می‌بینند و حضور آن‌ها را در زندگی خود حس می‌کنند. مردم اثر دانش را در زندگی روزمره خود به خوبی لمس کرده و تأثیرات آن را در دنیای اطرافشان می‌بینند. هدف ما از برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها این بوده که مردم و دست‌اندرکاران اثر این تکنولوژی را ببینند و متوجه پیشرفت کشور در حوزه‌های دانشی بشوند.

معاون علمی رئیس جمهور تصریح کرد: این موضوع اهمیت زیادی دارد که دستگاه‌های مورد استفاده در ارکان مختلف آزمایشگاهی کشور تولید خودمان باشد و نسبت به توان ساخت آن‌ها یک نوع خودباوری داشته باشیم.

ستاری گفت: در اکوسیستم فناوری و نوآوری که ایجاد شده دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، استارتاپ‌ها و شتابدهنده‌ها در کنار هم مشغول فعالیت و تولید محصول هستند. پنج هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان تاکنون موفق به فروش ۱۲۰ هزار میلیارد تومان محصول شده‌اند و در کنار این عملکرد مالی توانسته‌اند بیش از ۳۰۰ هزار شغل ایجاد کنند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به تأثیرات این عملکرد علمی در کشور، بیان کرد: تمام این رویداد‌ها باعث شده است که نخبگان ما که در خارج از کشور زندگی می‌کردند به کشور بازگشته و شرکت‌ها و استارتاپ‌های خودشان را داشته باشند. طی ۴ سال گذشته ۲ هزار نفر از نخبگان به کشور بازگشته‌اند و در ایران مشغول فعالیت شده‌اند.

وی در رابطه با وضعیت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فناوری کشور خاطر نشان کرد: سیستم‌های سرمایه‌گذاری در کشور تغییر کرده و صندوق‌های خطرپذیر به منظور سرمایه‌گذاری در زمینه‌های علمی افزایش زیادی داشته اند. در کنار آن‌ها صندوق نوآوری و شکوفایی هم به درستی در حال انجام وظایف خود است.

ستاری گفت: با مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز علمی ظرفیت پرداخت وام‌ها افزایش پیدا کرده است و مقدمات ایجاد یک اقتصاد جدید در کشور فراهم شده. توسعه نوآوری به عنوان یک موهبت بزرگ تلقی می‌شود که با مشارکت بخش خصوصی و همکاری‌های وزارت علوم محقق شده است.

معاون علمی کشور گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تجهیزات و مواد آزمایشگاه ایران ساخت و استعداد‌های پژوهشی، فناوری و فن‌بازار تنها برای یادآوری این رخدادهاست و امکان فروش تجهیزات در آن‌ها فراهم می‌شود. چیزی حدود ۳۲۰ میلیارد فروش در نمایشگاه‌ها اتفاق افتاده که باید آن را به فال نیک گرفت.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار