کد خبر: 1031399
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
در کنار به بار نشستن تلاش پژوهشگران کشورمان برای تولید واکسن کرونا، تلاش‌ها برای ساخت نمونه داخلی دارو‌های مؤثر در درمان کرونا هم به بار نشسته است. روز گذشته با رونمایی از خط تولید داروی رمدسیویر در یک شرکت داروسازی داخلی، ایران توانست پس از کشور‌های امریکا، چین و هندوستان عنوان چهارمین تولیدکننده داروی رمدسیویر را به خود اختصاص دهد. کیفیت رمدسیویر تولید داخل با انواع مشابه خارجی قابل‌رقابت است، در حالی که در تولید این محصول حدود یک هشتم برند ژنریک هندی هزینه می‌شود.
زهرا چيذری
سرویس جامعه جوان آنلاین: آمار و ارقام شیوع کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی کمی سر به زیر شده‌است. طی ۲۴ ساعت منتهی به روز سه‌شنبه ۷ هزار و ۷۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۹۹ نفر از آن‌ها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۴۷۴ نفر رسید. در همین زمان، ۲۲۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۵۲ هزار و ۶۷۰ نفر رسید. ۸۳۳ هزار و ۲۷۶ نفر از بیماران هم بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۵هزارو۷۰۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۶ میلیون و ۷۹۷ هزار و ۴۶۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده‌است. در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل‌ها، ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۸۸ شهرستان نارنجی و ۱۴۸ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند. در کنار این آمار و ارقام اخبار خوبی از تولید واکسن و دار‌وهای مؤثر در درمان کرونا به گوش می‌رسد و روز گذشته هم با راه افتادن خط تولید داروی رمدسیویر که برای درمان کرونا تجویز می‌شود، ایران چهارمین کشور تولید‌کننده این دارو در جهان شد.

تولید رمدسیویر داخلی با یک هشتم قیمت خارجی

محمدعلی ملکی، قائم مقام شرکت دارویی تولید‌کننده رمدسیویر وطنی، با تأکید بر اینکه این شرکت توانسته در مدت سه ماه به فرمول داروی رمدسیویر دست یابد، کیفیت رمدسیویر تولیدی این شرکت را کاملاً رقابتی با انواع مشابه خارجی عنوان کرد در حالی که در تولید این محصول حدود یک هشتم برند ژنریک هندی هزینه می‌شود. بر این اساس هر ویال برند هندی وارداتی این دارو حدود ۴۰ دلار هزینه در بر داشت، اما در این شرکت میزان ارزبری به حدود ۵ دلار کاهش یافته‌است. ایران به عنوان چهارمین کشور جهان پس از امریکا، چین، هندوستان توانسته است این دارو را تولید کند و حتی از کشور‌های پرآوازه‌ای، چون روسیه و مصر که توانایی بالایی در صنعت داروسازی دارند، موفق‌تر عمل کردیم.

شرایط نارنجی تهران همانند وضعیت قرمز سایر استان‌هاست

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران از کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در تهران خبر داد. از نگاه وی شرایط نارنجی تهران با توجه به اینکه مرکز ثقل فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شود، همانند وضعیت قرمز سایر استان‌هاست.

وی در جلسه اجرای طرح شهید سلیمانی در استان تهران ضمن قدردانی از اقداماتی که در شهرستان‌های استان تهران و خود تهران توسط مجموعه‌های شهرداری‌ها، سپاه، شبکه‌های بهداشت انجام شده‌است، گفت: «خوشبختانه در اجرای طرح شهید سلیمانی به شرایط بهتری نسبت به آبان ماه رسیده‌ایم.»

وی افزود: «در اوج بستری‌ها یعنی ۱۶ و ۱۷ آبان ماه آمار حدود ۶ هزارو ۷۰۰ نفر رسید و روزانه ۱۷۵ نفر و حتی ۱۹۰ نفر فوتی قطعی و مشکوک را در تهران شاهد بودیم، اما با اجرای بحث محدودیت‌ها انجام تست‌های گسترده، فاصله‌گذاری اجتماعی و همکاری خوب ناجا که همگی منجر به تشخیص و شناسایی و قرنطینه به موقع شد در حال حاضر به بستری حدود ۳هزارو۳۰۰ نفر رسیده‌ایم و در ۲۳ آذر نیز فوتی‌های قطعی و مشکوک به ۷۰ نفر رسید.» وی در عین حال درباره وضعیت ناپایدار شیوع و کاهش فوتی‌ها و بستری‌ها هشدار داد و افزود: «شلوغی‌های این روز‌های تهران نشان می‌دهد که ممکن است پیک دیگری را شاهد باشیم. ما به قرارگاه اعلام کردیم که شرایط نارنجی تهران با توجه به اینکه مرکز ثقل فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شود همانند وضعیت قرمز سایر استان‌هاست. بنابراین اگر کار از دست ما بیرون برود، برگشت به عقب کار بسیار سختی است.

استاندار تهران با اشاره به اجرای محدودیت‌ها در استان تهران و آغاز جریمه افراد بدون ماسک و منع تردد شبانه گفت: «همه این محدودیت‌ها شرایط بهتری را رقم زد و اجرای طرح شهید سلیمانی نیز که محلات مختلف را تقسیم‌بندی کرد و از نیرو‌های داوطلب آموزش دیده بهره گرفته‌شد، زمینه شناسایی و تشخیص سریع و قرنطینه افراد را فراهم کرد.»

حمایت ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای مبارزه با کرونا

سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان در حاشیه جلسه با رئیس و مسئولان ستاد کرونای شهر تهران با اشاره به همکاری بنیاد مستضعفان با سیستم بهداشت و درمان کشور و ستاد کرونای شهر تهران با تأکید بر همکاری این بنیاد با ستاد کرونا گفت: «در نخستین اقدام، بنیاد مستضعفان با تأمین و تجهیز تعدادی آمبولانس و همراه کردن سه شیفت راننده، آن‌ها را برای خدمت‌رسانی به مردم در اختیار ستاد کرونا قرار داده‌است که تا امروز در حال خدمت‌رسانی هستند.»

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان از امکانات اقامتی در اختیارش برای مهیا کردن فضای قرنطینه و اسکان کادر درمان استفاده کرده‌است، افزود: «این بنیاد علاوه بر اسکان، بدون هیچ محدودیتی تأمین وعده‌های غذایی برخی بیمارستان‌های درگیر را عهده دار شده‌است. در آخرین اقدام انجام شده و به دنبال درخواست وزیر بهداشت، بنیاد مستضعفان تأمین چند دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی و خانگی را بر عهده گرفت.»

وی خاطرنشان کرد: «ما در بنیاد مستضعفان در حال بررسی برای تأمین تجهیزات مورد نیاز کلینیک هزار تختخوابی بیمارستان امام خمینی (ره) و دیگر درخواست‌های مطرح شده از سوی ستاد کرونا و وزارت بهداشت هستیم و در حد توان خود از هیچ کمکی برای تأمین این نیاز‌ها مضایقه نخواهیم کرد.»

فتاح با اشاره به اقدامات غیرمستقیم بنیاد مستضعفان برای مبارزه با کرونا و کاستن از تبعات اقتصادی شیوع کرونا گفت: «طبق آخرین آمارها، بنیاد مستضعفان تا امروز بیش از ۲هزارو۵۰۰ میلیارد تومان را برای حمایت از کادر درمان، مردم و کاستن از تبعات منفی کرونا اختصاص داده و البته با توجه به اذن رهبر انقلاب، از هیچ کمکی مضایقه نخواهیم کرد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار