کد خبر: 1031302
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
رئیس‌جمهور آمریکا با وجود تایید پیروزی «جو بایدن» در انتخابات بعد از رأی‌گیری مجمع گزینندگان، در توییت‌هایی مدعی تقلب انتخاباتی در ایالت میشیگان شد و از جمهوری‌خواهان خواست کاری کنند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با وجود تایید پیروزی «جو بایدن» در انتخابات بعد از رأی‌گیری مجمع گزینندگان، باز هم مدعی تقلب در انتخابات شد و از پذیرش شکست سر باز زد.

ترامپ در توییتی در واکنش به گزارشی درباره رأی‌گیری در میشیگان که در آن ادعا شده تنها در یک شهرستان ۳۳ درصد آرای ترامپ به صورت الکترونیکی به نفع بایدن جابه‌جا شد، نوشت: بسیاری از آرای ترامپ به بایدن منتقل شد. قاضی بسیار محترم میشیگان این گزارش حماسی را منتشر کرد. در همه جای کشور واقعیت دارد. این انتخابات جعلی نمی‌تواند دوام بیاورد. جمهوری‌خواهان کاری بکنید. پیروزی بزرگ در ایالت کلیدی! ۷۵.۰۰۰.۰۰۰ رأی.

او در توییتی دیگر در خصوص همین گزارش نوشت: ماشین‌های رأی‌گیری دومینیون فاجعه‌ای در سراسر کشور است. نتایج انتخابات چشمگیر را تغییر داد. نمی‌توانیم بگذاریم این اتفاق بیفتد. از نبوغ، شجاعت و میهن پرستی قاضی سپاسگذارم، باید مدال بگیرد!

شرکت توییتر هر دو توییت ترامپ را نشان‌دار کرد و در هشداری نوشت این ادعا‌های انتخاباتی مورد اختلاف و تردید است.

ادعا‌های ترامپ در حالی است که رسانه‌های آمریکایی بامداد سه‌شنبه گزارش دادند «مجمع گزینندگان» این کشور موسوم به «الکترال کالج»، پیروزی جو بایدن، در انتخابات ریاست‌جمهوری را تایید کرد.

بر این اساس، مجمع گزینندگان آمریکا اعلام کرد با رأی برگزینندگان ایالت کالیفرنیا به بایدن، او توانسته از حد نصاب ۲۷۰ رأی برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری عبور کند. ایالت کالیفرنیا دارای ۵۵ رأی الکترال بود که همگی آن‌ها با انتخاب بایدن، باعث شدند او به ۳۰۲ رأی الکترال در انتخابات ریاست‌جمهوری برسد و پیروزی‌اش تایید شود.

طبق آمار اعلام شده توسط روزنامه «نیویورک‌تایمز»، ۴ گزیننده (الکتور) ایالت هاوایی نیز به بایدن رأی دادند تا شمارش آراء الکترال وی به ۳۰۶ رأی برسد.

از طرفی، اما دونالد ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال کسب کرد و در واقع به میزان آراء تعهدشده در پی رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری در روز سوم نوامبر رسید.

آرای الکترال روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ طی جلسه‌ای در کنگره با حضور اعضای مجلس سنا و مجلس نمایندگان شمارش خواهد شد.

بایدن در واکنش به پیشتازی خود در آراء برگزینندگان این کشور، گفت اکنون زمان شروعی تازه و رقم زدن صفحه‌ای جدید در تاریخ این کشور است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار