کد خبر: 1031123
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
راننده پژو که در یک تصادف عمدی مرگ راننده سراتو را رقم زده بود، از اتهام قتل عمد تبرئه و به پرداخت دیه و حبس محکوم شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین:   ۸ اسفند‌سال‌۹۸، مأموران پلیس تهران از تصادف منجر به مرگ در خیابان ولیعصر باخبر و راهی محل شدند. اولین شواهد نشان می‌داد راننده یک خودروی‌۲۰۷ بعد از زیر گرفتن راننده خودروی سراتو به نام فریبرز متواری شده‌است. بعد از انتقال جسد به پزشکی قانونی و رصد دوربین‌های مداربسته، راننده پژو‌۲۰۷ به نام علیرضا بعد از گذشت سه ماه بازداشت شد.

او در بازجویی‌ها گفت: آن شب همراه نامزدم بودم که پشت چراغ قرمز کنار خودروی فریبرز توقف کردم. او فکر می‌کرد عمدی کنارش ترمز زده‌ام به همین دلیل نگاهی انداخت و شروع به داد و فریاد کرد. سکوت کردم، اما او مرا رها نکرد. این شد که داخل یک کوچه پیچیدم، اما وقتی فهمیدم کوچه بن بست است دنده عقب گرفتم. همان موقع راننده سراتو در حالی‌که یک شی در دست داشت از ماشین پیاده شد. از ترس شروع به حرکت کردم که ناگهان راننده سراتو ابتدا روی کاپوت ماشین و سپس روی زمین افتاد. همان موقع از ترس فرار کردم.

متهم بنا به شواهد موجود به اتهام قتل عمد راهی زندان شد تا اینکه در اولین جلسه محاکمه مقابل هیئت قضایی شعبه‌دوم دادگاه کیفری یک استان تهران قرار گرفت. وی با درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم جرمش را انکار کرد و گفت: قتل عمد را قبول ندارم. آن شب مقتول حالت عادی نداشت. وقتی مقابل نامزدم فحاشی کرد، همانطور که پشت فرمان نشسته بودم مجبور شدم حرکت کنم، اما او به ماشینم خورد و روی زمین افتاد. آنجا بود که از ترس فرار کردم. حتی چراغ قرمز را هم رد کردم، اما بعد از سه ماه دستگیر شدم. باور کنید قصد کشتن او را نداشتم. در پایان هیئت قضایی با توجه به مدارک موجود در پرونده، متهم را از قتل عمد تبرئه و به خاطر دفاع مشروع وی را به هشت‌سال حبس و پرداخت دیه محکوم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار