کد خبر: 1031065
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
معاون استاندار خراسان رضوی خبر داد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در نشست هم اندیشی اصناف و اتحادیه‌ها در خصوص مقابله با کرونا از کاهش ۷۰ درصدی درآمدها و خسارت ۳۰ هزار میلیارد تومانی اصناف خراسان رضوی خبر داد.

علی رسولیان ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی درآمدهای برخی اصناف ادامه داد،گفت:  این استان هر سال بیش از ۳۰ میلیون زائر و مسافر داشت که این تعداد امسال به دلیل شیوع کرونا در استان حضور نیافتند لذا دستکم ۳۰ هزار میلیارد تومان به اصناف خراسان رضوی بویژه شهر مشهد از این نظر خسارت وارد شد.

وی بیان کرد: پلمب واحدهای صنفی و تعطیلی‌های اجباری ناشی از شیوع کرونا زیان بسیار به صنوف وارد کرده است که باید با رعایت پروتکلها و دستورالعملها و کمک به تداوم روند کاهشی بیماری و اتخاذ راهکارهایی زیان آنها را کاهش داد.

وی گفت: اصناف همواره در کنار نظام بوده و به یاری مردم و دولت شتافته‌اند و مشکلات را تحمل کرده‌اند، در شرایط شیوع کرونا نیز صنوف با درک شرایط، هم در تامین بسته‌های کمک معیشتی برای اقشار محروم کمک کردند و هم فعالیتهای خود را محدود نمودند که در کاهش شیوع ویروس بسیار اثرگذار بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ،تصریح کرد:  همزمان با شیوع کرونا، تقاضای مردم نسبت به خرید کالا به شدت کاهش یافته که این موضوع  تاثیر جدی روی بازار گذاشته و صنوف را با کاهش شدید فروش مواجه کرده است. امسال ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد ویژه مشاغل آسیب دیده از کرونا در این استان پرداخت شد که سهمیه استان از این تسهیلات به طور کامل جذب نگردید، با این حال خراسان رضوی در جذب این تسهیلات رتبه دوم کشور را به دست آورد.

رسولیان بابیان اینکه در برخورد با عدم رعایت قانون و محدودیتها از سوی صنوف در هر مکانی اعم از فروشگاه‌های بزرگ یا حاشیه خیابان باید یکسان عمل شود،گفت:به دلیل شیوع کرونا و لزوم توزیع کالاهای طرح تنظیم بازار از توان همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف کارمندی و کارگری در شهر استفاده شد تا از ازدحام جمعیت و ایجاد صف جلوگیری شود.

رسولیان خاطرنشان کرد: اختیارات استان در خصوص اعمال محدودیتها برای فعالیت صنوف در شهرها با شرایط متفاوت از نظر شیوع کرونا محدود است اما پیشنهادات اتحادیه ها مبنی بر نحوه پرداخت مالیات، محدودیت فعالیت روزانه صنوف به جای تعطیلی مطلق آنها، فعالیت قنادان به صورت بیرون بر، همسان سازی مواجهه با صنوف در رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را جمع آوری و به تهران ارسال خواهیم کرد.

معاون استاندار خراسان رضوی ،اظهارکرد: روسای اتحادیه‌ها باید شرایطی فراهم کنند که همه صنوف ملزم به تبعیت از مصوبات ستاد مقابله با کرونا و رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی شوند و حساسیت صاحبان صنوف نسبت به این موضوع را افزایش دهند. اگر اصناف احساس کنند که حامی سلامت هستند و شیوه‌هایی برای رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اتخاذ کنند، سطح حساسیت جامعه را نسبت به رعایت این موارد افزایش داده و شرایط بهتری را در مقابله با کرونا رقم می‌زنند.

رسولیان با اشاره به محدودیت‌های مالی و دارو و تجهیزاتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مقابله با کرونا افزود: اگر بتوان با همکاری و همراهی صنوف، تعداد بیماران بستری شده در مراکز درمانی را کاهش داد، فشار زیاد ناشی از مقابله با ویروس کرونا از دانشگاه و مراکز درمانی برداشته خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، ادامه داد: موافقت صاحبان شرکتهای  استانی به اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات مقابله با کرونا را به دست آوردیم که بتوان مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ را از بیمارستان خارج کرد تا مراحل درمان و نقاهت را در خانه سپری کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار