به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان،به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، بیان داشت: این شرکت به عنوان یکی از دستگاه های پیشگام در آموزش نکات ایمنی و اصلاح الگوی مصرف، با اجرای طرح ها و پروژه های زیربنایی، گام موثری در راستای ترویج فرهنگ مصرف ایمن و بهینه گاز برداشته است.
وی، با تاکیدبر اینکه، فرهنگ سازی مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی رسالت همگانی است، افزود: گاز طبیعی منبع اصلی در سبد انرژی خانوارها است، لذا برای اینکه با محدودیت مصرف مواجه نشویم و همه به اندازه نیاز واقعی و منطقی از این انرژی سهیم باشیم، باید الگوی مصرف را رعایت نماییم.
رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به ضرورت توسعه فرهنگ هر خانه یک بخاری، گفت: تقاضا داریم علاوه بر منازل مسکونی، تمامی ادارات، دستگاه های اجرایی، مراکز آموزشی، مساجد و... با رعایت نکات ایمنی و مصرف منطقی درتوسعه فرهنگ این مهم سهیم باشند.
نعمت الهی، افزود: در سالجاری 32 هزار ثانیه برنامه تلویزیونی و 16 هزار ثانیه برنامه رادیویی در قالب کلیپ های دو دقیقه ای پیرامون مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی از شبکه پنج صدا و سیمای مرکز اصفهان در حال تولید و پخش می باشد.
وی، هدف از تولید و پخش این برنامه ها را با توجه به جایگاه و اثر گذاری رسانه ملی به عنوان یکی از پر مخاطب ترین رسانه های عمومی، ترویج فرهنگ استفاده بهینه و ایمن در زمینه مصرف گاز طبیعی بر شمرد .
رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به طرح ملی بهینه سازی موتورخانه ها با هدف کاهش مصرف سوخت گاز طبیعی، گفت: تمامی مشترکین شرکت گازاستان اصفهان در بخش خانگی و تجاری که دارای موتورخانه حرارت مرکزی می باشند، میتوانند به سامانه. www.nigc.ir مراجعه و ثبت نام کنند و به صورت رایگان در خصوص تنظیم مشعل، نصب رسوب گیر و عایق کاری موتورخانههای منازل مسکونی و تجاری خود اقدام نمایند.
وی، همچنین از نصب پوستر و بنرهای اطلاع رسانی با موضوع مباحث ایمنی و مصرف بهینه در تمامی شهرهای سطح استان خبر داد و گفت: در این خصوص 180 بنر و 110پوسترچاپ و توزیع گردیده است.
نعمت الهی، بیان داشت: در حال حاضر اطلاع رسانی با استفاده از امکانات صدا و سیما؛ تولید و پخش برنامه های مختلف اجتماعی، ارائه نکات ایمنی در قالب مستندهای گزارشی، انیمیشن، پیام های صوتی و اخبار و همچنین به منظور اطلاع رسانی فراگیر از طریق، شورای اداری، سازمان فرهنگ شهروندی شهرداری، استفاده از ظرفیت شبکه های مجازی، استفاده از پتانسیل موجود در روابط عمومی سازمان ها و ادارات سطح استان و خبرنگاران و… اجرایی می شود.