کد خبر: 1030829
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷
هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر، گل‌گهر همچنان صدر را می‌خواهد
هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در حالی از روز گذشته آغاز شد که با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا تقریباً تمام نگاه‌ها به این بازی و نتیجه نماینده کشورمان در آن معطوف شده است. با این حال با داغ‌تر شدن تنور رقابت‌های لیگ کم‌کم صف مدعیان از بقیه جدا و لیگ به نقطه اوج خود نزدیک‌تر می‌شود.
فریدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: دیروز و در اولین بازی این هفته سپاهان در اصفهان میزبان نساجی مازندران بود. زرد‌های اصفهانی که با هدایت محرم نویدکیا در فصل جدید پر فراز و نشیب ظاهر شده‌اند، در بازی دیروز با چهارگل حریف قائمشهری را شکست دادند.

بازی تمرینی برای فینال

اما در ادامه بازی‌های این هفته، عصر امروز پرسپولیس پیش از عزیمت به قطر برای حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا در تهران میزبان دیگر تیم اصفهانی لیگ، یعنی ذوب‌آهن است. عملکرد پرسپولیس تا پیش از این در لیگ برتر چنگی به دل نمی‌زند و سرخ‌ها در حالی خود را برای فینال لیگ قهرمانان آماده می‌کنند که ضعف خط حمله و گلزنی بزرگ‌ترین ایراد تیم گل‌محمدی است. ایرادی که در لیگ هم خود را نشان داد و حتی در بازی مقابل شهرخودرو که به برتری ۳ بر صفر سرخ‌ها انجامید، مهاجمان نقشی در پیروزی نداشتند و گل‌ها توسط مدافعان و هافبک‌ها به ثمر رسید. این نقطه ضعف باید ترمیم شود و شاید امروز بهترین فرصت برای عرض‌اندام مهاجمان پرسپولیس باشد. سرخ‌ها امروز مقابل تیمی قرار می‌گیرند که کمتر نشانی از ذوب‌آهن فصل‌های قبل دارد و در پنج هفته گذشته تیمی بی‌آزار و بی‌خطر نشان داده است.

یحیی گل‌محمدی عصر دیروز در نشست خبری پیش از بازی با اشاره به اینکه ذوب‌آهن تیمی قابل احترام و حریفی سخت برای پرسپولیس است، گفت: «مقابل تیمی بازی داریم که فوتبال خوبی ارائه می‌دهد. بازیکنان فنی و تکنیکی خوبی دارد و سرعت تیمی‌اش هم خوب است. امیدوارم بازی جذابی را شاهد باشیم و با انجام یک بازی خوب از موقعیت‌های خود استفاده کنیم، باید در فاز حمله قوی باشیم. تمرینات خوبی را هم بر اساس تاکتیک تیمی پرسپولیس و نقاط ضعف حریف طراحی کرده‌ایم و امیدوارم بازی خوبی را به نمایش بگذاریم.»

سرمربی پرسپولیس با اشاره به نگرانی‌های موجود در خصوص ابتلای بازیکنان ذوب‌آهن به کرونا و خطر شیوع بیماری در اردوی پرسپولیس افزود: «خوشبختانه ایفمارک دو تست از تیم ذوب‌آهن گرفته و فکر می‌کنم نتیجه تست‌ها را اعلام می‌کنند. نفراتی که قرار است در دیدار مقابل پرسپولیس نباشند مشخص خواهد شد، از نفراتی هم که تست‌شان منفی باشد مقابل تیم ما استفاده می‌کنند، از این‌رو نگرانی برای این موضوع وجود ندارد.»

ذوب‌آهن، اما با هدایت رحمان رضایی تا اینجای کار در لیگ حرفی برای گفتن نداشته؛ کسب سه امتیاز از سه تساوی در سه هفته اول و متعاقب آن دو شکست کارنامه تیمی است که امروز در محرومیت سرمربی‌اش باید مقابل پرسپولیسی قرار بگیرد که می‌خواهد با روحیه عازم قطر و فینال لیگ قهرمانان آسیا شود.

قلعه‌نویی در پی حفظ صدرنشینی

وقتی نوار پیروزی‌های گل‌گهر هفته گذشته پاره شد، خیلی‌ها گفتند که روند نزولی تیم قلعه‌نویی آغاز شده و شگفتی‌سازی سیرجانی‌ها به اتمام رسیده است. گل‌گهر امروز در آبادان مهمان صنعت نفت است. تیمی که هفته گذشته می‌توانست حتی استقلال را در تهران شکست دهد. بنابراین قلعه‌نویی و مردانش خوب می‌دانند که چه کار سختی در آبادان برای حفظ صدرنشینی در پیش دارند. صنعت نفت با پیروزی در این دیدار می‌تواند صدرنشین شود، اما آبادانی‌ها باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که امیر قلعه‌نویی مطمئناً تیمش را در این دیدار به گونه‌ای روانه میدان می‌کند که صدرنشینی لیگ را از دست ندهد. پیروزی در این دیدار گل‌گهر را به مسیر تداوم درخشش و شگفتی‌سازی برمی‌گرداند و این خواسته‌ای است که قلعه‌نویی تلاش زیادی برای رسیدن به آن انجام می‌دهد.

پیکان – آلومینیوم جدال باانگیزه‌ها

پیروزی‌های خوب هفته قبل دو تیم پیکان و آلومینیوم اراک باعث شده حالا آن‌ها با روحیه‌ای مضاعف در مقابل هم قرار بگیرند. در این میان خودروسازان حتی نیم‌نگاهی هم به صدر جدول دارند. البته پیکانی‌ها این روز‌ها با حاشیه جدیدی روبه‌رو هستند؛ اینکه تراکتور بعد از اخراج منصوریان به دنبال عقد قرارداد با مهدی تارتار، سرمربی پیکان است. موضوعی که از یکی، دو هفته قبل خبرساز شده و حالا جدی‌تر به نظر می‌رسد. هرچند که خود تارتار با رد هرگونه پیشنهاد از تیم‌های دیگر می‌گوید: «من در حال حاضر هیچ پیشنهادی ندارم. یک هفته اسم تراکتور را می‌آورند و هفته دیگر از مس رفسنجان صحبت می‌کنند، اما من هیچ پیشنهادی ندارم و تمام تمرکزم روی پیکان است. با مطرح شدن این مسائل تمرکز مربیان آن تیم‌ها به هم می‌خورد و آن‌ها نیز دچار مشکل می‌شوند. من امیدوارم در نیم‌فصل تیممان را تقویت کنیم تا جایگاه مناسبی در بالای جدول داشته باشیم.» با این حال باید دید این حاشیه چه تأثیری روی روند نتیجه‌گیری پیکان می‌گذارد، آیا آلومینیوم اراک با رسول خطیبی با پیکان به اوج‌گیری خود ادامه می‌دهد یا اینکه این خودروساز راه خود را هموارتر می‌کند.

در دیگر بازی مهم عصر امروز فولاد و سایپا دو تیم هفت امتیازی و همسایه هم در جدول در اهواز به مصاف هم می‌روند، دیداری که پیروزی در آن برای هر دو تیم مهم است، به‌خصوص فولاد که ثابت کرده در خانه مفت باز نیست. مس رفسنجان و نفت مسجدسلیمان هم در رفسنجان به مصاف هم می‌روند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار