کد خبر: 1030651
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱
شهردار تهران با اشاره به لزوم ساخت فضا‌های عمومی ماندگار در پایتخت گفت: چهارراه‌های اصلی تهران مجهز به دستگاه‌های صدادار برای سهولت کار معلولان می‌شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: پیروز حناچی، شهردار تهران در همایش روز ملی افراد دارای معلولیت که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: در بسیاری از کلانشهر‌های معروف دنیا فضا‌های عمومی شهری وجود دارد که بیش از یکصد سال است بدون تغییر مانده و هیچ تفاوتی نسبت به گذشته ندارد.

وی افزود: برای اینکه یک فضای عمومی بیش از یکصد سال تغییر نکند مستلزم این بوده که با کیفیت و نظارت کافی ساخته شود. اینکه هر دوره‌ای خیابان یا معبری را بکنند و دوباره طراحی و اجرا کنند، منجر به ساخت چنین فضا‌های ماندگاری نخواهد شد.

شهردار تهران درباره اختصاص اعتبار برای حمل و نقل عمومی معلولان گفت: اخیراً دوباره مناقصه‌ای در زمینه حمل و نقل عمومی برگزار شده و به دلیل مشکلات کسی شرکت نکرده‌است، البته در قراردادی که با شرکت ایران‌خودرو دیزل داشته‌ایم، تلاش کرده‌ایم که مینی‌بوس‌هایی را برای معلولان درنظر گیریم که ۱۰ مورد از این مینی‌بوس‌ها قرار است جهت استفاده معلولان اختصاص یابد. درِ این مینی‌بوس‌ها به صورتی طراح می‌شود که از پشت باز شود و ویلچر امکان بالا رفتن از آن را داشته باشد.

حناچی با بیان اینکه حرکت‌ها و اقدامات خوبی جهت حمایت از معلولان در سطح شهر تهران با مشارکت افراد مختلف آغاز شده‌است، گفت: این در حالی است که با موانعی مواجه بوده‌ایم، ولی به طورکلی باید در مقیاس‌های محلی مناطق بیست و دوگانه تهران در جهت رفع مشکلات معلولان اقداماتی انجام شود. در مقیاس‌های بزرگ‌تر نیز سازمان‌های وسیع‌تر شهرداری باید جهت حمایت از معلولان اقدامات گسترده را انجام دهند تا استاندارد واحدی در شهر تهران برای حمایت از معلولان و استفاده آن‌ها از فضا‌های شهری داشته باشیم.

وی از تجهیز چهارراه‌های اصلی پایتخت به دستگاه‌های صدادار جهت استفاده از معلولان خبر داد و گفت: این موضوع در حال پیگیری و انجام است که گزارش نهایی آن را معاون حمل و نقل و ترافیک اعلام خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار