کد خبر: 1030609
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
سرمربی تیم فوتبال استقلال می‌گوید این تیم را در شرایط بدی تحویل گرفته و در تعطیلات پیش فصل زمان کافی برای آماده کردن تیم را در اختیار نداشته است.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: محمود فکری در حاشیه تمرین امروز (چهارشنبه) استقلال اظهار کرد: تمرین ما بعد بازی با صنعت شروع شد و امروز هم پیگیر تمرین هستیم تا برای بازی برابر شهر خودرو آماده بشویم.

او درباره وضعیت مصدومان استقلال هم گفت: اسماعیلی امروز با تیم تمرین می‌کند. یزدانی هم دیروز در تمرین حاضر شده بود. وریا غفوری هم به خاطر کیستی که در پایش بود، آمپول تزیق کرده و چند روزی باید استراحت کند. مهدی قایدی و مسعود ریگی هم به تمرینات برگشته‌اند و الان فقط شیخ دیاباته مصدوم است.

وی ادامه داد: امسال بدترین استقلال را تحویل گرفتیم، اما بیش‌ترین انتظار را از ما دارند. این اصلا تعادل خوبی ندارد. وقتی چیزی را می‌دهید، باید در همان اندازه انتظار داشته باشید. ما از هواداران انتظار داریم حمایت کنند. متاسفانه حمایت کمی از هواداران می‌بینیم و خیلی‌ها احساسی می‌شوند و دوست دارند استقلال در بهترین شرایط باشد. برخی وقتی می‌بینند استقلال فوتبالی که باید ارائه بدهد را ارائه نمی‌دهد و مشکلاتی در بحث فنی وجود دارد، این مسائل را به ما انتقال می‌دهند. در بحث تیم سازی، بین دو فصل خیلی مهم است که تیم استراحت کند. استقلال امسال استراحت لازم را نداشت. بین فصل ۴۵ روز زمان نیاز است که تیم ساخته شود. این درحالی است که مربیان خارجی ۲ ماه فرصت داشتند و ۳۰ میلیارد دریافت می‌کردند، اما ما باید دو میلیارد جریمه هم پرداخت کنیم. بحث این است که آن زمان مورد نیاز را نداشیم و استقلالی را تحویل گرفتیم که شرایط خوب روحی را نداشت. استقلالی را تحویل گرفتیم که چند سالی نتیجه نگرفته و همه ناراحت بودند و بازیکنان شرایط روحی بدی داشتند. مشکلات مدیریت را هم می‌بینید. ما که آمدیم تغییر مدیریت صورت گرفت. البته آقای مددی خوب کار می‌کند، اما وقتی از او حمایت می‌کنم می‌گویند که سمت وزیر هستی! اما من از هیچکس نمی‌ترسم. من جز خدا از هیچکس نمی‌ترسم و با خدا هم رفیق هستم و خدا هم مرا دوست دارد. اگر ببینم مشکلی وجود دارد انتقاد می‌کنم. شما خودرویی را ببینید که مشکلاتی دارد و بعد شما این خودرو را می‌خواهید به مسابقات رالی ببرید و بخواهید این خودرو اول بشود.

فکری اضافه کرد: ما به زمان نیاز داریم و هفته اول که برد آوردیم، همه انتقادات به سمت ما سرازیر شد. هفته دوم که باختیم، انتقادات منصفانه و غر منصفانه به سمت ما آمده است. ما امتیازات بدی نگرفتیم. نمی‌گوییم خیلی خوب بودیم و یا بازی خیلی خوبی ارائه کردیم و خودمان هم راضی نیستیم. ما از یک حوزه دیگر نیامیدم که الان مربی باشیم. من سال‌ها کاپیتان این تیم بوده‌ام و برایش بازی کرده‌ام و حدود ۱۳ سال است که مربیگری می‌کنم. باید ببینیم راه فرار از مشکلات چیست؟ این‌ها را می‌دانیم و باید صبوری بشود. اگر قرار است استقلال ساخته شود، نیاز به صبوری و حوصله دارد. اگر این استقلال را به هر کسی بدهید، کسی تحویل نمی‌گیرد. کسی که عاشق استقلال باشد این تیم را تحویل می‌گیرد. من روز اول هم گفتم که جریمه دادم و آمدم که استقلال را بسازم. من برای استقلال کیسه ندوخته‌ام. پول کمی دریافت کرده‌ام و در مقابل باید بیش از ۲ میلیارد جریمه بدهم.

وی افزود: ما از روند پیشرفت راضی هستیم. باید بدانید برخی بازیکنان که می‌توانستند به ما کمک کنند، آسیب دیدند و اگر این‌طور نبود دستمان باز بود. همین مصدومیت‌ها باعث شد در برخی بازی‌ها ارنج تیم تغییر کند و در برخی بازی‌ها برای تعویض بازیکن مد نظر را در اختیار نداشتیم. الان بازیکنان خوب همکاری می‌کنند و ما با برنامه‌ریزی پیش می‌رویم. شاید من اینترنت موبایلم را خاموش کنم و کاری به حواشی نداشته باشم و کار خودم را انجام بدهم، اما مطمئنا روی بازیکنان تاثیر می‌گذارد. من باید تفکرات بازیکنان و استفاده از فضای مجازی را هم درست کنم. می‌خواهم بگویم که کار سختی داریم، اما زمان نداریم و بدون زمان از ما می‌خواهند کار کنیم. من با همه انرژی و تجربه‌ای که دارم، تلاشم را می‌کنم که تیم را بسازیم و تیم خوبی را روانه میدان کنیم.

فکری درباره این که گفته می‌شود دستیارانش در استقلال قوی نیستند و از طرفی تیمش نیمه اول را بد است و نیمه دوم خوب، گفت: این خوب است که نیمه دوم را بهتر کار می‌کنیم، ما شناخت خوبی پیدا کرده‌ایم و تیم اشکالات خود در نیمه اول را برطرف می‌کند و در نیمه دوم بازی بهتری ارائه می‌دهد. قبل از این که به استقلال بیایم می‌گفتند یکی از نقاط قوت فکری، کادر فنی‌اش است که وزن بسیار خوبی دارد. الان همین را مورد انتقاد قرار می‌دهند. ما آنالیزور خوبی داریم و در مجموع ایراداتی را می‌بینیم که به مرور زمان برطرف می‌کنیم. اگر نیاز به مربی و یا آنالیزور داشته باشیم، روی آن فکر می‌کنیم و اگر نیاز باشد تغییر می‌دهیم. این که ما در این بخش ضعیف باشیم، درست نیست و هجمه‌ها غیرمنصفانه است. الان این را درست کنیم، باز فردا یک عکاس عکس می‌گیرد و می‌گوید چمن محل تمرین استقلال زرد است. ما امکانات بسیار خوبی داریم، اما شیطنت‌ها زیاد است.

او اضافه کرد: مسوولانی که به استقلال علاقه دارند باید به استقلال کمک کنند تا این تیم جمع شود. نیاز مبرم به این داریم که در رسانه‌های استقلال و هواداران حمایت شویم.

او درباره مقایسه تیمش با تیم استراماچونی هم گفت: وقتی ۲۰ تا ۲۵ روز تیم را تحویل گرفتید، نباید با تیم استراماچونی مقایسه کنید. ایشان اردو رفت، تمریناتش را برگزار کرد و بازی تدارکاتی هم کرد، ولی در ۵ هفته نخست خیلی کم‌تر از ما امتیاز گرفت. ما نتوانستیم کار بدنسازی و تاکتیکی را انجام دهیم. مطمئنا این تیم در اواخر بازی به مشکل می‌خورد. مشکلات زیادی در تیم هست که باید حل شود. مطمئن باشید کسی جای من بود نمی‌توانست ۸ امتیاز را هم بگیرد. آن‌هایی که ادعای دوستی با ما را دارند، باید به ما کمک کنند. فکری را تنها گذاشته‌اند. ما باید ان‌شاءالله مشکلات را حل کنیم.

سرمربی تیم فوتبال اسقلال در ادامه صحبت‌هایش به انتقادات مطرح شده درباره تیمش اشاره کرد و گفت: وقتی شما دور باشید، این حرف‌ها را می‌زنید. اصطلاحا بیرون گود می‌گویند لنگش کن. این مواقع کارشناس زیاد می‌شود. چرا به پیشکسوتانی که حمایت می‌کنند اشاره نمی‌کنید؟ در بازی ما با فولاد، در اواخر بازی همه چیز به هم پیچید. الان همه می‌دانند که چه اتفاقاتی آن‌جا رخ داد. من هرکاری بکنم یک عده ایراداتی بنی اسراییلی می‌گیرند. ایرادات واقعی را ما دنبال می‌کنیم. از پیشکسوتان مختلف ما کمک می‌گیریم. تیم ایراد دارد و شکی در این نیست. ما به دنبال حل این ایرادات هستیم و تیم خوبی را روانه میدان می‌کنیم. از هواداران می‌خواهم حمایت کنند. آن‌ها می‌توانند من را کنار بگذارند، ولی بازیکنان را که نمی‌توانند کنار بگذارند. اگر قرار به جایگزین باشد، باید نیم فصل این اتفاق رقم بخورد.

وی درباره وجود برخی ایراد‌ها در بازی استقلال گفت: این منطقی است. وقتی فرصت نداشته باشید و یک مجموعه پرمشکل را در اختیار بگیرید اگر هر قست را درست کنید کلی زمان می‌برد. الان مهم‌ترین موضوع این است که از نظر امتیازی عقب نمانیم و مسائل دیگر را برطرف کنیم.

سرمربی استقلال درباره اینکه آیا با همکارانش برای حل مشکلات مشورت می‌کند، اظهار کد: صددرصد از همکارانم مشورت می‌گیرم، اما در نهایت تصمیم‌گیر نهایی خودم هستم.

فکری درباره اینکه اختلاف نظر میان مرفاوی و عمران‌زاده در بازی با پیکان نشان دهنده نبود تفاهم در این تیم است، گفت: اینجا شیطنتی صورت گرفت. من از روی سکو به عمران‌زده گفتم که مرادمند را به جلو بفرستد. عمران زِاده بلافاصله این موضوع را انتقال داد، اما چون توپ نزدیک محوطه هجده قدم خودمان بود، آقای مرفاوی مخالفت کرد که الان نرود تا توپ دور شود. ما این همه ساعت تفاهم داریم و از ۹ صبح فیلم نگاه می‌کنیم، مشورت داریم و به تفاهم می‌رسیم. این تفاهم را کسی نمی‌بیند، اما اختلاف سلیقه دو ثانیه‌ای را همه ایران می‌بیند.

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: چرا باید روی نیمکت استقلال دوربینی باشد که نود دقیقه را ضبط کند و به جای ثبت و ضبط محاسن، ایرادات را منتشر کند؟ این مسائل به ما انرژی و روحیه می‌دهد. بعد از بازی با صنعت نفت آبادان گفتم که این موضوع نشان می‌دهد که استقلال و بازیکنانش راهشان را درست می‌روند که کسانی که دنبال نتیجه نگرفتن استقلال هستند، خوب متوجه شدند. این مسائل را باید مجموعه استقلال متوجه شود تا با صبوری و اتحاد بیشتر ان‌شاء الله استقلال را به جایگاه واقعی برسانیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار