کد خبر: 1030492
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷
اهمیت نیروی انسانی از نگاه مقام معظم رهبری
سرویس سبک زندگی جوان آنلاین: شناسایی استعداد‌ها و استفاده صحیح از نیروی انسانی به ویژه نیروی جوان از جمله موارد مورد اشاره مقام معظم رهبری در سخنرانی‌ها بوده است. ایشان به طور مستمر بر نقش نیروی انسانی در توسعه کشور در زمینه‌های مختلف تأکید کرده‌اند. بخشی از این رهنمود‌ها در پی می‌آید.

برای یک کشور، نیروی انسانی همه چیز است. ما اگر نیروی انسانی نداشته باشیم، هیچ چیزی نداریم.
از همه سازندگی‌ها بالاتر، سازندگی انسانی است؛ یعنی سازندگی انسان‌ها، سازمان‌های انسانی و تشکیلات بشری.

یک کشور اگر می‌خواهد به معنای واقعی بازسازی کند، باید بیشترین تکیه و بیشترین نگاه و توجه‌اش به انسان و نیروی انسانی باشد.

من به جوانان عزیز عرض کنم برای سازندگی کشور، نیروی کار، خیلی مهم است. دشمن سعی می‌کند نیروی کار را از ملت ایران بگیرد.

مهم‌ترین زیرساخت کشور، زیرساخت انسانی است به وسیله علم. ما باید خود را از فقر علمی نجات دهیم؛ این مسئله اول و اساسی ماست.

اساس کار این است که نیروی انسانی ما خود را و توانایی‌های خود را قدر بداند و آن‌ها را بشناسد؛ آنچه را که خداوند متعال از استعداد و نیرو در وجود او به ودیعت گذاشته، به عرصه عمل وارد کند و از عظمت و بزرگی کار‌ها نهراسد.

بهترین نیروى انسانى و برجسته‌ترین نیروى انسانى همین عناصرى هستند که در دانشگاه مشغول تربیت انسان‌هاى دانشورند؛ یعنى اساتید محترم دانشگاه.

نیروی انسانی صالح، چابک و برخوردار از فکر و مدیریت صحیح در کنار ایستادگی، عزم راسخ، توکل به خدا و امید به آینده، راهگشاترین عناصر در رساندن ایران اسلامی به جایگاه بزرگ، تاریخی و متناسب با شأن آن هستند.

مدیریت و نیروی انسانی خوب معجزه می‌کند، همچنان‌که در چند سال اخیر که کشور با مشکلات مالی و بودجه‌ای مواجه بود و هنوز نیز این مشکلات ادامه دارد، تجربه نشان داد می‌توان از کمبود‌ها و موانع حتی با دست خالی، اما با داشتن مدیریت‌های خوب عبور کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار