کد خبر: 1030385
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵
رئیس اطلاعات ملی امریکا:
رئیس‌جمهور مستقر امریکا، دیگر کاری به سیاست خارجی ندارد و آنطور که منابع امریکا می‌گویند، آن را به مایک پمپئو، وزیر خارجه سپرده تا قبل از ۲۰ ژانویه، زمان ورود جو بایدن به کاخ سفید، هرچه از دستش برمی‌آید، انجام دهد. ترامپ روز یک شنبه یک فیلم ویدئویی ۴۶ دقیقه‌ای عجیب منتشر کرد که نشان می‌دهد، او هنوز قدرت را وانداده است. همه این‌ها به کنار، «جان راتکلیف»، مدیر آژانس اطلاعات ملی امریکا، به عنوان عالی‌رتبه‌ترین مقام اطلاعاتی، گفته که شاید دولت بایدن در کار نباشد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: دونالد ترامپ ۲۵ آبان ماه در توئیتی نوشت: «او (بایدن) با تقلب در انتخابات پیروز شد.» این را رسانه‌ها و ناظران به معنی پذیرش شکست از طرف ترامپ تعبیر کردند، به خصوص که انتشار خبر‌های همکاری تیم انتقال قدرت ترامپ با تیم بایدن، این ظن و گام را تقویت کرد. با این حال، به نظر می‌رسد ترامپ همچنان در تلاش است به هرشکلی، در کاخ سفید باقی بماند. او به تازگی یک فیلم ویدئویی ۴۶ دقیقه‌ای عجیب منتشر کرده که پر از بحث‌های مربوط به تقلب است. او یک بار دیگر تأکید کرده که از نظر آماری غیرممکن است که به جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب امریکا باخته باشد. خبر‌های دیگر هم این گام را تشدید کرده است. دیروز خبر احتمال استعفای ویلیام بار، وزیر دادگستری امریکا، قبل از پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ منتشر شد که گفته می‌شود دلیل آن، دعوای او با ترامپ به این دلیل است که حاضر نشده درخصوص بحث‌های مربوط با تقلب، با تیم ترامپ همکاری کند. نیویورک‌تایمز در مقاله‌ای تحت عنوان «ترامپ روز‌های آخر را در انکار، افسردگی و عصبانیت می‌گذراند»، نوشته در حالی که همه‌گیری کرونا در امریکا اکنون در بحرانی‌ترین حالت خود قرار دارد، دونالد ترامپ ادعا کرد که درباره این همه‌گیری حق با او بوده است و کارشناسان اشتباه می‌کرده‌اند. نیویورک‌تایمز نوشته احتمال دارد وی دادستان کل امریکا یا دیگران را اخراج و برای محافظت از خود و متحدانش یک سری بخشودگی‌ها صادر کند، یا یک رویارویی خارج از کشور را به راه اندازد. همه این‌ها باعث شده که «جان راتکلیف»، مدیر آژانس اطلاعات ملی امریکا در گفتگو با فاکس‌نیوز بگوید شاید دولت بایدنی در کار نباشد. راتکلیف گفته که محقق شدن دولت «جو بایدن» قطعی نیست: «درباره مسائل این انتخابات، خواهیم دید که چه کسی در چه کرسی‌هایی قرار دارد و آیا یک دولت بایدن وجود خواهد داشت.»‌راتکلیف که از وفاداران به رئیس‌جمهور امریکا است بسیاری از ادعا‌هایی را تکرار کرده که تیم حقوقی ترامپ هم آن‌ها را مطرح می‌کند. او می‌گوید: «فکر می‌کنم یکی از چیز‌هایی که در این انتخابات خوب انجام دادیم، رسیدگی به مشکلات مداخلات خارجی، کارزار‌های نفوذی از کشور‌های دیگر که در سال ۲۰۱۶ شاهدش بودیم، بوده است». راتکلیف افزود: «اما مردم باید متوجه باشند که این از مسائل تقلب انتخاباتی متفاوت است، چیز‌هایی که درباره آن‌ها صحبت می‌کنید... چیز‌هایی مثل رانندگان پستی که می‌گویند بیش از ۲۰۰ هزار رأی را از نیویورک به پنسیلوانیا برده‌اند، ده‌ها هزار برگه رأی که ظاهراً پست شده‌اند، اما هیچ چین و چروکی روی آن‌ها وجود ندارد، اعلام شدن تعداد آرای بیشتر از برگه‌های رأی در برخی جاها، برگه‌های رأی خارج شده از چمدان‌ها و وجود ویدئو‌ها در اثبات آنها. این‌ها مسائل تقلب در انتخابات است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.»

گفته می‌شود حتی اگر ترامپ راضی به ترک کاخ سفید هم شود، قصد دارد یک تحلیف پرسروصدای بی‌سابقه از خود به جا بگذارد. وب‌سایت خبری اکسیوس نوشته که رئیس‌جمهور فعلی امریکا که هنوز تسلیم پیروزی رقیب دموکراتیک خود جو بایدن در رقابت ریاست جمهوری ۳ نوامبر نشده، در حال برنامه‌ریزی برای یک پایان بزرگ برای خروج از منصب خود است و پرواز ایرفورس ۱ قرار است او را برای حضور در گردهمایی مخالفان که عمداً با تحلیف احتمالی بایدن همزمان شده، به فلوریدا انتقال دهد.

وب‌سایت اکسیوس نوشت، سخنرانی ترامپ ممکن است موقعیت تصویر دوگانه روی مانیتور‌ها را ایجاد کند که یکی رئیس‌جمهور در حال ترک را در حال سخنرانی برای جمعیت پر جوش و خروش در محل فرود هواپیما نشان می‌دهد و دیگری، رهبر آتی کشور را نشان می‌دهد که در مقابل مخاطبانی که بیرون ساختمان کنگره فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده‌اند، سوگند می‌خورد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار