کد خبر: 1030378
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹
توجه بیش از همیشه به مباحث حفاظت از شخصیت‌های علمی و دانشمندان مؤثر در کشور، توقف اجرای پروتکل الحاقی به دلیل بدعهدی و توقف تمامی بازرسی‌ها و اخراج بازرسان و ناظران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که همواره به‌عنوان پوشش برای سرویس‌های اطلاعاتی جبهه استکبار عمل می‌کنند؛ از خواسته‌های دانشجویان بسیجی این دانشگاه‌ها بود
عليرضا سزاوار
سرویس جامعه جوان آنلاین: ماجرای ترور شهید‌محسن فخری‌زاده، جنب و جوش و هیاهو را به دانشگاه‌ها بازگرداند. بخشی از دانشجویان انقلابی طی مراسم‌های مختلفی چندین تجمع پرشمار برپا کردند. در این میان اقدام بسیج دانشجویی دانشکده فیزیک هفت دانشگاه تهران در ارسال نامه‌ای به محضر رهبر‌معظم انقلاب برای ادامه راه شهدای هسته‌ای از جمله شهید‌فخری‌زاده هم قابل‌توجه بود. در ماجرای تجمع دانشجویان در برابر مجلس هم سید‌نظام‌الدین موسوی در میان آن‌ها حاضر شد و سخنرانی کرد.

فردای روز ترور شهید‌فخری‌زاده، نخستین واکنش دانشجویی از طرف دانشجویان بسیجی دانشگاه شهیدبهشتی صورت گرفت. جمعی از دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی با حضور در محل ترور شهیدشهریاری، ترور شهید‌فخری‌زاده را محکوم کرده و خواستار پاسخ قاطع مسئولان به این اقدام شدند.

دشمنان از اهداف خود کوتاه نمی‌آیند

دانشجویان در این تجمع، با سردادن شعار‌هایی همچون «هیهات من الذله»، «الله اکبر»، «مرگ بر امریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و... خواستار پاسخ قاطع مسئولان به این اقدام جنایتکارانه شدند.

در این تجمع جوادآزمون، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید‌بهشتی در محکومیت ترور شهید‌فخری‌زاده و بزرگداشت شهید‌شهریاری گفت: بعد از رأی آوردن حتی بایدن هم این‌ها نشان دادند که هیچ وقت از اهداف خود در خصومت با جمهوری اسلامی کوتاه نمی‌آیند. دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی در ادامه این تجمع با قرائت بیانیه‌ای دل بستن به شروع مجدد مذاکرات با قاتلان شهدای هسته‌ای را در حکم همدستی با عاملان ترور‌ها دانستند.

در بخشی از این بیانیه آمده است:، اما امروز در سالگرد شهادت شهید‌شهریاری و در قتلگاه ایشان که با حادثه شهادت دکتر‌فخری‌زاده همراه شده است، بلند و رسا می‌گوییم که باید فعالیت بازرسان آژانس فوراً متوقف گردد و این جاسوسان از کشور خارج شوند.

ادامه راه استاد در دانشکده‌های فیزیک

در اقدام جالب دیگری روز ۱۰ آذرماه، بسیج دانشجویی دانشکده فیزیک هفت دانشگاه تهران در نامه‌ای به محضر رهبر‌معظم انقلاب برای ادامه راه شهدای هسته‌ای از جمله شهیدفخری‌زاده اعلام آمادگی کردند.
بسیج دانشجویی هفت دانشکده فیزیک دانشگاه‌های تهران در نامه‌ای به محضر رهبرمعظم انقلاب در پی حادثه‌ای که بعدازظهر غم‌انگیز روز جمعه هفتم آذرماه اتفاق افتاد، اعلام کردند: ما به‌عنوان جامعه دانشگاهی کشور به کوری چشم سران استکبار و صهیونیست جنایتکار اعلام می‌داریم که دشمن را برای رسیدن به اغراض پلید خود ناکام خواهیم گذاشت و اطمینان خاطر می‌دهیم که راه این شهید را در رشته فیزیک و مهندسی هسته‌ای و همچنین در سایر حوزه‌های علم و فناوری به‌گونه‌ای دنبال کنیم که جز با ریختن خون ما مانع راه ما نشوند. پیشرفت رشک‌آور ملت بزرگمان را به رخ دشمنان خواهیم کشاند و چنان داغی بر دلشان می‌گذاریم که هرگز فکر تخطی دوباره به ذهنشان نیفتد.

بسیج دانشجویی دانشکده فیزیک دانشگاه تهران، دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف، دانشکده فیزیک دانشگاه شهیدبهشتی، دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی پلی تکنیک، دانشکده فیزیک دانشگاه الزهرا، دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیر و دانشکده فیزیک دانشگاه علم و صنعت این نامه را خطاب به رهبر انقلاب نوشتند. بسیج دانشجویی ۴۴ دانشگاه سراسر کشور هم طی نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس خواستار تأمین امنیت مراکز و دانشمندان هسته‌ای کشورمان شدند. توجه بیش از همیشه به مباحث حفاظت از شخصیت‌های علمی و دانشمندان مؤثر در کشور، توقف اجرای پروتکل الحاقی به دلیل بدعهدی و توقف تمامی بازرسی‌ها و اخراج بازرسان و ناظران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که همواره به‌عنوان پوشش برای سرویس‌های اطلاعاتی جبهه استکبار عمل می‌کنند؛ از خواسته‌های دانشجویان بسیجی این دانشگاه‌ها بود.

تجمع در برابر مجلس

دانشجویان انقلابی روز ۹ آذر هم در اعتراض به ترور فخری‌زاده مقابل شورای عالی امنیت ملی تجمع کردند و ضمن مطالبه انتقام سخت از عاملان ترور، توقف کامل بازرسی‌های آژانس را خواستار شدند.

آن‌ها با در دست داشتن پلاکارد‌هایی که روی آن نوشته بود سکوت نخواهیم کرد و بی‌کفایتی شورای عالی امنیت ملی در مقابل ساختمان شورای عالی امنیت ملی فریاد انتقام سخت را سر دادند.

همچنین دانشجویان با فریاد مرگ بر سازشگر در این تجمع خواستار جلوگیری از سازش در مذاکرات شدند. در پایان این تجمع بسیج دانشجویی با قرائت بیانیه‌ای به تجمع خاتمه داد.

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران هم در اعتراض به ترور ناجوانمردانه شهیدمحسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان و مطالبه اخراج بازرسان آژانس بین‌المللی اتمی ۹ آذر ماه در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

در این تجمع دانشجویی که با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس برگزار شد، دانشجویان با سر دادن شعار‌های «رئیس مجلس شدی دم زدی از انقلاب نذار پشیمون بشه ملت از این انتخاب»، «دولت بی‌کفایت مایه ننگ ملت»، «مرگ بر امریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «الله‌اکبر»، «مرگ بر سازشگر»، «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند»، «ای که بود مذاکره بر لبت خون شهید هسته‌ای گردنت»، «بازرسان آژانس اخراج باید گردند»، «خواص بی‌بصیرت مایه ننگ ملت»، «بازرس اسرائیلی اخراج باید گردد» و «مرگ بر نفوذی» ضمن اعلام خشم و انزجار خود از ترور ناجوانمردانه شهیدفخری‌زاده خواستار اقدام مجلس برای اخراج بازرسان آژانس شدند.

نمایندگان در برابر تحریف ایستادند

در این تجمع سید‌نظام‌الدین موسوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی خطاب به دانشجویان گفت: تمام حرفای منطقی و انقلابی که شما در این تجمع زدید، حرف‌های درستی است و ما هم با تحلیل و نگاه شما هم‌نظر و همسو هستیم.

وی با بیان اینکه عده‌ای پس از ترور شهیدفخری‌زاده تلاش کردند تا عنوان هسته‌ای را از شهیدفخری‌زاده حذف کنند تا به‌زعم خود فضایی به وجود بیاورند که به مذاکرات آتی هسته‌ای خدشه‌ای وارد نشود و ما به این موضوع اعتراض کردیم، افزود: شاید نمایندگان جزو اولین کسانی بودند که متوجه ترفند حذف عنوان هسته‌ای از شهیدفخری‌زاده شدند و در مقابل این تحریف ایستادند.

موسوی با اشاره به اینکه خوشبختانه در پیام رهبرمعظم انقلاب به صراحت و براساس واقعیت از شهیدفخری‌زاده به‌عنوان دانشمند بزرگ هسته‌ای و دفاعی کشور یاد کردند، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی اختیار دارد و باید براساس اختیاراتی که دارد، در مسیر مقابله با این ترور‌ها و اقدامات ددمنشانه‌ای که توسط امریکای جنایتکار، صهیونیست بین‌الملل و اذناب داخلی آن‌ها صورت می‌گیرد، اقدام کند.

طرح ۳ فوریتی در دست اقدام نمایندگان

سیدنظام‌الدین موسوی با بیان اینکه در هفته‌های گذشته بنا بود تا با یک حرکتی مجلس را هم به تعطیلی بکشانند، اما نمایندگان در مقابل این تعطیلی ایستادند، چون می‌دانستیم که امکان دارد در این شرایط ویژه دشمن دست به اقداماتی بزند، تصریح کرد: فردا مجلس شورای اسلامی تشکیل جلسه می‌دهد و درخصوص طرحی که در گذشته در رابطه مسئله هسته‌ای در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی وجود داشته و پنج بند آن مصوب شده و در حال حاضر چهار بند آن باقی مانده است، تصمیم‌گیری می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح هسته‌ای مورد‌نظر با امضای ۵۰ نفر از نمایندگان در صحن مطرح خواهد شد و در اولویت قرار می‌گیرد، اضافه کرد: اگر این طرح تصویب شود، بسیاری از خواسته‌های دانشجویان در مورد بازرسان، ارتقای سطح غنی‌سازی و پروتکل الحاقی تأمین خواهد شد و اگر این طرح تصویب نشود، طرح سه فوریتی راجع به تعلیق تمامی تعهدات داوطلبانه ایران که در مرحله جمع‌آوری امضاء است، تقدیم مجلس خواهد شد.

وی بیان کرد: تعهدات داوطلبانه، تعهداتی هستند که ایران قبلاً بر‌اساس قانون نسبت به آن‌ها متعهد شده است و بخش عمده‌ای از مشکلاتی هم که داریم از جمله پروتکل الحاقی، بازرسی‌های فراپادمان جزو این تعهدات هستند. طرح سه فوریتی در دست اقدام نمایندگان موجب لغو و تعلیق تعهدات داوطلبانه که موجب شده‌اند تا بخش عمده‌ای از اطلاعات هسته‌ای در اختیار دشمن قرار بگیرند، خواهد شد.

شهید‌سلیمانی عرصه هسته‌ای کشور

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر تهران هم روز ۱۱ آذر در واکنش به ترور دانشمند هسته‌ای کشور، شهیدمحسن فخری‌زاده مقابل ساختمان وزارت امور خارجه تجمعی برگزار کردند.

در این تجمع دانشجویان با در دست داشتن پلاکارد‌هایی که روی آن نوشته شده بود «بازرسی آژانس انرژی اتمی باید متوقف شود» یا پلاکارد‌هایی که روی آن نوشته شده بود «اجرای پروتکل الحاقی ملغی باید گردد» خواستار متوقف شدن فعالیت آژانس هسته‌ای در ایران شدند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی از شهید‌فخری‌زاده به‌عنوان شهید‌سلیمانی عرصه هسته‌ای کشور نام برد و گفت: خون شهید‌فخری‌زاده مسیر را برای حرکت جوانان به سمت پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی روشن خواهد کرد. محمدجواد نیک‌روش، در مراسم رونمایی محلول ضدعفونی‌کننده زیگنوتر که در ایستگاه نوآوری شریف برگزار شد، گفت: رهبر‌معظم انقلاب بار سنگین انقلاب اسلامی را در گام دوم انقلاب به دوش جوانان گذاشتند و حتماً این مسیر با همت جوانان و با شتاب مضاعف طی خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه شهادت فخری‌زاده نه‌تن‌ها جوانان ما را ناامید نمی‌کند، بلکه آن‌ها را در مسیری که مسیر پیروزی ملت ایران است، مستحکم‌تر خواهد کرد، گفت: جوانان خود را وارث خون شهید‌فخری‌زاده می‌دانند، چون خون این شهید بزرگوار گام‌های آن‌ها را در مسیر دانش متعهد به انقلاب اسلامی و دانش متعهد به ملت ایران مستحکم‌تر خواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی از شهید‌فخری‌زاده به‌عنوان شهید‌سلیمانی عرصه هسته‌ای کشور نام برد که دیروز مهمان شهید‌سلیمانی شد، اظهار کرد: خون شهید‌فخری‌زاده مسیر را برای حرکت جوانان به سمت پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی روشن خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار