کد خبر: 1030348
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:
فتایی با بیان اینکه موسیقی برگی زرین از فرهنگ و تمدن لرستان ست، گفت: هزینه کردن در حوزه فرهنگ و هنر نوعی سرمایه‌گذاری است که اثرات آن در بلندمدت نمایان می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان از لرستان، احمد حسین فتایی، امروز17آذر در نشست شورای سیاست گذاری موسیقی استان اظهار داشت: موسیقی برگی زرین از فرهنگ و تمدن لرستان و بخش مهمی از زندگی مردم این دیار است.

وی ادامه داد: لرستان مرجعیت استان های لر نشین کشور را داراست و این موضوع باید در برنامه ریزی های فرهنگی و هنری به خصوص در زمینه موسیقی مد نظر قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه انجمن موسیقی نقشی کلیدی در تقویت پایه های این رشته هنری در استان دارد، خاطرنشان کرد: باید ضمن بازنگری فعالیت های صورت گرفته در گذشته و تقویت نقاط قوت و با سیاست گذاری درست، کاستی ها و نقاط ضعف را برطرف کند.

فتایی بیان کرد: موسیقی لرستان این قابلیت را دارد که در سطحی فرا ملی و جهانی منعکس و منتشر شود و در این زمینه نیاز است علاوه بر تدوین یک بانک اطلاعاتی دقیق و بروز، نسبت به تکریم پیشکسوتان، کشف استعدادها و حمایت از هنرمندان موسیقی استان اقدام و همچنین در زمینه شناسایی و جذب افرادی که در مناطق کمتر توسعه یافته و حاشیه نشین استان فعالیت موسیقی دارند نیز برنامه ریزی لازم صورت گیرد. 

وی در ادامه بیان کرد: یکی از کارهایی که باید توسط انجمن موسیقی دنبال شود ارائه طرح نشان های مناسب و متناسب جهت نصب در سطح شهرستان های استان است تا مسافرانی که به لرستان سفر می کنند با دیدن آن به جایگاه ویژه و پیشینه موسیقی در استان پی ببرند.

فتایی با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور و استان، مهم ترین مساله حفظ سلامت هنرمندان و هنرجویان است که در اولویت قرار دارد و ما با لحاظ کردن این موضوع، رایزنی های لازم را با وزارت و ستاد استانی مدیریت کرونا در خصوص آغاز مجدد فعالیت های آموزشی صورت داده ایم، گفت: لازم است در این زمینه از ظرفیت بسیار کارساز فضای مجازی هم به خوبی بهره گرفت.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار