کد خبر: 1030312
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
کیانوش رستمی با اوت شدن در رکورد گیری تیم ملی وزنه برداری باعث افزایش نگرانی‌ها شد.
کیانوش رستمی بعد از المپیک ریو نتوانسته در رقابت‌های حساس نتایج خوبی از خود به جا بگذارد و با ناکامی میدان رقابت را ترک کرد. این اوت شدن‌ها از قهرمانی جهان آغاز شد و الان در لیگ هم شاهد آن هستیم و این اوت شدن‌های مداوم ممکن است باعث شود که رستمی دیگر یک وزنه بردار شش‌دانگ نباشد که این اتفاق بی اعتمادی نسبت به او حتی برای وزنه زدن در یک مسابقه معمولی مانند لیگ را هم به وجود می‌آورد.


رستمی در رکورد گیری تیم ملی که رکورد‌های آن برای دور رفت لیگ هم محاسبه می‌شد، اوت شد و چهره ناکام در این رکورد گیری لقب گرفت و به نظرمی رسد تیمش را در یک شرایط حساس قرار داد. لیگ وزنه برداری برای سه تیم گهر زمین سیرجان، فولاد خوزستان و ملی حفاری که با هم رقابت دارند، مهم است و، چون در دو مرحله هم برگزار می‌شود بنابراین جایی برای اشتباه وجود ندارد و حتی یک اوتی هم می‌تواند به ضرر یکی از تیم‌های مدعی قهرمانی تمام شود و رستمی که برای تیم بهداد سلیمی (گهر زمین سیرجان) وزنه می‌زد، در اولین مرحله لیگ اوت شد.


نکته مهمتر این است که رستمی مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش دارد و به گفته خودش هنوز برای المپیک نا امید نیست، اما اگر فکری به حال اوت شدن هایش نکند ممکن است یک رقابت مهم و حساس دیگر را هم از دست بدهد. رستمی اگر از لحاظ روانی نسبت به این اوت شدن‌های مکرر تحت فشار است، حدود ۹ ماه فرصت داشت تا روی خودش کار کند تا با آغاز رقابت‌های وزنه برداری با اعتماد به نفس بیشتری کار کند و رکورد‌هایی که مناسب برای لیگ است را بزند، اما اینکه در لیگ هم اوت شد می‌تواند برای این وزنه بردار نگران کننده باشد، چون با وجود تمام تصمیمات حاشیه سازی که او در زندگی ورزشی خود گرفته، اما قطعا باز هم کسی نمی‌خواهد ببینید که وزنه بردار پر افتخاری مثل او این چنین در لحظات حساس می‌بازد.


در ادامه نگاهی داریم به مهمترین اوتی‌های رستمی در سال‌های اخیر:
*رکورد گیری تیم ملی وزنه برداری و دور اول لیگ ۹۹:
یک ضرب در مهار وزنه ۱۷۰ کیلوگرم اوت شد و در دوضرب هم انصراف داد.
* جام فجر۲۰۲۰، گزینشی المپیک توکیو:
در یک ضرب، وزنه‌های ۱۷۵ و ۱۷۷ را انداخت اوت شد واز جدول مجموع هم حذف شد، اما در دوضرب با ۲۱۵ کیلوگرم طلا گرفت.

*قهرمانی جهان ۲۰۱۹
سه مرتبه وزنه ۱۸۰ کیلوگرم را انداخت و از جدول یک ضرب و مجموع حذف شد و از دوضرب هم انصراف داد.

*بازی‌های آسیایی۲۰۱۸
در یک ضرب ۱۷۵ کیلوگرم را ثبت کرد و در دوضرب وزنه‌های ۲۱۸ و ۲۲۰ کیلوگرم را انداخت و از جدول دوضرب و مجموع حذف شد.

*قهرمانی جهان ۲۰۱۷
در یک ضرب با ۱۷۴ کیلوگرم نقره گرفت، اما در دوضرب وزنه‌های ۲۱۲ و ۲۱۵ کیلوگرم را انداخت و از جدول مجموع نیز حذف شد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار