کد خبر: 1030307
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی مشهد
رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی مشهد با بیان اینکه هیچ‌گونه کمبود از بابت تولید ماسک و محلول‌های ضدعفونی مورد نیاز شهروندان و مراکز درمانی در مشهد و خراسان رضوی وجود ندارد،گفت: حجم تولید مازاد بر نیاز است لذا از این استان به دیگر مناطق کشور هم ارسال می‌شود.

مرتضی مقدم ، رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی مشهد با بیان اینکه در راستای تولید محلول ضدعفونی با پایه الکل اتیلیک ۷۰ و ۸۳ درصد اکنون چندین کارخانه با مجوز وزارت بهداشت در مشهد فعال هستند،گفتند:طبق بررسی‌های انجام شده یک خانواده چهار نفره به‌طور متوسط چهار لیتر محلول ضدعفونی در ماه برای امور ضدعفونی در دوران کرونا مصرف می‌کند.

رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی مشهد با اشاره به اینکه  روزانه حدود ۱۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی در مشهد تولید میشود ،افزود:این محلول‌های ضدعفونی بیشتر در مراکز درمانی و کلینیک‌ها به مصرف می‌رسد.

مقدم افزود: در بخش تولید ماسک اکنون ۳۸ واحد تولیدی مجوز دار و ۱۰۰ واحد تولیدی دیگر در خراسان رضوی ماسک سه لایه را تولید کرده و با قیمت مصوب به فروش می‌رسانند و قیمت پایه ماسک برای مصرف‌کننده ۱۰ هزار ریال است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در بخش دستکش جراحی با کمبودهایی مواجه هستیم اما در خصوص دستکش‌های پلاستیکی که با قیمت ارزان برای مصارف خانگی استفاده می‌شود، هیچ کمبودی نیست.

رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی مشهد با بیان اینکه مصرف اکسیژن هم برای بیماران کرونایی در بخش خانگی و بیمارستانی افزایش یافته است ،گفت: تمهیداتی برای فعالیت شرکت‌های اکسیژن ساز و تهیه ۲ هزار کپسول اکسیژن ۱۰ لیتری برای مصارف خانگی در مشهد فراهم شده است.

وی اظهار کرد: دستگاه ونتیلاتور یکی از ضرورت‌ها برای کمک به تنفس بیماران بدحال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان هاست که اکنون تولید آن در مشهد و کشور متناسب با نیاز نیست و باید از خارج کشور تأمین شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار