کد خبر: 1030235
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰
کاتالان‌ها بی‌آزار در خارج از خانه
فریدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: باورش سخت است ولی واقعیت دارد. ۱۰ هفته از رقابت‌های لالیگا گذشته و بارسا فقط ۱۴ امتیاز گرفته و در رتبه هفتم جدول رده‌بندی جا خوش کرده است، یعنی حتی نیمی از امتیاز‌های ممکن را هم به دست نیاورده است. تصورش سخت است که عدد ۴ را در ستون شکست‌های تیمی ببینیم که پیش از این شاید در طول یک فصل و رقابت در سه جام به صورت همزمان چهار بار به حریفان خود می‌باخت. باورش سخت است، اما بارسلونای رونالد کومان این روز‌ها این شرایط ناامید‌کننده را تجربه می‌کند.

باخت تاریخی به کادیز

شنبه شب، شب تلخی برای بارسا بود. شکست مقابل کادیز تیمی که خیلی‌ها حتی نامش را هم نشنیده بودند از آن دست شکست‌ها بود که همه را شوکه کرد؛ از آن شکست‌ها که در تاریخ ثبت می‌شود. بارسا در شرایطی به میدان آمده بود که می‌دانست رئال و اتلتیکو هر دو بازی‌های‌شان را پیروز شده‌اند و به نوعی محکوم به پیروزی بود، اما ابتدا یک گل دریافت کرد. در نیمه دوم کار به تساوی کشیده شد ولی روی اشتباه و ناهماهنگی مدافعان، برای دومین بار دروازه‌اش باز شد. به این ترتیب بارسا حالا از ۱۰ بازی ۱۴ امتیاز دارد و ۱۲ امتیاز با اتلتیکوی صدرنشین اختلاف دارد. طبق گزارش میسترچیپ، کارشناس مشهور اسپانیایی، هرگز در تاریخ لالیگا یک تیم پس از ۱۰ هفته و با فاصله ۱۲ امتیازی با صدرنشین نتوانسته قهرمان لالیگا شود.

ضعیف در بیرون خانه

بارسا هر چه در لیگ قهرمانان مقتدرانه پیش می‌رود در لالیگا و به خصوص بازی‌های خارج از خانه حرفی برای گفتن ندارد و خیلی خوب می‌بازد. کاتالان‌ها در پنج بازی خارج از خانه خود یک برد، یک تساوی و سه شکست را تجربه کرده‌اند که آماری نگران‌کننده برای این تیم در ادامه رقابت‌های لالیگا محسوب می‌شود. آماری که خیلی‌ها را واداشته تا از همین حالا اعلام کنند لالیگا برای بارسا تمام شده است. بارسا در این پنج بازی سلتاویگو را با سه گل شکست داده، مقابل آلاوز به تساوی یک- یک دست پیدا کرده، مقابل ختافه و اتلتیکو مادرید با نتایج مشابه یک بر صفر شکست خورده و سرانجام در برابر کادیز هم ۲ بر یک بازی را واگذار کرده است. با این نتیجه‌گیری بارسا در لالیگا به تیمی ضعیف و بی‌آزار در خارج از نیوکمپ تبدیل شده که کوچک‌ترین خطری برای حریفان خود ندارد و ادامه این روند یعنی از دست رفتن امتیاز‌های حساس و زیاد بازی‌های خارج از خانه و در نهایت از دست رفتن فرصت نزدیک شدن به صدر جدول مسابقات.

بسیار ناامیدم

اما شرایط این روز‌های بارسا حالا رونالد کومان را در سخت‌ترین وضعیت ممکن قرار داده است. کومان حالا بیشتر از هر زمان دیگری خطر اخراج را احساس می‌کند، اما جالب این است که خودش هم ابراز ناامیدی می‌کند که این مسئله می‌تواند مانند سمی مهلک برای بارسا باشد. رونالد کومان سرمربی بارسا بعد از این شکست ناباورانه گفت: «به سختی می‌توانم گل‌هایی که دریافت کردیم، به خصوص گل دوم را توضیح بدهم. تمرکز نداشتیم و وقتی اینچنین بازی کنید، گل‌های بدی هم دریافت می‌کنید. بدون توپ هم فشار لازم را به حریف وارد نمی‌کردیم. دو گل عجیب دریافت کردیم که به سختی برایم قابل درک است.»

کومان با اشاره به شرایط سخت بارسا برای نزدیک شدن به صدر جدول و به دست آوردن قهرمانی افزود: «این یک قدم بزرگ به عقب بود. نتیجه ناامیدکننده‌ای رقم خورد و طبعاً از صدرنشینان فاصله گرفتیم. فاصله ۱۲ امتیازی با صدرنشین خیلی زیاد است ولی باید ادامه دهیم. اگر بهتر نشویم و این روند را تغییر ندهیم، امیدی به قهرمانی نخواهیم داشت.»

سرمربی بارسا بدون اینکه خود یا کس دیگری را مقصر این شکست قلمداد کند، افزود: «همه باهم پیروز می‌شویم یا شکست می‌خوریم. نمی‌توان از یک یا دو بازیکن انتقاد کرد. همه باهم شکست خوردیم. به اندازه کافی برای پیروز شدن خوب نبودیم. باید این ناکامی را پذیرفت. در طول بازی فراز و نشیب داریم و عملکرد بازیکنان افت می‌کند. ابتدای بازی همیشه خوب هستیم، اما به تدریج روند عوض می‌شود. بدون توپ اشتباهات دفاعی زیادی مرتکب می‌شویم. این یک مشکل عمومی در تیم است که باید حل شود. بسیار ناامیدم و باید با بازیکنان صحبت کنم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار