کد خبر: 1030234
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰
فولاد- تراکتور؛ نبرد مربیان استقلالی در تبریز
امروز در هفته پنجم لیگ برتر، استقلال به مصاف صنعت نفت می‌رود که در جدول همسایه آبی‌هاست و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر در رده پنجم قرار دارد، در تبریز هم رویارویی تراکتور و فولاد که جدال مربیان استقلالی است، جذاب خواهد بود.
سعید احمدیان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: هفته پنجم قبل از شروع پرماجرا و پرحاشیه آغاز شده است؛ از لغو بازی نساجی- پرسپولیس به دلیل قرنطینه قرمز‌ها گرفته تا فینال آسیا و پیدا شدن دوباره سر و کله کرونا در بین تیم‌های لیگ برتری. در حالی در کل کشور کرونا یک روند نزولی پیدا کرده که انگار این ویروس در بین لیگ برتری‌ها اوج گرفته است، طوری که برای اولین بار در فصل جدید یک باشگاه، آمار ۱۸ مبتلا را در هفته پنجم ثبت کرده، طوری که ذوب‌آهنی‌ها دیروز تنها با ۱۴ بازیکن با شهر خودرو بازی کردند.

استقلال- صنعت نفت آبادان، ۱۶:۱۵

با گذشت چهار هفته از فصل جدید، آبی‌ها با محمود فکری پرفراز و نشیب ظاهر شده‌اند، یک هفته در میان یا برده‌اند یا باخت و مساوی داشته‌اند تا با دو برد و یک مساوی و یک باخت همچنان همه را در انتظار هفته‌های آینده بگذارند که آیا امسال استقلالی‌ها می‌توانند در جمع مدعیان جدی جام بیستم باشند یا مانند چند فصل گذشته، آن‌ها باز باید همچنان حسرت به دل جام بمانند. آبی‌پوشان که با هفت امتیاز تیم چهارم جدول هستند و هفته قبل با پیکان جدال‌شان به تساوی بدون گل رسید، در هفته پنجم آماده بازی با صنعت نفت شده‌اند؛ یک بازی خانگی که امتیاز‌های آن با توجه به تساوی هفته گذشته می‌تواند فکری و شاگردانش را امیدوار نگه دارد، با وجود این فکری در شروع کارش در استقلال با بدشانسی هم روبه‌رو شده است، هر چند کارشناسان با انتقاد به نحوه بازی استقلال، می‌گویند آن‌ها هنوز بازی‌شان سر و شکل نگرفته، اما مصدومیت و ناآمادگی بازیکنان تأثیرگذاری که فکری روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کرده بود، هم مزید بر علت شده تا مصائب سرمربی استقلال بیشتر شود.

شیخ دیاباته، فرشید اسماعیلی و سیاوش یزدانی سه مصدوم قبلی استقلال بودند که پس از بازی هفته گذشته با پیکان، مسعود ریگی و وریا غفوری هم به جمع آسیب‌دیدگان تیم فکری اضافه شدند تا این مربی با شرایط سختی برای جمع و جور کردن تیمش روبه‌رو باشد. علاوه بر این حواشی اطراف تیم و شایعاتی که درباره اختلاف کادر فنی مطرح شده هم سبب شده است مصائب استقلال برای ادامه لیگ و بازی امروز با صنعت نفت بیشتر شود.

در طرف دیگر صنعت نفت آبادان با سیروس پورموسوی هم مانند استقلال و فکری نتیجه گرفته‌اند؛ آن‌ها هم با دو برد، یک مساوی و یک باخت و کسب هفت امتیاز تنها به دلیل تفاضل گل کمتر، پایین‌تر از آبی‌پوشان و در رده پنجم قرار گرفته‌اند؛ نتایجی که نشان می‌دهد آبادانی‌ها حریف سرسختی برای آبی‌ها خواهند بود و پورموسوی با اعتماد به بازیکنان جوانی که از آکادمی این باشگاه به تیم اصلی آمده‌اند، می‌خواهد مانند روز‌های حضورش در استقلال خوزستان دست به کار‌های بزرگی بزند. آن‌ها با داشتن طالب ریکانی که با چهار گل زده در کنار گادوین منشا، صدرنشین گلزنان لیگ برتر است، می‌توانند روز سختی را برای مدافعان حریف رقم بزنند.

تراکتور- فولاد، ساعت ۱۵

یکی دیگر از بازی‌های مهم امروز در تبریز برگزار می‌شود و تراکتور میزبان فولاد است. تبریزی‌ها پس از سه هفته که در حسرت برد بودند، در هفته چهارم توانستند به اولین پیروزی برسند تا فشار‌ها فعلاً از روی علیرضا منصوریان برداشته شود. با وجود برد هفته گذشته تراکتور برابر مس رفسنجان، بازی امروز با فولاد می‌تواند عیار تراکتور مدل منصوریان را روی دایره بریزد. در طرف دیگر فولادی‌ها اگر چه در چهار بازی گذشته باختی نداشته‌اند، اما آن‌ها با سه مساوی و تنها یک برد با شش امتیاز تیم ششم جدول هستند. تقابل جواد نکونام و علیرضا منصوریان می‌تواند این بازی را جذاب کند.

گل گهر- پیکان، ساعت ۱۵

صدرنشین شگفتی‌ساز لیگ امروز به مصاف پیکان می‌رود، سیرجانی‌ها که با امیر قلعه‌نویی در هفته‌های ابتدایی لیگ بیستم یکه‌تاز بوده‌اند، با سه برد و یک مساوی با ۱۰ امتیاز در جایگاه اول لیگ قرار گرفته‌اند؛ تیمی که با توجه به دومین سال تجربه‌اش در لیگ برتر، کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد در پایان هفته چهارم در صدر جدول قرار بگیرد. حضور امیر قلعه‌نویی، اما تیمی را که فصل گذشته برای سقوط نکردن می‌جنگید، تبدیل به تیمی کرده که در قامت یک مدعی ظاهر شده است، آن هم با یک مهاجم احیا شده به نام گادوین منشا با زدن چهار گل در چهار بازی گذشته که پس از یک دوران افت در استقلال و پرسپولیس، دوباره به روز‌های خوبش در پیکان بازگشته است. حریف گل‌گهر تیمی است که تا این هفته نصف سیرجانی‌ها امتیاز کسب کرده و با پنج امتیاز تیم نهم جدول است، اما تارتار امیدوار است بتواند پیکان را با نتایجی که در ادامه لیگ می‌گیرد، در جدول بالا بکشد.

سایر بازی‌ها

به جز این سه بازی، امروز دو بازی دیگر هم برگزار می‌شود، سایپای شش امتیازی به مصاف قعرنشین لیگ یعنی مس رفسنجان می‌رود؛ تیمی که در اولین حضورش در لیگ برتر تا اینجا ناامیدکننده بوده و با سه باخت و تنها یک مساوی برای بازگشت به لیگ دسته اول عجله دارد. آلومینیوم اراک دیگر تازه‌وارد لیگ برتر که با کسب تنها دوامتیاز از چهار بازی و قرار گرفتن در رده چهاردهم با رسول خطیبی هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده کند، به مصاف ماشین‌سازی می‌رود که با وحید بیات‌لوی جوان با یک امتیاز در رده یکی مانده به آخر جدول قرار دارد.
در شروع بازی‌های هفته پنجم هم دیروز نفت مسجد سلیمان ۳ بریک سپاهان را برد و ذوب‌آهن به دلیل تست مثبت ۱۸ بازیکن و کادرفنی تنها با ۱۴ بازیکن مقابل شهر خودرو قرار گرفت و ۲ بر صفر بازی را واگذار کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار