کد خبر: 1030180
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهید فخری زاده بعد از انقلاب به همراه آقای فریدون عباسی و چند تن دیگر از سوی سپاه مأمور شدند به سمت دانش‌های جدیدی که وارد ایران نشده بود، بروند و اولین نسل دانشمندان هسته‌ای ما از پاسدارها بودند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سرلشکر محسن رضایی در آیین گرامیداشت شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان و روز دانشجو که پیش از ظهر امروز در مسجد دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد، طی سخنانی ضمن گرامیداشت شهدای دانشجو در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ گفت: این روز، روزی است که صدای رسای استقلال ملت ایران در فضای جهانی بلند شد.

وی افزود: هفت ماه از کودتای سال ۱۳۳۲ گذشته بود و کودتاچی‌ها تصمیم گرفتند در این ایام سفارت انگلیس را باز کنند، چون رابطه با این کشور بر اثر ملی شدن نفت قطع شده بود و قرار بود معاون رییس‌جمهور آمریکا آقای نیکسون هم به ایران بیاید و یک مانور قدرت شکل بدهند. ولی دانشجویان هوشیار ما فضای دانشگاه‌ها را عوض کردند و به یک قیام علیه آمریکا و انگلیس که با اتحاد یکدیگر کودتا را سازماندهی و دولت ملی ایران را ساقط کرده یودند، اعتراض کردند و رژیم منحوس شاه دست به جنایت بزرگی زد. با اینکه نیکسون می‌دانست این جنایت صورت گرفته، وارد ایران شد و می‌خواستند قدرت نمایی کند.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) ادامه داد: آنها نمی‌دانستند صدایی که آن روز از دانشگاه تهران برخاست، روزی سراسر ایران را در برخواهد گرفت و دانشجویان به یک عامل مهم در ایران تأثیر گذار خواهند شد و دانشجویان انقلابی در تمامی عرصه‌ها تا امروز در صحنه تاثیرگذاری مهمی در سرنوشت کشور دارند.

سرلشکر رضایی تصریح کرد: دانشگاه جامع امام حسین(ع) که خود سرآغاز پرچمداری تحول علمی در کشور بوده، امروز مراسم بزرگداشت شهید فخری زاده دانشمند برجسته هسته‌ای ایران را برگزار می‌کند و نشان می‌دهد که پاسداران جهاد سیاسی، علمی و فرهنگی را برای اعتلای انقلاب اسلامی، آرمان خود قرار داده‌اند.

وی با اشاره به سرآغاز دانش هسته‌ای در کشور،‌گفت: شهید فخری زاده بعد از انقلاب به همراه آقای فریدون عباسی و چند تن دیگر از سوی سپاه مأمور شدند به سمت دانش‌های جدیدی که وارد ایران نشده بود، بروند و اولین نسل دانشمندان هسته‌ای ما از پاسدارها بودند و کار را از صفر شروع کردند و اگر دولت‌های گذشته کمک می‌کردند ما امروز در قله‌های بسیار بلندی از انرژی هسته‌ای در ایران بودیم. زمانی‌که من فرمانده سپاه بودم، به کره شمالی رفتم و قرارهایی گذاشته شد ولی از داخل برخی با عنوان کردن کمبود ارز، از این اقدامات جلوگیری کردند و ما می‌توانستیم در انرژی هسته‌ای جلوتر از موشکی باشیم. با این محدودیت‌ها، دانشمندان هسته‌ای ما چه از نوع پاسداران آنها مانند شهید فخری زاده و چه جوانان دانشمندی که به شهادت رسیده و تعدادی زیادی که وجود دارند، این راه را ادامه داده و ادامه خواهند داد.

این عضو هیات علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) عنوان کرد: صنعت هسته‌ای مستقل از فناوری‌های دیگر، فواید زیادی برای ملت ما دارد و هم در عرصه‌هایی مانند حمل و نقل و خصوصا در حمل و نقل‌های اقیانوسی مانند کشتی‌های اقیانوس‌پیما می‌توان از این انرژی استفاده کرد. هم‌چنین این صنعت در زمینه پزشکی و ابعاد دارویی، سرمایه ای بزرگ برای ملت ایران است و ما از این سرمایه نخواهیم گذاشت و رژیم صهیونسیتی و آمریکا کور خوانده‌اند که فکر می کنند ما از این صنعت بزرگ دست می‌کشیم و این ثروت بزرگ ماست. این صنعت سرمایه بزرگ ملت ایران است و ما به آن نیاز داریم و این صنعت نه‌تنها فقط در فعالیت‌های مربوط به هسته‌ای مورد نیاز است بلکه منظومه هسته‌ای هر کشور مانند جزایر مرتبط به هم هستند و با صنعت هسته‌ای می‌توانیم صنایع کشاورزی، حمل و نقل و صنایع بزرگ را تقویت کنیم و این صنعت اثر القایی در صنایع دیگر دارد.

سرلشکر رضایی خاطر نشان کرد: هرچند ما فعلا تصمیمی نداریم از دانش و فناوری هسته‌ای برای مسائل دفاعی و امنیتی استفاده کنیم ولی سایر فواید آن برای ملت ما حیاتی است و در ایران ادامه می‌یابد و ایران اسلامی با شهادت چند دانشمند هسته‌ای عزیز، باز نمی‌ماند.

وی با طرح این سوال که چرا دشمن آنقدر روی این مسأله حساس است و آیا به فکر ساخت بمب اتم هستند؟، تصریح کرد: نه، مسأله فراتر از بمب اتم است و آنها نگران پیشرفت ملت ایران هستند. غربی‌ها پیشرفت ملت ایران را در 200 سال اخیر گروگان گرفته اند و دولت‌های دست‌نشانده را نگهبان این گروگان گذاشته اند. پیشرفت یعنی امنیت و احترام؛ چرا فرماندهان ناوهای آمریکایی که در تنگه هرمز عبور می‌کنند، با پاسداران ما رفتار با احترام دارند؟ چون می‌دانند که نباید بی‌احترامی کنند و باید احترام بگذارند و چندسال است که زبان فارسی یاد گرفته‌اند. کسانی که دنبال ضعف ایران هستند، دنبال تحقیر ملت ایران می‌باشند. عقب‌ماندگی تحقیر ملت را به دنبال دارد و در 200 سال گذشته سیاست اروپا و غرب این بوده که اجازه ندهند ملت ایران پیشرفت کنند و جلوی این را گرفتند و بعد از انقلاب این مرزهای علم و دانش شکسته شد و احساس خطرشان هم از بمب اتم نیست و از این است که ایران پیشرفت کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دانشجویان تاریخ قاجار و پهلوی را بخوانند و در اسناد قاجار این هست که یکی از راه‌های پیشرفت ایران این است که تهران به چابهار وصل شده و اقتصاد ایران هم به خلیج فارس و دریای عمان وصل شود و دشمنان جلوی این راه‌ها را گرفتند. اروپا و آمریکا راه‌های ایران را در ارتباط با منافع خود درست می‌کردند و اتوبان‌ها، جاده‌ها و ریل‌ها را کنترل می‌کردند تا ایران پیشرفت نکند. با صنعت هسته‌ای که برای پیشرفت ملت ایران است مقابله می‌کنند چون صنعت مهمی است و پیشرفت کشور را سرعت می‌دهد. سیاست اروپا و آمریکا و غرب این بوده و جلوی ایران اسلامی را گرفتند و مبارزه امروز ما بر سر پیشرفت است.

سرلشکر رضایی ادامه داد: جوانان عزیز ایران باید قیام به پیشرفت کنند و بیانیه گام دوم انقلاب از نسل سوم و چهارم لبیک می‌خواهد و این لبیک این است به پیشرفت علمی، اقتصادی و فرهنگی قیام کنند و این پیشرفت‌ها اقتدار می‌آورد. اگر کار اقتصاد ما دست غرب‌زده‌ها نبود ما تحریم نمی‌بودیم و غرب‌زده‌ها تا الان نگهبان گروگان پیشرفت ملت ایران بودند. آنها اجازه نمی‌دهند که پیشرفتهای علمی صورت بگیرد، چون نگران پیشرفت ملت ایران هستند. غرب‌زده‌ها از درون و آمریکا و غربی‌ها از بیرون با تشویق امرای وابسته به رژیم صهیونسیتی ‌اتحاد نامیمونی درست کردند که جلوی پیشرفت ایران را بگیرند.

وی افزود: قیام اول در 22 بهمن 1357 بود و انقلاب پیروز شد و قیام دوم هم در دفاع مقدس بود و امروز جوانان باید قیام کنند و در لبیک‌گویی به مقام معظم رهبری است به میدان بیایند. قصاص خون شهید فخری‌ زاده می‌کنیم و از سپاه و مسئولان کشور می‌خواهم این کار یک لحظه هم دیر نشود ولی این کار نیازمند تدابیر است و نباید به اسراییل اجازه داده شود.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران گفت: ما باید خود را برای قصاص بزرگ یعنی بیرون کردن آمریکا از منطقه با پیشرفت کردن آماده کنیم و این اقدامات انجام می‌گیرد. نباید ما را منتظر مذاکره بگذارند و درهای ایران از داخل باز می‌شود؛ کسانی که از بیرون ما را در قفس عقب‌ماندگی نگه داشته‌اند، قفل‌های محکمی بسته‌اند و این قفل‌ها باید از داخل شکسته شود. این دانشگاه پیشگاه تحول علمی بوده و وقتی جنگ تمام شد ما دوسال جلسه برای جهاد علمی داشتیم و رمز موفقیت جمهوری اسلامی، سپاه و نیروهای مسلح این است که پیشرفت کنند. ما فرزندان امام(ره)، سربازان مقام معظم رهبری و خادمان مردم هستیم و به مردم قول می‌دهیم که سربلندی دیگری برای ایران رقم بزنیم و خواب‌هایی که برای ملت ما دیده شده را باطل می‌کنیم و پاسدران و بسیجی‌های ما باید این این کار پیشگام تحولات باشند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار