کد خبر: 1030096
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۸
مسئول انجمن سوینا:
سوینا (سینمای ویژه نابینایان) از زمان شیوع کرونا تا به حال بیش از ۵۰ عنوان فیلم را برای نابینایان، توضیح‌دار کرده‌است.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: گلاره عباسی بازیگر و مسئول «سوینا» با اشاره به فعالیت‌های گروه سوینا توضیح داد: ما در این مجموعه سینما را برای عزیزان نابینا دسترس‌پذیر کرده‌ایم. به این صورت که در بخش‌هایی از فیلم که سکوت دارد، یک راوی از هنرمندان ارزنده و توانای کشورمان توضیحاتی درباره صحنه و لحظاتی از فیلم که عزیز نابینا نمی‌بیند، می‌دهد. وی در گفتگو با برنامه «دست در دست» شبکه ۲ سیما ادامه داد: بعد از مدتی تبدیل به مؤسسه‌ای شدیم که عزیزان نابینا خودشان همه وظایف را بر عهده گرفتند و مشغول به فعالیت شدند. ابتدا به صورت زنده در سینما این کار را انجام می‌دادیم و بعد از کرونا هر ماه یک فیلم را توضیح‌دار کرده‌ایم و تاکنون نزدیک به ۵۰ فیلم رسیده‌است.

بازیگر «شیار ۱۴۳» درباره رادیو سوینا بیان داشت: در رادیو سوینا نیز عزیزان نابینا به همراه برنامه‌سازان و هنرمندانی مثل لیلی رشیدی، منصور ضابطیان، هومن خیاط و بسیاری دیگر از هنرمندان برنامه‌های رادیویی متشکل از بخش‌های مختلفی، چون قصه شب و برنامه کودک را می‌سازند. البته تهیه این برنامه‌های رادیویی مثل یک پادکست می‌تواند برای همه قابل استفاده باشد و برای همه هم رایگان در دسترس است. همکاران و هنرمندان در سطح بسیار بالایی همکاری می‌کنند، سوینا متعلق به جامعه نابینایان و همه هنرمندان است و تعلق به فرد خاصی ندارد. عباسی درباره اشتغالزایی جامعه نابینایان بیان داشت: تعهد کاری و حس مسئولیت‌پذیری بی‌نظیری را بین عزیزان نابینا می‌بینم. آن‌ها حتی در شرایط کرونا نیز به دورکاری مشغولند.

بازیگر سریال «برادر» ادامه داد: در دوران کرونا شکل زندگی همه ما تغییر کرد. شاید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بتوانیم در سلامت همه افراد جامعه مؤثر باشیم. داشتن دغدغه‌های اجتماعی به نوعی دیگرخواهی است. گفتنی است «دست در دست» روایتگر داستان افرادی است که در این ایام به صورت ویژه‌ای به امدادرسانی به همنوع مشغولند. این برنامه، علاوه بر دعوت و گفتگو با چهره‌های حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، ورزشی و اجتماعی به پخش گزارش‌هایی از کمک همدلانه مردم به یکدیگر در سراسر ایران می‌پردازد. «دست در دست» کاری است از گروه معارف شبکه ۲ و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی به تهیه‌کنندگی هادی خدادی و کارگردانی مهدی زنگنه که پنج‌شنبه، جمعه، شنبه و یک‌شنبه بعد از گفت‌وگوی ویژه خبری حوالی ساعت ۲۳:۳۰ روانه آنتن می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار