کد خبر: 1030055
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس:
ابتدای انقلاب به جریان لیبرال اعتماد و به این جریان رسمیت بخشیده شد و جریان نفوذ در دل حکومت اسلامی تا امروز ادامه پیدا کرد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: علیرضا زاکانی، نماینده مردم قم در مجلس و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در نشست مجازی بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما که به مناسبت ۱۶ آذر «با موضوع جریان شناسی نفوذ در جنبش دانشجویی» برگزار شد، با اشاره به روندی که در سال‌های گذشته در جنبش دانشجویی طی شده و همچنین نفوذ برخی جریانات در جنبش دانشجویی، ادامه داد: به اعتقاد من شناخت جریان نفوذ و جریان استحاله بسیار مهم است و نکته اول اینکه جریان دانشجویی باید این دقت‌ها را از خودش را آغاز کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: نکته دوم این است که اگر جنبش دانشجویی نسبت به جریان نفوذ در درون حکومت حساس است باید برگردد به ابتدای انقلاب. در ابتدای انقلاب ما اتفاقی افتاد، اتفاق این بود که ما اشتباهی کردیم که هنوز ۴۱ سال است که داریم چوب آن یک اشتباهمان را می‌خوریم. وی ادامه داد: امام فرمودند که ما اشتباه کردیم که به دولت موقت آن‌ها اعتماد کردیم و به دولت موقتی اعتماد شد که به فرموده امام، آن‌ها به کمتر از سپردن انقلاب به دست امریکا به چیزی بسنده نمی‌کردند. پس شما اگر صحبت از جریان نفوذ می‌کنید در واقع از جریانی صحبت می‌کنید که اساس آن قائل بر اساس انقلاب نبود. زاکانی اظهار داشت: متأسفانه ابتدای انقلاب به جریان لیبرال اعتماد شد و به این جریان رسمیت بخشیده شد و جریان نفوذ در دل حکومت اسلامی و در دل جمهوری اسلامی تا امروز ادامه پیدا کرد و ما طی این ۴۱ - ۴۲ ساله هرچه آسیب خوردیم بخش عمده آن از این جریان بوده است. زاکانی ادامه داد: امروز یک جریان انفعال و وادادگی در مقابل دشمنان و جریان تسلیم و جریانی که به نوعی دلداده به غرب را شما مشاهده می‌کنید. حالا اگر این جریان را قبلاً در قالب یک پرچم مشخص یا یک حزب مشخص می‌دیدید امروز در قالب بسیاری از کسانی که ممکن است مسئولیت هم در کشور داشته باشند می‌بینید و همان شعار‌های قبل را می‌دهند و همان مسیر را می‌روند، اما عملاً آن تابلو را ندارند. بنابراین این جریان نفوذ را باید شناسایی و با دقت آسیب‌های آن را ملاحظه کنیم. وی در ادامه تأکید کرد: جریان نفوذ در قالب یک جریان اشتباه از ابتدای انقلاب وجود داشت و ۴۱ سال ما داریم چوب آن را می‌خوریم، و این جریان توانست اثرات خاص خودش را هم بگذارد. زاکانی یادآور شد: امروز وقتی شما دقت می‌کنید می‌بینید دوگانه‌هایی هست، این دوگانه‌ها در کشور شرایطی را ایجاد کرده که شما دیگر با یک جریان سیاسی مواجه نیستید دقت کنید که کلاه سر من و شما نگذارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار