کد خبر: 1029531
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
در چهل و ششمین نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی
در چهل و ششمین نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی،مشکل ۱۱ واحد صنعتی و تولیدی رفع و زمینه توسعه تولید یا آغاز فعالیت آن‌ها فراهم شد .

اعضای کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی در چهل و ششمین نشست خود، مشکلات ۱۱ واحد صنعتی و تولیدی را رفع و زمینه توسعه تولید یا آغاز فعالیت آن‌ها را فراهم کردند.

علی رسولیان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: یکی از مهم‌ترین واحدهای تولیدی در زمینه تولید انواع محصولات با کیفیت نسوز درخواست تسهیلات بانکی به میزان ۱۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد انشعاب برق در شهرک صنعتی و سرمایه در گردش کرده بود که طی هماهنگی با مدیر بانک ملی، تسهیلات لازم برای این واحد اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: واحد تولیدی دیگر مورد بحث در این نشست در زمینه کشاورزی و دامپروری فعالیت دارد که در راستای اجرای مصوبه کشوری تأمین مالی طرح‌های دارای اولویت در استان‌ها، با درخواست صاحب این واحد مبنی بر پرداخت ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی موافقت ‌شد.

رسولیان ادامه داد: با درخواست تقسیط بدهی بانکی یک واحد تولیدی پیاز، تقسیط بدهی بیمه تأمین اجتماعی یک شرکت در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی و جابه‌جایی محل تأمین آب از خارج به داخل شهرک صنعتی یک واحد تولیدی سازه‌های فلزی نیز در نشست این کارگروه موافقت گردید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین صدور مجوز از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست برای فعالیت یک واحد در زمینه صنایع غذایی در شهرک صنعتی چرم شهر منوط به نظر موافق کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک شد و صدور مجوز برای تأسیس یک گاوداری شیری و یک مزرعه پرورش شترمرغ نیز مشروط به نظر موافق سازمان دامپزشکی گردید.

وی افزود: کارگروه ستاد تسهیل استان در واکنش به عدم پاسخگویی یک شرکت بیمه به درخواست واحد تولیدی قطعه‌سازی برای جبران خسارت ناشی از سیل، این شرکت بیمه را موظف کرد دلایل خود را برای عدم پرداخت خسارت ارائه دهد که در صورت عدم تمکین، مراتب به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.

وی بیان کرد: در خصوص فعالیت واحدهای صنفی حوزه چوب و الوار در شهرک صنعتی کلات نیز مقرر شد مهلت ۹ ماهه با اخذ تعهد محضری به صاحبان این واحدها داده شود که در این مدت نسبت به ساخت واحد و فعال‌سازی آن در زمین‌های اخذ شده در شهرک اقدام کنند و در غیر این صورت زمین از آنان پس گرفته خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: کارگروه ستاد تسهیل استان همچنین بانک رفاه را مکلف کرد یارانه تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه برای طرح‌های نوسازی و بهسازی بخش تولید استان را تعیین تکلیف کند.

رسولیان اجرای مصوبات  کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی را اجباری دانست و آن را به نفع تولید و رونق اقتصادی استان عنوان کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار