کد خبر: 1028817
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه طلسم حضور بانوان تهرانی در قامت آتش‌نشان شکسته شد، گفت: زنان آتش‌نشان در عملیات‌های آتش‌نشانی شرکت می‌کنند و حضورشان نمایشی نیست.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در صفحه شخصی خود در توئیتر درباره جذب ۱۶ آتش نشان زن تا پایان آذر در شهرداری تهران اظهارداشت: سال ١٨١٨ بود که مولی ویلیامز، زن آفریقایی-آمریکایی برای اولین بار ⁧آتشنشان⁩ شد، درست ۲۰۲ سال پیش، ولی سهم ایران از این حضور پرسابقه زنان در قامت ⁧آتش نشان⁩، اندک بوده و اغلب شکل و شمایل یک طرح جذاب، تا تصمیمى واقعى داشته است.

وی افزود: ۱۴ سال پیش بود که در پی فراخوان آتش نشانی ⁧کرج⁩ اولین آتش نشانان زنِ خاورمیانه در این شهر مشغول به کار شدند، البته پس از گذراندن آزمون‌های سنگین علمی و عملی این موضوع محقق شد.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: پس از آن طرح‌های مشابه دیگری هم برای جذب آتش نشانان زن در دیگر شهر‌ها اجرا شد، اما مانع بزرگ بر سر آتش نشان شدن بانوان، تعریف آتش نشانی به عنوان فعالیتى مردانه بوده؛ در حالی که این تنها یک تصوّر یک بُعدی است. به باور بسیاری از آتش نشانان باتجربه، همه عملیات‌های آتش نشانی، الزاماً خاموش کردن آتش نیست و در بسیاری از موارد آتش نشانان با حوادث خاص دیگری روبرو می‌شوند که ضرورت حضور یک آتش نشان زن را دوچندان می‌کند.

طلسم حضور بانوان در قامت آتش نشان شکسته شد

اعطا گفت: تا به امروز در تهران آتش نشانانِ زن بیشتر در مانور‌ها و برنامه‌های نمایشی و حضور داشته اند، اما انتشار خبر جذب ۱۶ آتش نشان زن تا پایان آذر در شهرداری تهران، خبر خوشی است که نوید شکسته شدن طلسم حضور بانوان تهرانی را در قامت آتش نشان و شرکت آنان را در عملیات‌ها می‌دهد.

تاکنون زنان در عملیات‌های آتش نشانی حضور نداشته‌اند و آتش نشانان داوطلب هم به صورت پشتیبان بودند، اما دو ماه پیش اعلام شد که قرار است تعدادی آتش‌نشان زن در شهرداری تهران استخدام شوند. مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران هم اخیرا اعلام کرد که تا آخر آذر جذب ۱۶ آتش‌نشان زن در تهران آغاز می‌شود.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
0
باسلام استخدام زنان درآتشنشانی مبارک است زنان باید درریاست جمهوری خودشانرا نشان دهند مردان بزرگ دردامان زنان بزرگ رشد نمودند 0امام خمینی ره )
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار