مردم مشاغل متخلف از محدودیت‌های کرونایی را به کجا گزارش بدهند؟
کد خبر: 1027793
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004JNJ
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
مدیرکل بازرسی وزارت بهداشت در گفتگو با «جوان آنلاین» گفت: «سامانه ۱۹۰ پاسخگوی شکایات مردم در حوزه سلامت است بقیه موارد تخلفات برعهده سامانه وزارت صمت است.»
مهسا گربندی
سرویس جامعه جوان آنلاین: طبق آخرین تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا قرار است تا محدودیت‌های شدیدتر کرونایی از روز شنبه اول آذر اجرایی شود. بر اساس این تصمیم، طی دو هفته، همه مشاغل به جز گروه یک در مناطق قرمز کرونا تعطیل خواهد شد. همچنین یک سوم کارمندان اداره‌ها در محل کار حاضر می‌شوند و تردد بین شهری نیز با محدودیت مواجه می‌شود. به گفته دکتر علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در این طرح، شرکت‌های تولیدی و کارخانجات تعطیل نخواهند بود، اما شرکت‌های بخش خصوصی که خط تولید مهمی ندارند در شهر‌های قرمز جزء شغل‌های درجه سه حساب می‌شوند و تعطیل می‌شوند.

اما سابقه اعمال چنین محدود یت‌هایی نشان می‌دهد که درصد قابل توجهی از مشمولان اینگونه قوانین اعتنایی به آن نمی‌کنند. مثل تعطیلی ساعت ۱۸ مغازه‌ها که هفته قبل اعلام شد و بسیاری آن را نادیده گرفته و می‌گیرند. هر چند بطور طبیعی بخشی از مشاغل از این دستورالعمل‌ها پیروی خواهند کرد، اما فروشگاه‌ها و شرکت‌هایی بسیاری هستند که از تعطیلی سرباز زده و به پرسنل خود اعلام کرده اند که حتما در محل کار حضور داشته باشند. به همین دلیل مسئولان وزارت بهداشت بار‌ها اعلام کرده اند که مردم در صورت مشاهده تخلفات کرونایی با ۱۹۰ تماس بگیرند. این در حالی است که به دلیل حجم زیاد تماس با این شماره سه رقمی، امکان پاسخگویی از سوی کارشناسان وجود ندارد، زیرا که این سامانه یا مشغول است یا اختلال دارد یا اینکه تماس‌گیرنده آنقدر در صف انتظار می‌ماند که کلافه می‌شود و تلفن را قطع می‌کند.

دکتر محمدحسین حیدری، مدیرکل بازرسی وزارت بهداشت دراین باره به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «سامانه ۱۹۰ پاسخگوی کلیه سوالات و شکایات مردم در حوزه سلامت است، اما اکنون بیشترین تماس‌ها در خصوص بیماری کرونا بوده و مردم از نحوه درمان، بستری و پیشگیری از طریق این سامانه مطلع شده اند.»
او ادامه می‌دهد: «کارشناسان وزارت بهداشت محدود هستند، اما در این روز‌ها حدود ۶ هزار تماس با ۱۹۰ افزایش پیدا کرده است، به تبع صف انتظارطولانی می‌شود و مشغول بودن خط اتفاق می‌افتد.»

دکتر حیدری اظهار می‌دارد: «فقط و فقط شکایت‌های بهداشتی صنفی برعهده وزارت بهداشت است، بقیه موارد تخلفات، مثلا اینکه اداره‌ها و فروشگاه‌ها تعطیل هستند یا نیستند؟ برعهده سامانه صمت است. روز گذشته نیز با مسئولان صمت جلسه‌ای داشتیم و در مرکز ستاد ملی مقابله با کرونا نیز همین مسئله مطرح بود، در نهایت قرار شد که آقای دکتر رئیسی به عنوان سخنگوی ستاد این موضوع را به صورت یک مصوبه ابلاغ کند.»

به گفته مدیر کل بازرسی وزارت بهداشت قرار است که به زودی سامانه‌ای برای گزارش تخلفات عدم تعطیلی مشاغل اعلام شود و پس از آن وزارت صمت آن را بررسی و در صورت صحت با اداره متخلف برخورد خواهد کرد.
دکتر حیدری تاکید می‌کند: «مردم به اطلاعیه‌های کرونایی و صحبت‌های سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا توجه ویژه‌ای داشته باشند تا به صورت دقیق در جریان موضوعات قرار بگیرند، اگر مشکلی داشتند با مدیریت کرونای تهران یعنی شماره تلفن ۸۹۵۱۱ مطرح کنند و در شهرستان‌ها در حوزه‌های مربوطه خود یعنی استانداری‌ها و فرمانداری‌ها در ارتباط باشند. در کنار این‌ها ۱۹۰ مربوط به شکایت‌های بهداشتی تخلفات کرونایی است که می‌توانند با آن تماس بگیرند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار