کد خبر: 1027636
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
از «استخوان خوک در دست جذامی» تا «باغ گل رز صوفی»
«معرفی کتاب» در راستای ارتقا و توسعه مناسبات و اشتراکات فرهنگی و معنوی میان ایران و کشور‌های منطقه بالکان و با موضوع معرفی کتاب‌های فارسی که برای اهالی بالکان و به ویژه بوسنی و هرزگوین به زبان‌های کشور‌های منطقه بالکان ترجمه شده اند، از کانال بالکان پخش می‌شود.
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: میثم فرزامی تهیه کننده این برنامه بیان کرد: در انتخاب کتاب‌ها و آثار سعی شده به موضوع جذابیت آن‌ها برای حوزه مخاطب، همچنین ترجمه روان و صحیح کتاب‌ها توجه ویژه شود.
وی از کتاب‌هایی همچون: «لبخند من انتقام من است»، «میوه‌های معطر روح»، «اشک و لبخند»، «کارت پستال از قبر»، «قدرت»، «منطق الطیر»، «آفتاب زیر سم»، «باغ گل رز صوفی»، «خورشید و گل‌های آن»، «زن پشت پنجره»، «بلبلستان»، «بهارستان»، «داستان‌های راستان»، «درب مخفی تا موفقیت»، «بازی زندگی»، «جنگ چهره زنانه ندارد»، «استخوان خوک در دست جذامی»، «قله‌ها و دره ها»، «آنچه در کوه آموختم»، «کتاب دا»، «قرآن در اسلام»، «زندگی شهید رسول یا کتاب ر» و. به عنوان نمونه‌هایی نام برد که به تدریج برای مخاطبان منطقه بالکان معرفی می‌شوند.
تهیه کننده برنامه «معرفی کتاب» ادامه داد: مجری این میان برنامه سارا بهجتی است. بهجتی پس از معرفی کتاب مورد نظر بخش‌هایی از آن را در برنامه قرائت خواهد کرد.
فرزامی ادامه داد: ترجمه تعدادی زیادی از این کتاب‌ها در بوسنی و هرزگوین انجام شده است و درانتخاب قسمت‌های مورد خوانش در برنامه، اصل همخوانی با ذائقه مخاطب بالکان لحاظ شده است و همچنین سعی می‌کنیم به نوعی ذهن بیننده را درگیر اثر کنیم.
فرزامی در پایان گفت: زمان پخش اصلی «معرفی کتاب» روز‌های جمعه ساعت ۱۲:۰۰ به وقت تهران از کانال بالکان است و در طول هفته در زمان‌های مختلف بازپخش می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار