کد خبر: 1026100
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
در شرایطی که امریکا در پی انتخابات ریاست جمهوری دستخوش ناآرامی است، وزیر امور خارجه ایران در جریان سفر به سه کشور امریکای لاتین، پس از دیدار و گفتگو با تنی چند از مقامات ونزوئلایی، روز گذشته وارد پایتخت کوبا شد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: محمدجواد ظریف که چهار شنبه به ونزوئلا سفر کرده بود در ادامه دیدار‌های خود با مقامات ونزوئلا با نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور دیدار و در مورد مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کرد. مادورو پس از دیدارش با ظریف در توئیتی نوشت: «امروز (۵ نوامبر) لذت پذیرایی از بازدید محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران را داشتم. این بازدید روحیه تزلزل‌ناپذیر روابط راهبردی همکاری و همبستگی میان ایران و ونزوئلا را به تصویب رساند.»

ظریف پنج شنبه در نشستی مشترک با خورخه آرئاسا، وزیر خارجه ونزوئلا در کاراکارس ضمن ستودن مقاومت مادورو در مقابل تلاش امریکا برای برکناری وی گفت که دوره هژمونی غرب به پایان رسیده است. رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در بخشی از سخنانش گفت: «امروز، امریکا و متحدانش نمی‌توانند آنچه را که در دنیا رخ می‌دهد، کنترل کنند. آن‌ها کنترل را از دست داده‌اند.»‌وی افزود: «امریکا که در میان ملت‌های ایران، ونزوئلا، کوبا، چین، روسیه و سوریه ترس و وحشت به راه می‌اندازد، در واقع به دنبال ایجاد تغییر سیاسی مدنظر خود از طریق تروریسم است؛ اقدامی ناکام از سوی کسانی که احساس می‌کنند قدرت‌شان مورد تهدید قرار گرفته است.»

ظریف پس از ترک ونزوئلا، دیروز وارد پایتخت کوبا شد. وزیر امور خارجه در این سفر علاوه بر ملاقات با همتای کوبایی با دیگر مقام‌های عالی‌رتبه این کشور نیز دیدار می‌کند. توسعه همکاری‌های دوجانبه محور مذاکرات میان طرف ایرانی و کوبایی خواهد بود.

وزیر امور خارجه ایران در سومین مقصد این سفر به بولیوی خواهد رفت تا در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید این کشور شرکت کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار