کد خبر: 1025953
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰

چگونه نمای ساختمان را تمیز کنیم؟

رپورتاژ آگهی/ حتما می‌دانید که تمیز بودن محیط کسب‌وکار، اعم از دفتر کار، فروشگاه و... از اهمیت خاصی برخوردار است. باید گفت که نمای خارجی این ساختمان‌ها نیز به همین میزان مهم است. نمای خارجی ساختمان کسب‌وکار شما اولین چیزی است که مشتریان شما آن را مشاهده می‌کنند. بنابراین بسیار مهم و اساسی است که هرکاری که می‌توانید انجام دهید تا نمای تمیز و زیبایی داشته باشید. در این مقاله سعی داریم به این موضوع مهم بپردازیم پس با ما همراه باشید.

چگونه نمای ساختمان را تمیز کنیم؟

تمیزکاری نمای ساختمان چیست؟

در فرآیند تمیزکاری نمای ساختمان، تمام آلودگی‌ها، دوده‌ها و لکه‌ها از نما زدوده می‌شوند. منظور از نمای خارجی معمولا قسمت جلوی ساختمان است که در ورودی در آنجا تعبیه شده است.

شیشه، چوب و سنگ موادی هستند که در طراحی نمای ساختمان ، اغلب از آنها استفاده شده است. هرچند در برخی موارد شاهد استفاده از فولاد ضد زنگ و یا آلومینویم نیز هستیم.

دلایل زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند نمای خارجی ساختمان کثیف شود. به عنوان مثال آلاینده‌های موجود در هوا می‌تواند باعث ایجاد لکه در نمای ساختمان شوند. این نوع آلودگی‌ها می‌توانند رنگ نما را تغییر داده و بر روی ظاهر کلی آن تاثیر منفی داشته باشد.

شاید با رنگ ‌آمیزی ساختمان بتوانید ظاهر آن را تغییر دهید اما در هر صورت همیشه نمی‌توان این کار را انجام داد و باید عملیات تمیزکاری و نگهداری را در دستور کار قرار داد.

اینکه چگونه نمای ساختمان را باید تمیز کرد به ماده‌ای بستگی دارد که نما از آن ساخته شده است. حتی جنس نمای ساختمان، تعیین‌کننده تجهیزاتی است که عملیات تمیزکاری باید با آن انجام شود. انتخاب اشتباه تجهیزات و مواد تمیزکاری می‌تواند باعث آسیب رساندن به نمای ساختمان شود. حتی محلی که ساختمان در آن واقع شده و نوع کاربری ساختمان نیز می‌تواند در برنامه‌ریزی برای تمیزکاری نما موثر و تعیین‌کننده باشد.

چرا تمیزکاری نمای ساختمان مهم است؟

به سادگی می‌توان گفت که یک نمای پاکیزه از ساختمان از لحاظ زیبایی‌شناسی از نمای کثیف جذاب‌تر خواهد بود. کسی منکر این نیست که نمای تمیز یک ساختمان، فضایی محترمانه و دوستانه را برای ورود افراد مهیا می کند و مقدمه‌ای برای آشنایی افراد با بقیه کسب‌وکار شماست. بنابراین اگر قصد دارید بر رهگذرانی که از مقابل ساختمان کسب‌وکار شما عبور می‌کنند تاثیر بگذارید و آنها را ترغیب به ورود کنید، داشتن نمایی تمیز از هرگونه آلودگی، لکه یا برچسب‌های تبلیغاتی ناخوشایند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

حتی اگر قصد دارید ساختمان خود را اجاره دهید باز هم تمیز بودن نما بسیار مهم است.

بیشتر بدانیم: طرح های جدید برای دکوراسیون منزل ایرانی

آیا خودمان می‌توانیم نمای ساختمان را تمیز کنیم؟

پاسخ مناسب این سوال این است که بله شما نیز می‌توانید خودتان نمای ساختمان خود را تمیز کنید. اما به خاطر داشته باشید که این کار نیاز به مهارت دارد و قبل از شروع به کار باید مطمئن شوید که تجهیزات، مواد و روش‌ها مناسب با نمای ساختمان خود را انتخاب کرده‌اید. همچنین دقت کنید که تمیزکاری نما نیاز به کار در ارتقاع دارد بنابراین مطمئن شوید که تمام نکات ایمنی را با دقت و اطمینان فراوان رعایت خواهید کرد.

اگر مشتاق هستید بدانید که چطور می‌توان نمای ساختمان را تمیز نگاه داشت به خواندن این مقاله ادامه دهید. ما به سه روش و نکات رایج اشاره خواهیم کرد که به کمک آن می‌توانید به نگهداری و تمیزکاری نمای ساختمان خود اقدام کنید.

چگونه نمای شیشه‌ای ساختمان را پاک کنیم؟

- برای تمیز کردن نمای شیشه‌ای ساختمان مقداری از مواد شوینده طبیعی یا صنعتی را با آب مخلوط کنید.

- پارچه مناسب را انتخاب کرده، آن را داخل آب فرو ببرید و سپس آن را بیرون از آب فشار دهید تا مایع اضافی از آن خارج شود.

- حال به آرامی شیشه و قاب‌های آن را تمیز کنید.

- برای تمیز کردن نقاط روغنی یا لکه‌های خاص، الکل ایزوپروپیل یا استون را با پارچه‌ای نرم و تمیز روی شیشه بکشید.

- برای تمیز کردن سایر آلودگی‌های باقی مانده روی شیشه می‌تواند از اکسید سریم استفاده کنید.

- در نهایت می‌توانید شیشه را شست‌وشو دهید و این مراحل را آنقدر تکرار کنید تا کل نما تمیز شود.

نمای سنگی ساختمان را چگونه تمیز کنیم؟

- چند قطره سرکه یا صابون را به آب گرم اضافه کنید تا یک شوینده خفیف ایجاد شود.

- یک اسفنج یا برس نرم را داخل محلول فرو کرده و با تکان دادن آن بیرون از محلول، اضافات را خارج کنید.

- حال نمای سنگی را با این اسفنج یا برس تمیز کنید و در نهایت عملیات شست‌وشو را با آب انجام دهید تا از شر آلودگی‌ها خلاص شوید.

- برای سرعت بخشیدن به کار می‌توانید از ابزارهای تمیزکاری که دارای غلطک چرخشی هستند استفاده کنید.

- برای کل نمای ساختمان سنگی از همین شیوه استفاده کنید.

چگونه نمای ساختمان را تمیز کنیم؟

چگونه نمای چوبی ساختمان را تمیز کنیم؟

- ابتدا خزه یا گیاهانی که احتمال دارد روی نمای چوبی وجود داشته باشند را از نما تمیز کنید.

- مقداری صابون ظرفشویی را با آب گرم مخلوط کنید.

- از یک برس نرم برای تمیزکاری نمای چوبی استفاده کنید.

- به آرامی برس را روی چوب بکشید تا آلودگی‌ها تمیز شوند و به لکه‌ها و نقاط آلوده توجه بیشتری داشته باشید.

- حالا چوب را با آب تمیز شست‌وشو دهید و این مراحل را برای کل نمای خود به کار برید.

آیا مناسب است که تمیزکاری نمای ساختمان را به شرکت‌های حرفه‌ای واگذار کنیم؟

اگر به اینکه خودتان نمای ساختمان را تمیز کنید علاقه‌ای ندارید می‌توانید این کار را به شرکت‌های حرفه‌ای واگذار کنید. بدین ترتیب دیگر نیازی نیست که در مورد خطرات کار و یا آسیب دیدن نمای ساختمان نگران باشید. همچنین در زمان خود نیز صرفه‌جویی خواهید کرد. به علاوه در نهایت درخواهید یافت که نتیجه کار در این حالت خیلی بهتر از چیزی است که خودتان می‌توانستید انجام دهید.

از چه تجهیزاتی برای تمیزکاری نمای ساختمان استفاده می‌شود؟

یکی از مزایای استخدام شرکت‌های حرفه‌ای برای تمیز کردن نمای ساختمان این است که آنها به روزترین تجهیزات تمیزکاری را در اختیار دارند. آنها وسایلی با ویژگی‌های قوی، شوینده‌هایی با درجه فشار قابل تنظیم و همچنین بخارشوهایی دارند که مخصوص شست‌وشوی نمای ساختمان طراحی شده‌اند. همچنین این شرکت‌ها از روش‌های حرفه‌ای و به روز شست‌وشو استفاده می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار