توصیه‌های سلامتی برای دوره دورکاری
کد خبر: 1023240
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004IBs
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
با ادامه همه گیری بیماری کووید-۱۹، شیوه دورکاری و عدم حضور فیزیکیِ کارکنان در محیط‌های اداری به عنوان یک راهکارِ موثر در بیشتر سازمان‌ها و ادارات در سراسر جهان بکار گرفته شده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: اگرچه در شرایط همه‌گیری، دورکاری می‌تواند مناسب‌ترین گزینه باشد، اما کار کردن در خانه برای مدت زمان طولانی ممکن است بر سلامت روان تاثیر بگذارد و بروز احساساتی مانند تنهایی (اگر تنها در خانه باشید)، حساسیت و تحریک‌پذیری، بی انگیزگی، عصبانیت، بیخوابی یا خواب بیش از حد، اضطراب و گاهی اوقات حتی افسردگی را در پی داشته باشد.

به گزارش پایگاه اینترنتی "تایمز نو نیوز" برای حفظ تعادل مناسب بین کار و زندگی، اقدامات خاصی وجود دارد که می‌توانید برای مراقبت از سلامت و آسایش خود انجام دهید:

- روال عادی زندگی را حفظ کنید.

- در ساعت مشخص و براساس عادت همیشگی خود بخوابید و از خواب بیدار شوید.

- فعالیت‌های صبحگاهی خود مانند ورزش را در صورت امکان (با رعایت مسائل بهداشتی) در فضای باز انجام دهید.

انجام حرکات ورزشی به مدت ۳۰-۲۰ دقیقه در طول روز به طور قابل توجهی میزان اضطراب را کاهش می‌دهد و باعث تقویت اندورفین و سطح سروتونین در مغز می‌شود که به فرد کمک می‌کند احساس خوبی در طول روز داشته باشد.

- ترجیحا لباس محل کار یا رسمی‌تری در ساعات دورکاری به تن داشته باشید. این کار مخصوصا در زمان شرکت در جلسات مجازی مناسب است.

- در صورت امکان هنگام دورکاری فضای جداگانه‌ای غیر از تختخواب یا مبل راحتی را برای ساعات اداریِ مجازی تعیین کنید.

- بهتر است از صندلی اداری مناسب استفاده کنید که در حین کار و به مرور زمان آسیبی به ماهیچه‌های شانه، گردن و کمرتان وارد نشود.

- مرزی را بین ساعت کار و ساعت خانه تعیین کنید.

- اهداف و برنامه‌های روزانه خود را مشخص کنید.

- زمان را به درستی مدیریت کنید.

- زمان مشخصی را به استراحت اختصاص دهید.

- سعی کنید فشار وارد شده به چشم‌ها به دلیل کار با تجهیزات الکترونیکی همچون لپتاپ و کامپیوتر را کاهش دهید. با مطالعه در سایت‌های تخصصی می‌توانید راهنمایی‌های مفیدی در این خصوص کسب کنید.

- رژیم غذایی سالم را رعایت کنید.

- به انجام سرگرمی و فراگیری مهارت‌های جدید بپردازید.

- با همکاران خود از طریق تماس تصویری یا صوتی ارتباط داشته باشید. همچنین ارتباطات خود با اعضای خانواده و دوستان را حتی‌الامکان به طریق مجازی حفظ کنید.

- از اختصاص وقت زیاد به کار کردن با اینترنت خودداری کنید و برای کار با شبکه‌های اجتماعی، محدودیت زمانی مشخص نمایید.
منبع: ايسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار