کد خبر: 1021615
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
مدیر فرهنگسرای رسانه ی شهرداری اصفهان:
فاطمه شفیعی گفت:مهارت گزارش نویسی از جمله مهارت‌هایی است که همه‌ی ما بر اهمیتِ آن تاکید داریم؛ اما وقت چندانی را به یادگیری و بهبود این مهارت اختصاص نمی‌دهیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، مدیر فرهنگسرای رسانه ی شهرداری اصفهان افزود: این درحالی است که اهمیت گزارش نویسی کمتر از سایر جنبه‌های مهارت ارتباطی نیست و اتفاقاً می‌تواند نقشی کلیدی در رشد و پیشرفت ما، چه در فضای درس و دانشگاه و چه در محیط کار داشته باشد:

وی تصریح کرد:با مراجعه‌ی کوتاهی به حافظه و تجربیات خود، می‌توانید مصداق‌های متعددی را از نقش گزارش نویسی در رشد و پیشرفت شغلی به‌خاطر بیاورید.

شفیعی اذعان داشت: شاید شما هم از جمله افرادی باشید که این گله را دارید که برخی از همکاران‌تان، با وجودِ فعالیت کم‌تر، به علتِ تسلط بر شیوه‌ی گزارش کردن فعالیت‌ها می‌توانند مُهِم و اثرگذار جلوه کنند و به این شیوه، پله‌های رشد و ترقی را با سرعت بیشتری طی کنند.

اهمیت گزارش نویسی

وی با اشاره به اینکه ما به علت‌های متعددی تصمیم گرفته‌ایم گزارش نویسی را به شکلی جدی در متمم مورد توجه قرار دهیم. گفت: از جمله ی این علت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: گزارش نویسی یکی از مهارت‌های مهم در تولید محتوا است و تسلط یا عدم تسلط بر آن، می‌تواند سرنوشت فعالیت‌های وابسته به تولید محتوا (از جمله حضور در فضای دیجیتال و شبکه های اجتماعی) را تغییر دهد.

او گفت:تهیه‌ی کوچک‌ترین سندهای سازمانی هم نمونه‌ای از تنظیم گزارش محسوب می‌شود و تقریباً هر نوع فعالیت مکتوب در فضای کسب و کار را می‌توان از جنس گزارش نویسی دانست وکمتر فعالیتی وجود دارد که بتواند در حد گزارش نویسی به رشد و پیشرفت شغلی کمک کند.

شفیعی ابراز کرد: مدیران ارشد با ارائه و تنظیم گزارش‌های قوی، هیات مدیره و سهامداران را راضی می‌کنند. مدیران میانی با تکیه بر مهارت گزارش نویسی می‌توانند فعالیت‌های خود را به شیوه‌ای بهتر و اثربخش‌تر ارائه و معرفی کنند و اجازه ندهند که تلاش‌هایشان در میان انبوه فعالیت‌های سازمان گم شود.

مدیر فرهنگسرای رسانه ی شهرداری اصفهان معتغد است؛ گزارش نویسی علاوه بر مدیران ارشد، نیازمند تازه‌واردان و افراد کم‌تجربه در سازمان‌ها نیز هست.

وی با اشار به اینگه معمولاً سرپرستان و مدیران، فرصت کافی برای تنظیم گزارش‌ها ندارند و از سوی دیگر ترجیح می‌دهند کارهای نسبتاً تخصصی را به سادگی به همکاران تازه‌وارد خود واگذار نکنند.بیان کرد:حاصل این وضعیت، آن است که یکی از نخستین فعالیت‌هایی که به تازه‌واردها تفویض می‌شود، گزارش نویسی است.

وی اذعان کرد:این در حالی است که متاسفانه بسیاری از افراد تازه‌وارد، این فعالیت‌ها را به چشم فرصتی ارزشمند نگاه نمی‌کنند و اغلب آن را نمونه‌ای از بیگاری کشیدن مدیران از زیردستان در نظر می‌گیرند طبیعتاً با چنین دیدگاهی، تلاش چندانی صرف بهبود شیوه گزارش نویسی خود نخواهند کرد

مدیر فرهنگسررسانه ی شهرداری اصفها ن اظهارداشت: با این توضیحات می‌توانیم بگوییم بر خلاف تصور اولیه، رده‌های پایین کارشناسی در سازمان‌ها، معمولاً علاوه بر وظیفه‌ی تنظیم گزارش کار روزانه با کارهای پیچیده‌تر مثل تنظیم گزارشهای مدیریتی نیز درگیر می‌شوند.

در ادامه خانم زهرا نظری کارشناس ومدیر آموزش فرهنگسرای  رسانه شهرداری  اصفهان بیان داشت : فرهنگسرای رسانه شهرداری برای ارتقاع سطح دانش پژوهان وجوانان علاقمند به آموزش در دوره های مختلف خیرنویسی مقدماتی وتکمیلی ، گزارش نویسی ، فن بیان مقد ماتی وتکمیلی ؛عکاسی با موبایل ؛عکاسی مقدماتی و پیشترفته و تکنیکهای مصاحبه وکلاسهای مرتبت ازاین فرایند برگزار می نماید. علاقمندان برای شرکت در این کلاسها می توان به آدرس ؛ اصفهان میدان لاله ابتدای جاده فرودگاه بوستان خانواده مجتمع متطبوعات  طبقه دوم واحد11 مراجعه ویا در سایت www.esfahanfarhang.irبا شماره تلفن 35544096،7تماس  حاصل نمایند .

استاد گزارش نویسی این دوره توسط خانم دکترمعصومه رشیدی تدریس گردید واسامی شرکت کننده که از اول مهر ماه99 شروع گردید : آقایان حبیب الله شفیع زاده، محمد صادق یوسفی ؛ علی کریمی؛ افشین شیخ حسنی و  خانمها آرزوی خدایی ؛فرشته شیرزاد سمیه زارعی  وسیمازاهدی می باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار