کد خبر: 1020942
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۵
به حریم‌های خصوصی هم احترام بگذاریم
تا زمانی که خود فرد تقاضای کمک نکند حق ورود نداریم. به سادگی با رعایت این مسئله متوجه احساس امنیت و آسودگی خاطر آن فرد خواهیم شد. پس کمی در رابطه با اهمیت وجود دایره‌های شخصی افراد تأمل کنیم
بهنام صدقی
سرویس سبک زندگی جوان آنلاین: این جملات برای شما هم آشناست؟ «من نیاز به حریم شخصی دارم»، «لطفاً وارد دایره شخصی من نشوید»، «انگار حریم خصوصی‌ام از بین رفته»، «من در این خانه یک کشو هم ندارم» و... تقریباً اکثر ما این قبیل موارد و جملات مشابه را هم به کرات شنیده و هم در زمان‌هایی خاص بیان کرده‌ایم. انسان موجودی است که با وجود دارابودن ذات اجتماعی و جمعی بودنش نیاز به حریم شخصی و حفظ شدنش دارد و اهمیت این موضوع را تک‌تک ما بسیار حس کرده‌ایم.

گاهی ما بعضی مسائل را در همان دایره قرمز معروف قرار می‌دهیم. مسائلی که تمایل نداریم دیگران در مورد آن هیچ دخالت یا حتی اظهارنظری کنند. علت آن هم یا اهمیت ویژه موضوع برای ماست یا شخصی بودن بیش از حدش. به صورت کلی هر یک از ما چند دایره قرمز در زندگی‌مان داریم و باید به این مرز‌های قرمز احترام بگذاریم و آرامش تصمیم‌گیری یکدیگر را بر هم نزنیم.

دایره صورتی دایره دیگری است که در زمان مناسب خودش شکل گرفته و به مرور نیز دیواره‌هایش محکم‌تر و استوارتر می‌شود و کاملاً هم منحصر به فرد و شخصی است؛ همان دایره صورتی شما یا بهتر بگوییم احساس شماست. سرزمین احساس و عواطف به سرزمین تنهایی معروف بوده و علتش هم این است که از آن جمله موضوعاتی است که باید به تنهایی در آن پیش بروید و این دایره با مرز‌های ناگسستنی‌اش به دور شما حلقه می‌بندد. فرد مورد علاقه شما، احساسات، این دنیای تازه خلق شده و... همه و همه در دایره‌ای قرار می‌گیرد که برایتان بسیار شخصی و قابل احترام خواهد بود. این حریم را باارزش بدانیم و بهتر است سعی در قدم گذاشتن در دنیای صورتی شخصی دیگران نداشته باشیم؛ چراکه ممکن است با این کار غیر از سلب آرامش فردی از اطرافیان‌مان، شرایط اختلاف و از هم گسستن رابطه را نیز فراهم کنیم.

افکار و دنیای پاک، همان لوح سفیدی است که عده‌ای با دخالت‌های خود سعی در سیاه کردن آن می‌کنند. عده‌ای مانند افراد معتاد، دزد و... به جای نجات دادن خودشان از این دایره سیاه، سعی می‌کنند به دنیای پاک دیگران وارد شوند و سرزمین سفید آن‌ها را هم سراسر سیاه کنند.

مراقب مرز‌های دایره سفید خود باشیم، چراکه هر لحظه در معرض بمباران آسیب‌های اجتماعی است.

زندگی ما پر از این دایره‌های رنگی با رنگ‌های مختلف و متنوع است. حریم اشخاص با توجه به شدت و حساسیت موضوع تشکیل می‌شود و وارد نشدن به آن‌ها از آن دست مواردی است که همه باید آن را جدی گرفته و به آن توجه کنند. مسائل شخصی، خانوادگی، کاری، روابط، احساسات، تصمیم‌گیری‌ها و... این‌ها از مواردی است تا زمانی که خود فرد تقاضای کمک نکند حق ورود به آن‌ها را نداریم. به سادگی با رعایت این مسئله متوجه احساس امنیت و آسودگی خاطر آن فرد خواهیم شد. پس کمی در رابطه با اهمیت وجود دایره‌های شخصی افراد تأمل کنیم و به حریم‌های خصوصی دیگران و اطرافیان خود احترام بگذاریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار