کد خبر: 1020617
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۵
لیگ‌های کشتی، بسکتبال و تکواندو در صف شروع مسابقات
برگزاری مسابقات ورزشی در روز‌های اوج کرونا سختی‌های خاص خود را دارد. بسیاری از رشته‌ها ماه‌ها تعطیلی اجباری را پشت سرگذاشته‌اند و حالا هم که مجوز برگزاری مسابقه را دریافت کرده‌اند باید برای حفظ جان ورزشکاران پروتکل‌های بهداشتی را به دقت رعایت کنند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: کشتی از جمله رشته‌هایی است که ورزشکارانش نسبت به تعطیلی طولانی مدت رقابت‌ها اعتراض داشتند. کشتی‌گیران که پیش از شیوع ویروس کرونا نیز با مشکلات معیشتی مواجه بودند به دلیل تعطیلی اردوها، تمرینات و مسابقات، دغدغه‌هایشان بیش از پیش شده است. با اصرار کشتی‌گیران و مربیان این رشته برای برگزاری لیگ پس از بررسی‌های فراوان بالاخره مجوز آن از سوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش صادر شد، با این حال صدور این مجوز چالش‌های زیادی را به همراه خواهد داشت؛ نحوه برگزاری رقابت ها، گرفتن تست کرونا، حفظ جان ورزشکاران و جلوگیری از انتشار ویروس بین اعضای تیم‌ها و دست‌اندرکاران مسابقات از مهم‌ترین این چالش‌ها هستند. طبق اعلام مسئولان فدراسیون قرار است لیگ کشتی در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شود. نایب رئیس فدراسیون کشتی یک بار دیگر حفظ سلامت ورزشکاران را اولویت اصلی خواند. حمید سوریان با اشاره به برنامه این فدراسیون برای برگزاری لیگ گفت: «برای فدراسیون کشتی بسیار مهم بود که چرخ کشتی به گردش درآید و به دلیل لغو شدن بازی‌های المپیک۲۰۲۰ توکیو در سال جاری، اولین برنامه و هدف ما برگزاری رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی بود. به دلیل اینکه لیگ کشتی به عنوان یک منبع درآمد برای کشتی‌گیران و مربیان محسوب می‌شود، با توجه به شرایط خاص کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، با ارائه پروتکل‌های بهداشتی، مجوز برگزاری این مسابقات را از معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گرفتیم تا به نوعی بار دیگر رونق به کشتی بازگردد و کشتی‌گیران مطرح بتوانند تمرینات خود را برگزار کنند و رقابت‌های رودررو و جدی را داشته باشند.» سوریان همچنین از همه تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ خواست پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند: «از تمامی تیم‌ها می‌خواهیم موارد ایمنی و پروتکل‌های بهداشتی از جمله قرنطینه و انجام تست‌های لازم را در دستور کار قرار دهند و کاملاً این موارد را رعایت کنند تا سلامتی کشتی‌گیران که از اولویت‌های اصلی ما محسوب می‌شود به خطر نیفتد.»

اگرچه تمرینات ملی‌پوشان المپیکی تکواندو بعد از وقفه چند ماهه دوباره از سر گرفته شده ولی هنوز مجوزی برای برگزاری تمرینات سایر تیم‌ها و برگزاری مسابقات صادر نشده است. سی و دومین جلسه ستاد کرونا در ورزش در حالی به میزبانی فدراسیون تکواندو برگزار شد که رئیس این فدراسیون ابراز امیدواری کرد مجوز برگزاری مسابقات لیگ به زودی صادر خواهد شد. محمد پولادگر در این باره اظهار داشت: «مسابقات لیگ برای ما حائز اهمیت است. لیگ تکواندو یک نقطه قوت برای ماست و در لیگ‌های مختلف، ۹ هزار تکواندوکار و مربی در قالب ۴۳۰ تیم حضور دارند که همگی در بلاتکلیفی قرار دارند. امیدوارم لیگ ۲۷ ساله خود را بدون وقفه ادامه دهیم.» رئیس فدراسیون تکواندو از مسئولان خواست برای جبران هزینه‌های تحمیلی کرونا چاره‌ای بیندیشند: «برای گرفتن تست‌های پی‌سی‌آر هزینه‌های سنگینی به فدراسیون‌ها تحمیل می‌شود ولی برای سلامتی ورزشکاران ما موظف هستیم این پروتکل‌ها را رعایت کنیم. با توجه به شرایط اقتصادی حکمفرما در کشورمان، اکثر رؤسای فدراسیون‌ها یکی از درخواست‌شان از فدراسیون پزشکی ورزشی، کمک برای مرتفع کردن هزینه‌های تست‌های کرونا بود. همه فدراسیون‌ها انتظار دارند فدراسیون پزشکی ورزشی در این زمینه کمک کند. مخصوصاً در حوزه بیمه‌ای، شرکت‌های بیمه می‌توانند یاری‌رسان باشند. باید هماهنگی عمومی بین نهاد‌های مختلف ورزشی کشور اتفاق بیفتد تا قهرمانان بتوانند به فعالیت‌هایشان ادامه دهند. رویداد ورزشی یکی از فاکتور‌هایی است که در خصوص مبارزه با این ویروس منحوس به همه کمک کند.»

لیگ برتر بسکتبال هم از ۱۵ آبان به صورت متمرکز در تهران آغاز خواهد شد. رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در گفتگو با ایسنا، رفت و آمد تیم‌ها بین شهر‌های مختلف در شرایط کرونا را خطرناک عنوان کرد: «اگر ۱۶تیم در مسابقات لیگ شرکت کنند، دوگروه هشت تیمی تشکیل خواهیم داد که هر گروه باید هر هفته چهار بازی انجام دهد. برای جلوگیری از خستگی تیم‌ها، قرار است هر گروه چهار بازی خود را در یک هفته برگزار کرده و هفته بعد را استراحت کند. فعلاً بازی‌های دور رفت در تهران است و باید ببینیم شرایط تا برگزاری مسابقات پلی‌آف چگونه خواهد بود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار