کد خبر: 1019267
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
برای اولین بار
تیم اختراعات ایران برای اولین بار در چالش جهانی نواوری دانشگاه ام‌ای تی امریکا پذیرش شدند
سرویس علمی جوان آنلاین : امیر عباس محمدی کوشکی سرپرست تیم اختراعات ایران گفت:  موسسه فناوری ماساچوست مشهور به ام‌ای تی برترین دانشگاه دنیا در شهر کمبریج در امریکا است. دانشگاه MIT تا کنون ۸۰ بار در رشته‌های مختلف جایزه نوبل و ۴۷ مدال ملی امریکا را کسب کرده است.
دانشکده فناوری و گروه نوآوری دانشگاه ام‌ای تی به نام SOLVE MIT در بالاترین سطح رقابت‌های نواوری در امریکا چالش جهانی نواوری ام‌ای تی را خلق کرده اند .این چالش متصل به یک بازار بزرگ جهانی است که به کمک هیات علمی داوران دانشگاه ام‌ای تی نواوری‌های برتر و راه حل‌های جدید انتخاب می شوند.
 
پذیرش طرح نخبگان ایرانی در چالش جهانی نوآوری دانشگاه ام‌ای تی
وی در ادامه افزود : در این چالش نوآوری‌ها باید از مراحل داوری بگذرند و در مرحله نهایی از طرح‌هایی که صلاحیت و امتیازات لازم را گرفته اند بر روی سایت نواوری ام‌ای تی چاپ خواهند شد و از میان ۲۰ طرح سه نواوری جایزه نقدی دریافت میکنند.  در سال ۲۰۱۹ از ۱۰۰ کشور جهان ۲ هزار نواوری در مرحله نیمه نهایی پذیرش شدند که در ۵ حوزه و در هرحوزه ۲۰ نواوری بر روی سایت چاپ شد
محمدی کوشکی در ادامه اخطر نشان کرد : چالش جهانی نواوری در سال ۲۰۲۰ در زمینه‌های نواوری مرتبط با کرونا ساخت سیستم‌های ازمایشگاهی و در حوزه کمک به رشد کسب و کار بین جوانان امریکایی با کمک سازمان‌های پژوهشی امریکا و بانک جهانی از اردیبهشت ماه فراخوان داده و هم اکنون در برخی از حوزه‌ها در حال برگزاری است.
 
***
از ایران برای اولین بار در چالش جهانی نواوری دانشگاه ام‌ای تی امیر عباس محمدی کوشکی و مبینا قزی و زهرا قضاوی و اریانا نوری راه حل‌های نورانه‌ای در خصوص کرونا داده اند  و حوزه استعداد جوانان و کمک به کسب و کار‌های امریکایی طرح دکتر سید محمد ارین اکبری با موضوع فرمول موفقیت ژنتیکی به عنوان طرح‌های برتر پذیرش شده در چالش بر روی سایت ام‌ای تی چاپ شده است .

فرمول موفقیت ژنتیکی:
فرمول ژنتیک موفقیت در واقع یک رابطه منطقی از تاثیر ژنتیک در صفات مختلف و همچنین تاثیر تلاش می‌باشد. در واقع طبق این فرمول جدال بین طرفداران جبر و اختیار پایان می‌باید.
شما بوسیله این فرمول درک می‌کنید که استعداد ژنتیکی شما بسته به نوع صفت تاثیر متفاوتی دارد. با تعیین میزان تلاش می‌توانید جایگاه خود را از نظر پیشرفت در آینده بسنجید.
یعنی می‌توان به افراد گفت با مثلا با این میزان استعدادی که در فلان صفت داری اگر این مقدار (مثلا یک مقدار مشخص) تمرین کنی، طی ١٠ سال آینده به این مقدار (عددی بین صفر تا ١٠٠) از پیشرفت می‌رسید. به این ترتیب فرد می‌تواند انتخاب کند وارد این رشته بشود یا خیر!
میزان ژنتیکی بودن هر صفت (سهم ژنتیک در تعیین هر صفت) را توارث پذیری می‌گویند که اطلاعات این از طریق مطالعات QTL و ابزار‌هایی و تحقیقاتی نظیر WGA بدست می‌آید.
در این فرمول چندین پارامتر توسط بنده تعریف شده است. از جمله ضریب تلاش COE از حاصضرب EU در ER

(واحد تلاش EU در نقش محیط ER)
ضریب تغییر COC که جمع بین COE با حاصضرب APG در توارث پذیری h۲ درجه موفقیت DOS که حاصل جمع موفقیت فعلی فرد CS در بقیه موارد است.
در این بخش یک جزئی دیگر بنام RFE توسط اینجانب تعیین شد که میزان فاصله هر فرد را تا نهایت پیشرفت در اون موضوع تعیین نشان می‌دهد.
دیگر افراد می‌دانند تلاششان و ژنهایشان چه تاثیری در هر کدام از زمینه‌های زندگی شان دارد.
یک فرد با استعداد معمولی در خوانندگی می‌داند که در زمینه خوانندگی هرگز وارد نشود زیرا با نهایت تلاش هم بجایی نمی‌رسد ولی با استعداد معمولی می‌تواند وارد ریاضی شود. همه این‌ها به توارث پذیری مربوط است.
در گذشته اختلاف بر سر دو نظریه بود . یکسری می‌گفتند تو با تلاش به همه چیز می‌رسی و یک عده می‌گفتند ژن‌ها عامل اصلی موفقیت شما هستند ولی طبق این فرمول حرف هر دو گروه هم درست و هم غلط است.
در واقع وقتی توارث پذیری در صفتی بالا باشد حرف گروه دوم درست و اگر توارث پذیری کم باشد حرف گروه اول درست‌تر است. با عدد گذاری در این فرمول شما نقش هر یک از موارد را در پیشرفت آینده خود خواهید دید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر