کد خبر: 1018789
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
رپورتاژ آگهی/ ویتامین E برای پوست مانند یک کارخانه از همه غذاهایی است که پوست به آن نیاز دارد. چرا که این ویتامین محلول در چربی است و به راحتی سلول های پوستی را تحت تاثیر خود قرار می دهد.
 
یک ویتامین خوب برای پوست شما

ویتامین ای یکی از راه های طبیعی برای محافظت از پوست می باشد و باعث می شود پوست ظاهری شاداب و جوان داشته باشد. بهترین راه برای تامین ویتامین های بدن همچون ویتامین E استفاده از یک رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی است که می تواند سلامت جسم و پوست را به همراه خود داشته باشد

ویتامین ای می تواند نقش موثری در بهبود آکنه های پوستی داشته باشد. همچنین به دلیل محلول بودن در چربی می تواند رطوبت پوست را حفظ کند و برای درمان اگزمای پوستی یک گزینه عالی محسوب می شود.

ویتامین E چیست؟

ویتامین E برای پوست و بدن  یک ماده مغذی و حیاتی به حساب می آید و جزو ویتامین های محلول در چربی است. این ویتامین دارای خواص ضد التهابی قوی است و از طرفی به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند. این دو عامل خود گزینه های مناسبی برای درمان های پوستی به حساب می آیند.

 

ویتامین ای از آن جایی که یک آنتی اکسیدان است می تواند جلوی فعالیت های رادیکال های آزاد را در بدن بگیرد و روند چروک و پیری را به عقب بیندازد. همچنین این ویتامین قادر است به دلیل نوع ترکیبات خود سطح پوست را از وجود هر باکتری و ویروس بیماری زایی پاک کند.

نور UV و قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث کاهش سطح ویتامین E در پوست می شود. میزان ویتامین E با افزایش سن نیز کاهش می یابد. با این حال، ویتامین E در بسیاری از مواد غذایی به صورت مکمل و به عنوان یک ماده در محصولات موضعی مورد استفاده قرار می گیرد.

منابع طبیعی ویتامین E

خواص ویتامین E برای پوست را فقط به صورت موضعی نمی توان به آن رساند؛ بلکه خوردن خوراکی های حاوی این ویتامین می تواند نقش مهمی در زیبایی و بهبود سلامت پوست ایفا کنند. این منابع شامل موارد زیر می باشد.

 
غلات
آب میوه های طبیعی
ماهی قزل آلا
میگو
سالمون
کلم بروکلی
اسفناج
دانه آفتابگردان
آجیل
جوانه گندم

فواید ویتامین E برای سلامت پوست

  1. درمان جای آکنه و آسیب های پوستی 

ویتامین E برای پوست های آسیب دیده از جای آکنه مانند یک معجزه عمل می کند. چرا که این ویتامین سرشار از خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. 

 

زمانی که این ویتامین به صورت موضعی بر روی پوست قرار می گیرد به دلیل داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی قوی باعث می شود تا سلول های مرده پوست ریزش پیدا کنند و مقابل آن سلول های جدید جایگزین شود. اگر این عمل هی تکرار شود لکه های پوستی از بین می رود و به مرور شاهد پوستی روشن و شاداب خواهید بود.

  1. درمان آکنه و جوش با ویتامین ای

درمان های زیادی برای آکنه و جوش وجود دارد که اغلب آن ها بسیار گران قیمت است و طول درمانشان بسیار طولانی است. اما می توان با بهره گیری از مواد طبیعی مانند ویتامین E برای پوست این عارضه پوستی را درمان کرد.

 

ویتامین ای سرشار از آنتی اکسیدان است و این یک عامل مهم برای از بین بردن جوش ها می باشد. چرا که اغلب جوش ها چرکی هستند و داخل آن ها از عفونت و باکتری پر است. آنتی اکسیدان ها به داخل این جوش ها نفوذ کرده و آن ها را از بین می برد و از طرفی روی سطح پوست باکتری هایی وجود دارد که باعث ایجاد انواعی از جوش های سرسیاه و سر سفید می شود.

 

از طرفی دیگر ویتامین E برای پوست می تواند یک ضد التهاب عالی محسوب شود. چرا که ترکیبات آن دارای خواص ضد التهابی است که التهاب و قرمزی ناشی از جوش های صورت را به سرعت کم رنگ کرده و می خواباند.

  1. درمان ترک های پوستی

خانم ها پس از بارداری به دلیل کشیده شدن پوست ناحیه شکم، لگن و ران هایشان دچار ترک های پوستی می شوند که زیبایی را از پوست آن ها می گیرد. همچنین برخی از افراد به دلیل چاق و لاغری های زیاد پوستشان دچار ترک های سطحی می شود.

 

برای درمان این ترک های پوستی دستگاه های زیادی وجود دارد که هزینه ی آن ها بسیار بالا است و همچنین پماد و روغن های موضعی زیادی وجود دارد که این قول را به خریداران می دهند که این ترک ها را کامل برطرف می کند. اما متاسفانه بیشتر این پماد های شیمیایی تاثیری در برطرف کردن ترک های پوستی ندارند.

 

از معجزه های ویتامین E برای پوست این است که می تواند ترک های پوستی را درمان کند. البته پیشنهاد می شود خانم های باردار قبل از ایجاد این ترک های پوستی کپسول های حاوی روغن ویتامین ای را تهیه کنند و روزی چند بار شکم و ناحیه لگن را با آن چرب کنند. با این کار این ترک ها بعد از زایمان ایجاد نخواهد شد.

 

اگر پوستی دچار این ترک ها شود می توان با استفاده از روغن های ویتامین E یا کپسول های آن، نواحی ترک خورده و قرمز را با آن چرب کرد. البته این نکته را به یاد داشته باشید این کار را باید به صورت مکرر انجام دهید تا به نتیجه ی دلخواه خود برسید.

 

  1. پوستی جوان با مصرف موضعی ویتامین ای

امروزه به گونه ای شده است که اکثریت به دنبال راهکار هایی هستند که روند پیری را کاهش دهند. به همین منظور بدون شک چه در فضای مجازی چه در بیلبورد های تبلیغاتی محصولات زیادی را دیده ایم که وعده ی پوستی جوان را به ما می دهند.

 

اما اغلب محصولات گران قیمت و تقریبا بی اثر است یا عوارض جانبی زیادی دارد. از دیگر خواص روغن ویتامین E برای پوست این می باشد که به راحتی به از منافذ پوست عبور کرده و مجدد کلاژن سازی را آغاز خواهد کرد.

 

در آخر:

 

ویتامین E برای پوست بسیار عالی است و مانند یک معجزه زیبایی و سلامت پوست را به آن بر می گرداند. اما این را در نظر داشته باشید ممکن است به این روغن موضعی یا کپسول های آن حساسیت داشته باشید در نتیجه بهتر است قبل از استفاده از هر محصولی اطمینان داشته باشید به آن حساسیت ندارید.

منبع : کوئیک فیت

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار