افزایش تولید و مصرف سیگار در وضعیت کرونا!
کد خبر: 1018224
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004Gsy
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۰
در شرایطی که انتظار می‌رود شرکت‌هایی، چون دخانیات به جای تبلیغات بر سر رشد تولید مقداری، روی کاهش مضرات سیگار تولیدی مانور دهند، متأسفانه این شرکت تولید ۹۰۰ میلیون نخ سیگار مردادماه سال جاری را یک رکورد برای خود به شمار آورده است. این دست از تبلیغات نشان می‌دهد در وضعیت کرونا مصرف سیگار در جامعه افزایش یافته است که انتظار می‌رود وزارت بهداشت برای این دست از رویداد‌ها فکری کند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: یکی از انتظارات از تولیدکنندگان سیگار و تنباکو در کشور آن است که تا می‌توانند بر مضرات تولید خود بکاهند، از سوی دیگر از فعالان حوزه سلامت نیز انتظار می‌رود مصرف سیگار و مواد تنباکو در کشور را به واسطه عملیاتی کردن سیاست‌های صحیح تا می‌توانند کاهش دهند، ولی با این حال در وضعیت شیوع کرونا، آماری از سوی شرکت دخانیات به عنوان تبلیغ نشر یافته که نشان می‌دهد تولید و مصرف سیگار در سال جاری افزایش یافته است که سلامت عمومی مردم جامعه را با شرایط کنونی کرونایی به خطر می‌اندازد و باید برای بهبود این وضعیت فکر اساسی کرد.

افزایش ۵۰ درصدی تولید سیگار در سال جاری

شرکت دخانیات در خبری عنوان داشته است، با فعال‌سازی تمامی خطوط تولید سیگار در مجتمع‌ها در دو و سه شیفت کاری و تولید محصولات متناسب با نیاز بازار، به رغم کاهش روز‌های کاری در پنج‌ماهه اول سال جاری به حدود ۹۰ روز به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تولید این شرکت نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ بر اساس روز‌های کارکرد با جهش ۵۰ درصدی روبه‌رو شد.

میزان فروش این شرکت نیز در پنج ماهه نخست سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بر اساس تعداد نخ ۵۲ درصد و از نظر ریالی ۵۴ درصد افزایش داشته است. افزون بر این، حجم تولیدات شرکت دخانیات ایران طی پنج ماه اول سال گذشته، ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون نخ بوده و در حالی که در سال جاری به رغم تعطیلی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا این مقدار تولید در سه ماه فعالیت شرکت به ثبت رسیده است. صورت‌های مالی گزارش مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده سالانه منتهی به سال مالی ۹۸ شرکت دخانیات ایران که ۱۱شهریور ماه منتشر شد، نشان می‌دهد در نیمه دوم سال ۱۳۹۸ روند تولید و فروش شرکت روندی مثبت و صعودی را تجربه کرده و زیان عملیاتی نیمه ابتدای سال ۹۸ به واسطه سود عملیاتی در نیمه دوم سال جبران و سهم بازار محصولات شرکت در بازار مصرف به بیش از ۱۵ درصد ارتقا یافته است.‌ای کاش شرکت‌هایی، چون دخانیات به جای تبلیغات بر سر رشد تولید مقداری، روی کاهش مضرات سیگار تولیدی مانور می‌دادند که این رویداد برای جامعه خوشایند بود و از به ثمر رسیدن تلاش‌های فعالان حوزه سلامت حکایت داشت، ولی متأسفانه در شرایط شیوع کرونا شاهد افزایش تولید و مصرف سیگار هستیم که با توجه به ضعف شرکت دخانیات باید دید سود رشد تولید برای شرکت عایدی دارد یا اشخاص دیگر.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار