کد خبر: 1017261
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹
گزارش «جوان» از علنی شدن دوباره اختلافات مجیدی و سعادتمند در استقلال پس از دربی جام حذفی
در حالی پس از دربی جام حذفی و مذاکره آبی‌ها با استراماچونی، اختلافات سرمربی و مدیرعامل استقلال دوباره علنی شده که ادامه همکاری مجیدی و سعادتمند در فصل آینده بعید به نظر می‌رسد.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: برد دربی جام حذفی برای آبی‌ها آمد نداشت و زودتر از آنچه هواداران این تیم فکرش را می‌کردند، جشن پیروزی مقابل رقیب دیرینه‌شان پس از ۹۰۰ روز و صعود به فینال جام حذفی به کام‌شان تلخ شد. کمتر از ۲۴ ساعت پس از پنالتی ارسلان مطهری که آبی‌ها را به آسمان برد، شعله‌ور شدن اختلافات آبی سرمربی و مدیرعامل باشگاه، خنده را روی لب آبی‌ها خشک کرد تا در آستانه بازی پنج‌شنبه فینال جام حذفی، آن‌ها در شرایطی که در زمین بازی بهترین نتیجه را گرفته‌اند در خارج از زمین مسابقه، بدترین شرایط و هماهنگی را بین کادر فنی و نیمکت تیم شاهد باشند.
 
دل پر مجیدی و سعادتمند از هم

از همان روز‌های اول آب فرهاد مجیدی و احمد سعادتمند در یک جوی نمی‌رفت، طوری که مجبور بودند جلوی دوربین‌ها با لبخند‌های زورکی همه چیز را آرام نشان دهند، اما پشت آن رضایت مصنوعی، کوهی از اختلافات بود که سرمربی و مدیرعامل سعی داشتند روی آن سرپوش بگذارند. جایی، اما این پنهانکاری رو شد و استعفای مجیدی که روز پنج‌شنبه در فضای مجازی منتشر شد، اختلافات مدیرعامل و سرمربی را آشکار کرد.

مدیرعامل استقلال که از استعفای مجیدی پس از برد دربی عاصی شده بود، روز جمعه گذشته در برنامه ورزش و مردم تلویزیون، پرده از اختلافات برداشت تا مشخص شود سرمربی و مدیرعامل چقدر دل‌شان از هم پر است: «زمانی که به باشگاه آمدم و برادرم فوت کرد، سرمربی تیم به من حتی تسلیت هم نگفت. هنگامی که به باشگاه استقلال آمدم به من تبریک نگفت، حتی به دفترم نیامد و من سراغ او رفتم. هر بار که سر تمرین می‌رفتم، او از اتاقش بیرون نمی‌آمد و من خودم به اتاق سرمربی می‌رفتم.»

صحبت‌های مجیدی در متن استعفای مجازی‌اش که پنج‌شنبه منتشر شد گویای این بود که سرمربی هم روی دیدن مدیرعامل را ندارد: «می‌خواهم بدانید آن‌ها دیشب حتی از یک خسته نباشید خشک‌وخالی در رختکن تیم دریغ کردند و مشابه دو پیروزی مقابل سپاهان، نگاه و رفتارشان فریاد می‌زد که چقدر ناراحتند، چون هر موفقیت تازه نقشه‌های‌شان را به تأخیر می‌انداخت و آن‌ها را به دروغی دیگر متوسل می‌کرد.»

دعوای کارمندی و سرمایه‌داری!

اما چرا کار مجیدی و سعادتمند به چنین پرده‌دری کشیده است؛ همه چیز به روز‌های پایانی سال گذشته برمی‌گردد، روز‌هایی که سیدعبدالرضا موسوی، عضو متمول هیئت مدیره باشگاه با توجه به اختلافاتی که با احمد خلیل‌زاده، سرپرست وقت باشگاه استقلال پیدا کرده بود از تیم مدیریتی آبی‌ها کنار رفت.

رفتن موسوی که با توجه به کمک‌های مالی‌اش، بین بازیکنان و کادر فنی هوادار پیدا کرده بود، سبب شد جبهه‌گیری علیه انتصاب‌های جدید وزارت ورزش برای استقلال شکل بگیرد. این اعتراض‌ها بیشتر احمد سعادتمند را نشانه گرفت که به عنوان مدیرکل استعدادیابی وزارت ورزش در تازه‌ترین مأموریتش با حکم وزیر ورزش به عنوان عضو هیئت مدیره استقلال منصوب شد، حکمی که سبب شد مجیدی به شدت نسبت به کناره‌گیری موسوی و آمدن سعادتمند موضع‌گیری کند: «این تصمیم‌های نادرست مدیریتی را چه کسی برای استقلال می‌گیرد؟ چطور به این نتیجه می‌رسید که سرمایه‌دار برود و کارمند بیاید؟! پولدار برود و بی‌پول بیاید؟!»

چند هفته بعد وقتی در فروردین‌ماه سعادتمند به عنوان مدیرعامل استقلال انتخاب شد، اختلاف‌ها علنی‌تر شد و مجیدی با بی‌اعتنایی چند هفته از دیدار با مدیرعامل جدید امتناع کرد و این سعادتمند بود که یک ماه پس از انتخابش به عنوان مدیرعامل در ۱۵ اردیبهشت خودش به محل تمرین رفت تا صحبت‌های سرمربی جوان تیمش را بشنود.

خط و نشان سرمربی و مدیرعامل

در ادامه هرچند نه سعادتمند و نه مجیدی لب به شکایت باز نکردند، اما سفر سعادتمند به ایتالیا برای مذاکره با استراماچونی برای بازگشت به نیمکت استقلال پیش از دربی نیمه‌نهایی جام حذفی سبب شد بار دیگر پرده‌ها کنار برود و سرمربی و مدیرعامل روبه‌روی هم قرار بگیرند. ابتدا مجیدی عصر پنج‌شنبه در متنی در فضای مجازی استعفا داد و در بخشی از متن استعفایش نوشت: «در اعتراض به رفتار غیرصادقانه باشگاه استقلال از مربیگری در این تیم استعفا می‌دهم. این استعفا را نه به معنای برخورنده بودن رفتار مدیریت باشگاه برای شخص من، بلکه در اعتراض به این شیوه مدیریت و برای محافظت از جایگاه سرمربی باشگاه بزرگی همچون استقلال اعلام می‌کنم.»

سعادتمند هم صبح روز بعد در یک مصاحبه تلویزیونی نارضایتی‌اش را از نتایج استقلال بیان کرد: «اختلاف ما با تیم اول نباید ۱۴ امتیاز باشد. ما باید قهرمان شویم. ما سه، چهار هفته مربی نداشتیم و زمانی هم که مجیدی آمد، اختلاف چهار و پنج امتیاز بود و با حضور او هم اختلاف داشتیم. توقع ما این است که بالا برویم. ما باید قهرمان آسیا شویم. این انتظار من است. اگر انتظار برآورده نشود باید با او صحبت کنیم.»

بازگشت استرا، بلوف یا واقعیت؟

کار استقلال و مجیدی با توجه به اینکه این روز‌ها اختلاف او با سعادتمند علنی شده، به کجا می‌رسد؟ مجیدی هرچند کوتاه آمده و قرار است در فینال جام حذفی برابر تراکتور روی نیمکت استقلال بنشیند، اما مدیرعامل استقلال صراحتاً اعلام کرده که تنها قهرمانی در آسیا می‌تواند مجیدی را برای فصل آینده در استقلال ماندگار کند. سعادتمند همچنین به صورت رسمی تلاش برای بازگشت استراماچونی را تأیید کرده تا نیمکت آبی‌ها روز‌های پرخبری را در آخرین ماه تابستان پیش‌رو داشته باشد: «حق قانونی هر باشگاه است که مذاکره کند و استراماچونی هم یکی از آنهاست.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار