کد خبر: 1016197
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
در حالی که پلیس در واکنش به اعتراضات تبعیض نژادی ‏‎ در شهر پورتلند ضمن مقابله با معترضان، اعلام وضعیت شورش کرد، رئیس‌جمهور امریکا گفت که پلیس پورتلند اجازه ندارد کارش را انجام دهد و بار دیگر معترضان را اوباش خطاب کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در پی قتل جورج فلوید، نقاط مختلف امریکا از جمله پورتلند به دفعات عرصه درگیری پلیس با معترضان بود. با تشدید اعتراضات علیه نژادپرستی در امریکا، پلیس روز پنج شنبه با غیرقانونی دانستن چنین اقداماتی بار دیگر در شهر پورتلند وضعیت شورش اعلام و تأکید کرد که با شدت بسیار بیشتری با معترضانی که در نزدیکی اداره مهاجرت و گمرک تجمع کرده‌اند، مقابله می‌کند.

این اقدام پلیس پس از آن صورت گرفت که دفتر کلانتر شهر مولتنومه واقع در ایالت اورگان اعلام کرد که معترضان با اجتماع در نزدیکی ساختمانی که در آنجا فعالیت‌های دولتی انجام می‌شود، به سمت پنجره‌های طبقه اول ساختمان سنگ و مواد آتش‌زا پرتاب کردند. همچنین در پی بی‌توجهی معترضان به درخواست پلیس برای دور شدن از این محل شماری از آن‌ها بازداشت شدند و از گاز اشک‌آور استفاده شد.

همچنین، رئیس‌جمهور امریکا که پیش‌تر نیز معترضان به کشته شدن جورج فلوید را اراذل و اوباش نامیده بود، روز جمعه در مصاحبه تلفنی با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز بار دیگر معترضان به نژادپرستی را هدف انتقاد قرار داد و با اراذل و اوباش خواندن آن‌ها گفت: «در پورتلند ماه‌هاست که کنترل شهر از دست رفته است و از مردم حفاظت نمی‌شود، چون پلیس نمی‌خواهد این کار را بکند، علت این است که پلیس اجازه ندارد کارش را انجام دهد.» ترامپ مدعی شد، پلیس‌های مستقر در پورتلند اجازه ندارند کارشان را انجام دهند، چون در این صورت مستمری و بازنشستگی یا شغل خود را از دست خواهند داد؛ بسیاری از آن‌ها ادارات پلیس را ترک می‌کنند، چون اتفاقی که افتاد شرم‌آور است.

بایدن: دوران تاریکی در کشور را به پایان می‌رسانم

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری امریکا، تداوم اعتراضات در این کشور و شیوع بیماری کرونا همچنان دو چالش حل نشده ترامپ محسوب می‌شوند. ضمن اینکه جو بایدن رقیب دموکرات وی در انتخابات ۲۰۲۰ که بنابر نظرسنجی‌ها از وی پیشی گرفته است، ترامپ را متهم کرد که با نادیده گرفتن مردم امریکا ریاست جمهوری را در خود خلاصه کرده است. بایدن در چهارمین و آخرین شب گردهمایی ملی حزب دموکرات در فضای مجازی گفت که ترامپ با مدیریت نادرست بحران کرونا در انجام وظایفش به عنوان رئیس‌جمهور ناکام مانده است و قول داد در صورتی که انتخاب شود اولین اقدام او تحت کنترل درآوردن این اپیدمی خواهد بود. رقیب ترامپ وعده داد که به فصل تاریکی در کشور پایان خواهد داد و گفت: «این انتخابات زندگی ما را تغییر خواهد داد. این رأی‌گیری تعیین خواهد کرد امریکا برای مدت‌های خیلی طولانی چه نوع کشوری خواهد بود. در مورد این رئیس‌جمهور می‌دانیم که اگر چهار سال دیگر به او بدهیم، همان کاری را خواهد کرد که در چهار سال گذشته کرده است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار