کد خبر: 1016062
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
مدیرکل شیلات اردبیل:
مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: طبق پیش بینی‌ها و برنامه ریزی‌ها انتظار می‌رود در سالجاری حدود ۱۰ هزار تن انواع ماهی در استخر‌های پرورش ماهی استان تولید شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، میر آرمان واعظی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال 98 حدود 9 هزار و 700 تن ماهی در سطح استان تولید شد و این مقدار در سال99 به بیش از 10 هزار تن خواهد رسید.

وی با بیان اینکه 540 استخر پرورش ماهی شامل مزارع تیپ، مزارع خرد، دومنظوره، منابع آبهای طبیعی و نیمه طبیعی در سطح استان اردبیل فعال هستند، تصریح کرد: ماهیان سردآبی (قزل آلا) و گرم آبی (فیتوفاگ، بیگ هد،آمور و کپور) بیشترین نوع ماهی های تولید شده در این استان می باشد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل با بیان اینکه اکثر ماهی های تولیدی استان اردبیل در داخل استان مصرف می شود، ادامه داد: ولی سال گذشته حدود 500 تن ماهی قزل آلا به خارج از کشور صادر داشته است و این ماهی به بعضی از استان های همجوار نیز صادر می شود.

واعظی با اشاره به اینکه تسهیلات پرداختی به فعالان پرورش ماهی هرساله ابلاغ می شود، اظهار کرد: به طور معمول از کل یک طرح آبزی پروری 70 درصد وام داده می شود و 30 درصد را فرد یا افراد به عنوان آورده باید سرمایه گذاری کنند.

مدیرکل شیلات استان اردبیل در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان مصرف ماهی در بین مردم استان تصریح کرد: خوشبختانه سرانه مصرف ماهی  در استان اردبیل 11 کیلوگرم است که رتبه سوم در بین استان های غیرساحلی را دارد و در کشور نیز سرانه مصرف حدود 11.5 کیلوگرم می باشد.

واعظی اضافه کرد: اگر ما بتوانیم ماهی را هم مثل گوشت یا مرغ مصرف کنیم یعنی در زمان پخت کنار آن مواد غذایی دیگر مثل سیب زمینی، هویج و غیره را داشته باشیم مصرف ماهی ارزان تمام می شود اما اکثراً چون ماهی را به تنهایی مصرف می کنیم برای همین در سبد خانوار قیمت آن بالا درمی آید و مردم کمتر مصرف می کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر