کد خبر: 1015749
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۵
آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه:
رئیس قوه قضائیه به صاحبان قلم و تریبون و چهره‌های متنفذ سیاسی و اجتماعی توصیه کرد که از پیشداوری و گمانه‌زنی درباره پرونده‌های قضایی پرهیز کنند و حوصله به خرج داده و اجازه دهند گزارش‌هایی که به دستگاه قضایی می‌رسد، بر اساس عدالت مورد رسیدگی قرار گیرد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه دیروز شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به نزدیک بودن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، بر لزوم کسب معرفت از آموزه‌های عاشورا و برگزاری آیین‌های عزاداری با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد.

کودتای ۲۸ مرداد نتیجه غفلت از راهبرد مقاومت بود

رئیس قوه قضائیه، مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم را از مهم‌ترین آموزه‌های عاشورای حسینی عنوان کرد و گفت: اگر در ۲۸ مرداد ۳۲ که کودتاچیان دنبال امیال پلید خود علیه ملت ایران بودند، راهبرد مسئولان وقت مقاومت بود، کودتاگران هرگز به هدف خود نمی‌رسیدند.

آیت‌الله رئیسی برکات و دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی و افول قدرت‌های بزرگ را محصول ایستادگی و مقاومت رهبران نظام اسلامی و ملت ایران دانست و افزود: امروز امریکایی‌ها حقیقتاً در منطقه و سطح جهان در حال افول هستند و شرایط اقتصادی و سیاسی آن‌ها بیانگر شکست سیاست‌هایشان است. رئیس قوه قضائیه، بدهی ۲۶ هزار میلیارد دلاری امریکا و اعتراضات عدالت خواهانه در این کشور، مرگ و میر و ابتلای بیش از یک پنجم امریکایی‌ها به کرونا، بیکاری بیش از ۳۰ میلیون امریکایی به خاطر سوءمدیریت و شکست فضاحت‌بار و تنها ماندن امریکا در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را از نشانه‌های افول اقتصادی و سیاسی سردمداران کاخ سفید دانست.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه ایستادگی و مقاومت، یک راهبرد کاملاً اثربخش و پر ثمر است، تصریح کرد: عزت، افتخار و اقتدار جمهوری اسلامی در سایه راهبرد ایستادگی و مقاومت به دست آمده و هر ملتی که این راهبرد را سرلوحه خود قرار دهد، زندگی عزتمندانه، افتخارآمیز و مقتدرانه خواهد داشت.

خیانت امارات بدون پاسخ نخواهد ماند

رئیس قوه قضائیه در ادامه سخنانش توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای توسعه روابط شان را نتیجه فریب خوردن اماراتی‌ها دانست و با خائنانه خواندن این توافقنامه نسبت به اسلام و قدس شریف و آرمان‌های فلسطین، به حاکمان این کشور که در برج‌های شیشه‌ای نشسته‌اند هشدار داد که منتظر واکنش مردم با غیرت امارات و دیگر کشور‌های جهان باشند. آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: خیانت حاکمان امارات قابل گذشت نیست و با گذشت زمان هم پاک نخواهد شد و همدستی و همراهی و همکاری امارات با رژیم کودک کش و متجاوز اسرائیل از چشم آزادگان جهان مخفی نمی‌ماند و در یاد ملت‌ها خواهد ماند.

قضات متعهد، دین خود را به دنیای دیگران نمی‌فروشند

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش گفت: پرونده‌هایی که در قوه قضائیه تشکیل می‌شود و یا گزارش‌هایی که به این قوه می‌رسد، با دقت و حوصله و بر اساس قانون و عدالت مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.
 
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه قضات متعهد و پر تلاش دستگاه قضا تحت تأثیر جوسازی‌ها و فشار‌ها قرار نگرفته و دین خود را به دنیای دیگران نمی‌فروشند و ملاک آن‌ها در دادرسی‌ها، حقیقت و اجرای عدالت است، به صاحبان قلم و تریبون و چهره‌های متنفذ سیاسی و اجتماعی توصیه کرد که از پیشداوری و گمانه‌زنی پرهیز کرده و حوصله به خرج داده و اجازه دهند گزارش‌هایی که به قوه قضائیه می‌رسد، بر اساس عدالت مورد رسیدگی قرار گیرد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مردم خواستار رسیدگی به کاستی‌ها، نارسایی‌ها و برخورد متناسب با خیانت‌ها، تخلفات و مفاسد هستند، خاطرنشان کرد: افشاگری‌ها درباره تخلفات و مفاسد هم اگر به اقدام و عمل مورد انتظار مردم منتهی نشود، برای جامعه اعتمادآفرین و مؤثر نخواهد بود.

نظرات اصلاحی درباره طرح نفتی را به دولت دادیم

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح نفتی دولت گفت که این طرح در شورای هماهنگی سران قوا مطرح شده و قوه قضائیه هم مانند دیگر قوا نظراتش را پس از هم‌اندیشی با کارشناسان اقتصادی اعلام و به دولت منتقل کرده است. رئیس قوه قضائیه ابراز امیدواری کرد که دولت شرایط اعلام شده از سوی نخبگان اقتصادی و دستگاه قضایی را به صورت جامع در طرح نفتی خود لحاظ نماید تا اجرای آن گره گشای مسائل و مشکلات کشور و مردم باشد.

استعلام از حساب‌های بانکی آنلاین می‌شود

در این نشست، دکتر زارع پور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به دستور هفته گذشته رئیس دستگاه قضا برای ساماندهی استعلامات از وضعیت حساب‌های بانکی افراد در جریان دادرسی که باعث دشواری‌هایی برای مردم شده بود، اظهار داشت: طبق توافق صورت گرفته با بانک مرکزی برای حل این مشکل، امکان استعلام از طریق کد ملی افراد برای اطلاع از فهرست بانک‌هایی که در آن‌ها حساب دارند، از میان ۳۵ بانک و مؤسسه اعتباری کشور فراهم شده است و به زودی امکان استعلام برخط وضعیت حساب‌ها نیز برای محاکم فراهم خواهد شد تا مردم برای استعلام‌ها مجبور به مراجعه حضوری به بانک‌ها نباشند.

معرفی ۲ مدیر متخلف محصولات فولادی

حجت‌الاسلام درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کشور هم در گزارشی از پیگیری‌های این سازمان برای بررسی وضعیت بازار فولاد ارائه کرد و گفت: در شش ماهه ابتدای سال ۹۸، بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تُن محصولات شرکت‌های فولادی در خارج از شبکه بورس کالا عرضه شده که در این راستا دو نفر از مسئولان سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان به دلیل ترک فعل به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری ریاست جمهوری معرفی شدند. وی اعلام کرد: ۶۴۰ پرونده تعزیراتی به ارزش ۳۹ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ بابت تخلفات شرکت‌ها در عرضه محصولات فولادی به سازمان تعزیرات ارسال شده که بنا بر گزارش وزارت صمت و شرکت‌های تولیدکننده، در نتیجه این اقدامات تاکنون قیمت هر کیلو فولاد به میزان ۲ هزار تومان در بازار کاهش داشته که این روند هنوز مطلوب ما نیست و پیگیری‌ها را برای عرضه همه محصولات در بورس کالا ادامه خواهیم داد.

رئیس قوه قضائیه در واکنش به این گزارش اظهار داشت: سازمان بازرسی مطابق قانون اختیار دارد که اگر در نتیجه تحقیقات متقن خود به ادله‌ای برای فساد رسید، اقدام قانونی لازم را انجام دهد و آن را به اطلاع مردم برساند. آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: برای مردم این سؤال پیش می‌آید که تولیدات دستگاه‌هایی که تولیدکننده هستند به کجا می‌رود که مجبورند آن را از بازار سیاه تهیه کنند؟ یک خبرنگار از روی حس مسئولیت خود این مسائل را پیگیری می‌کند و به نتیجه هم می‌رسد، اما سازمان بازرسی باید بر اساس وظیفه قانونی خود با این مسائل برخورد کند.

تلاش ثمربخش دادستان برای حل مشکلات کارگران هپکو

حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور نیز با اشاره به جلسه روز چهارشنبه هفته گذشته خود با مسئولان استان مرکزی برای رسیدگی به مسائل و مشکلات شرکت هپکو، تصریح کرد: در جلسه‌ای که با حضور معاون استاندار مرکزی و مدیران شرکت هپکو و دیگر مسئولان مربوطه برگزار شد، به تصمیمات خوبی رسیدیم و اقدامات خوبی شده که اعلام رضایت کارگران را هم به دنبال داشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار