کد خبر: 1015641
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
معاون عملیات آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد اعلام کرد؛
معاون عملیات آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: طی یک سال گذشته از تیر ماه ۹۸ تا خرداد ماه ۹۹ حدود ۲۵ هزار و ۷۷۸ ماموریت از سوی این سازمان انجام شده است.

محمد جواد سبحانی در خصوص اقدامات انجام شده از سوی این معاونت اظهار کرد: طی شش ماه گذشته ۱۰ هزار ۹۴۲ نفر ساعت مستقری آتش نشانان و تجهیزات آتش نشانی برای حفظ ایمنی شهروندان در سطح شهر با توجه به برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی در اماکن تجمعی ثبت شده است.
وی افزود: همچنین طی ۶ ماه گذشته از سال جاری چهار هزار و 35 مورد بازدید و تست شیرهای هیدرانت (آب آتش نشانی) در سطح شهر انجام شده است.
معاون عملیات آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد بیان کرد: همچنین در 6 ماه گذشته از سال جاری 48 هزار و 999 نفر ساعت دوره های آموزشی ضمن خدمت در ایستگاه ‌های عملیاتی برگزار شده است.
سبحانی به تشکیل تیم های ویژه آتش نشانی اشاره و بیان کرد: تشکیل تیم های عملیات ویژه در دو ایستگاه از جمله ایستگاه شماره هفت به عنوان اولین ایستگاه عملیات ویژه و ایستگاه شماره ۶ به عنوان دومین ایستگاه عملیات ویژه و آماده سازی ایستگاه شماره ۲۳ به عنوان ایستگاه ویژه غواصی از دیگر اقدامات این معاونت بوده است.
وی اضافه کرد: تشکیل کمیته تدوین و بررسی سناریو برای انجام مانور ها با هدف، بررسی دقیق سناریو های دریافتی و اصلاح نواقص احتمالی پیش از پیاده سازی مانور از دیگر اقدامات این معاونت است .
معاون عملیات آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: همچنین از سال گذشته برنامه تمرین های عملیاتی ویژه مدیران ارشد حوزه عملیات آتش نشانی مشهد با هدف حفظ آمادگی جسمانی و ایجاد هماهنگی بین مدیران عملیاتی و مرور تاکتیک های عملیاتی حین ماموریت ها و ایجاد هماهنگی بین مناطق عملیات برنامه ریزی و در حال اجرا است.
سبحانی با اشاره به تدوین فرم اطلاعات پیش از حادثه تحت عنوان PIP که با جدیدترین استانداردهای روز دنیا پیاده سازی و برای نخستین بار در کشور در آتش نشانی مشهد در حال اجرا است، بیان کرد: تدوین فرم یکسان ثبت اطلاعات پیش از حادثه به منظور کمک به بهبود روند فرماندهی حادثه در زمان عملیات انجام شده و در ادامه با برگزاری جلسه توجیهی برای تکمیل فرم توسط روسای ایستگاه ها و برگزاری دوره آزمایشی این طرح توسط ایستگاه های عملیاتی نیز با همین محوریت در حال پیگیری است.
وی با بیان این که اصلاح و بهینه سازی، جانمایی ناوگان عملیاتی یکی دیگر اقدامات معاونت عملیات آتش نشانی مشهد طی یکسال گذشته بوده است، ادامه داد: این پروژه پس از اتمام پایش شرایط موجود و در پی جلسات متعدد با صرف زمان زیاد و بررسی 197 خودرو عملیاتی و ۲۴ دستگاه موتورسیکلت عملیاتی سازمان انجام شد و نقشه های جانمایی بهینه سازی شد.
معاون عملیات آتش نشانی مشهد در ادامه به پهنه بندی شهر و تشکیل دو تیم افسر نگهبانی طی یکسال گذشته در حوزه عملیات اشاره کرد و گفت: این اقدام با هدف حضور سریع تر و موثرتر افسر نگهبانان در محل حوادث بوده است که در این طرح شهر مشهد به دو پهنه تقسیم و دو افسر نگهبان در ایستگاه های ۶ و ۴۳ مستقر شده و در نتیجه این طرح ، امکان پوشش دو حادثه مهم به صورت همزمان در دو نقطه جداگانه را فراهم کرده است .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار