کد خبر: 1015630
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
به همت خادمان بارگاه مطهر امام رضا (ع) صورت گرفت؛
همزمان با موج دوم شیوع ویروس کرونا، مرحله دوم رزمایش مواسات و همدلی خادمان بارگاه مطهر امام رضا (ع) با عنوان «تعاون و احسان» با هدف کمک به اقشار کم بضاعت شهر مشهد در حرم مطهر رضوی آغاز شد.

رضا خاکشور مسئول اجرای رزمایش «تعاون و احسان» خدام بارگاه منور رضوی با اعلام این خبر گفت: به دستور تولیت آستان قدس رضوی، مقدمات اجرای دومین مرحله از رزمایش مواسات و همدلی خدام رضوی با عنوان «تعاون و احسان» با تهیه و تدارک 30 هزار بسته معیشتی برای کمک به نیازمندان و اقشار آسیب پذیر شهر مشهد مهیا شده است.
وی اضافه کرد: از آغاز شیوع کرونا، اجرای مراحل مختلف طرح های حمایتی آستان قدس رضوی با مشارکت اقشار مختلف مردم و کمک های خیرین و خادمان آستان مقدس رضوی به انجام رسیده است.
خاکشور با اشاره به کیفیت اجرای مرحله اول رزمایش «مواسات و همدلی» در طول ماه مبارک رمضان، گفت: این طرح با تهیه و بسته بندی ۸ هزار بسته توسط خادمان بارگاه رضوی و کمک های مردمی در رواق امام خمینی(ره) آغاز شد و تا ۴۲ هزار بسته برکت پیدا کرد.
وی با تشریح نحوه توزیع بسته ها در مرحله نخست، افزود: هر روز روند بسته بندی، بارگیری و جا به جایی بسته ها توسط ۲۷۰ خادم در محل رواق امام خمینی(ره) انجام میشد. هر شب، بسته های آماده شده را با ۳۰۰ خودرو سواری به همراه ۶۰۰ خادم در مناطق کم برخوردار حاشیه شهر مشهد تقسیم و توزیع می شد.
این خادم بارگاه رضوی، بسته ها را شامل ۱۴ قلم کالا به ارزش ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: در مجموع، حدود یک هزار خادم حرم مطهر حضرت رضا(ع) در هر روز ماه مبارک رمضان دست اندرکار اجرای این طرح معنوی بودند.
وی با تشریح جزئیات اجرای مرحله دوم رزمایش «تعاون و احسان»، بیان کرد: در این مرحله، حدود ۲ هزار خادم در محل رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت رضا(ع) مشغول خدمت هستند و روزانه حدود ۵۰۰ بسته کمک معیشتی را تهیه و آماده توزیع می کنند.
خاکشور با بیان اینکه در روزهای نخست اجرای این مرحله، تهیه و توزیع ۳۰ هزار بسته در نظر گرفته شده، افزود: جمع آوری حداقل ۶۰ هزار بسته در طول ۴ ماه پیش بینی شده که در این مدت به موازات جمع آوری کمک ها، عملیات تهیه، بسته بندی و توزیع اقلام در میان خانوارهای شناسایی شده صورت خواهد گرفت.
وی در رابطه با محتوای این بسته ها اظهار کرد: بسته ها شامل ۱۴ قلم کالای اساسی از جمله برنج، ماکارانی، روغن، رب گوجه فرنگی، پنیر، سویا، حبوبات، سیب زمینی، نبات، مایع دستشویی، مایع ضدعفونی و محصولات فرهنگی، مجموعا به ارزش حدود ۳۰۰ هزار تومان است.
مسئول اجرای این رزمایش گفت: همچون مرحله نخست این مرحله نیز در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار