کد خبر: 1015582
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
ترامپ برای انتخاب مجددش حتی از تمام کابینه می‌گذرد
در خیابان‌های امریکا کار به نزاع دست‌جمعی میان راستگرایان سفیدبرترپندار طرفدار دونالد ترامپ با معترضان ضد نژادپرستی کشیده است. این در حالی که خود ترامپ هراسان از برتری رقیب در نظر‌سنجی‌ها برای اینکه جلب نظر کند وعده می‌دهد که همه کابینه‌اش را برکنار خواهد کرد. حتی بعید نیست که او دست به خروج از یکی از مهم‌ترین پیمان‌های موجود بزند و صورت‌بندی روابط نظامی امنیتی جهان را بعد از جنگ جهانی دوم با خروج از ناتو اساساً تغییر دهد یا حتی با دیدار دوباره با رهبر کره‌شمالی یکجانبه اعلام صلح کند؛ خلاصه ظاهراً هر کاری که بایدن و دموکرات‌ها را غافلگیر کند، از دستش بر می‌آید.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: دونالد ترامپ که عادت دارد ناکامی‌هایش را به گردن همکارانش بیندازد، در نشست خبری که در باشگاه گلفش در بدمینستر، واقع در ایالت نیوجرسی برگزار شد، در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا به توانایی رهبری مارک اسپر اطمینان دارد، گفت: مارک یِسپِر؟ گفتید مارک یِسپِر؟ بعضی‌ها نام او را اینگونه صدا می‌زنند. نه، با او کنار می‌آیم. او خوب است. مشکلی نیست. ترامپ در پاسخ به خبرنگاری دیگر درباره اینکه آیا به برکناری مارک اسپر فکر کرده است، گفت: من به برکناری هر کسی فکر می‌کنم. یک زمانی این اتفاق می‌افتد. رئیس‌جمهور امریکا افزود: اگر در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر پیروز شوم، از همه در کابینه می‌خواهم استعفا دهند. می‌توانم ببینم چنین چیزی اتفاق می‌افتد. کسی من را هیجان زده نمی‌کند. گفته می‌شود که ترامپ اخیراً به صورت خصوصی گفته بود که تمایل دارد مارک اسپر را پس از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر برکنار کند. اخبار مرتبط با احتمال اخراج مارک اسپر بعد از آن شایع شد که در ماه ژوئن (اواسط خردادماه) اسپر با مخالفت با تصمیم ترامپ برای استفاده از ارتش به منظور سرکوب اعتراضات به تبعیض نژادی پلیس امریکا، مقابل رئیس‌جمهور کشورش ایستاد.

در آن زمان، ترامپ به طور مداوم تهدید می‌کرد که برای سرکوب معترضان به ناعدالتی نژادی و خشونت پلیس بعد از قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست امریکایی به دست افسر پلیس، از ارتش استفاده خواهد کرد. در همین حال، جان بولتون، مشاور امنیت ملی اخراجی دونالد ترامپ در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی زبان «لا رازان» گفت: سه ماه تا انتخابات زمان مانده است و در اصلاحات سیاسی امریکا این زمان زیادی است. احتمال وقوع «غافلگیری اکتبر» که بتواند روی انتخابات تأثیر بگذارد، واقعی است، زمانی که ما چهارمین نشست را با کیم جونگ اون خواهیم داشت تا صلح در شبه‌جزیره کره و پایان برنامه تسلیحات هسته‌ای را اعلام کنیم. من نمی‌گویم که این اتفاق رخ می‌دهد بلکه می‌گویم ترامپ آن را اعلام می‌کند. او در ادامه صحبت‌هایش گفت: یا ممکن است او برای خروج تمام نیرو‌های امریکایی از افغانستان تصمیم بگیرد، حتی پیش از انتخابات. یا ممکن است خروج از ناتو را اعلام کند. منظور من این است، شمار کار‌هایی که می‌توان برای تغییر نتایج انتخابات انجام داد، زیاد است.

۱۰۰ هزار دلار به نفع سمبل‌های نژادپرستی

رئیس‌جمهور امریکا شنبه صبح در توئیتی تصویری از یک فقره چک را منتشر کرد که در آن ۱۰۰ هزار دلار از حقوقش را برای بازسازی و نصب مجسمه‌های تخریب شده در جریان اعتراضات اهدا کرده و در این توئیت نوشت: به شما قول می‌دهم که حتی یک سنت از حقوقم را هم نگیرم. من تمامی ۴۰۰ هزار دلار را اهدا می‌کنم. این افتخار من است که ۱۰۰ هزار دلار از حقوقم را به سرویس پارک ملی بدهم تا به این نهاد برای بازسازی و نصب مجسمه‌های بزرگ ملی کمک شود. این‌ها برای تاریخ امریکا بسیار مهم هستند. متشکرم.

در جریان اعتراضات ضد نژادپرستی و پلیس امریکا در پی کشته شدن یک مرد سیاهپوست به دست افسر سفیدپوست این کشور، ده‌ها مجسمه نماد دوران برده‌داری توسط معترضان به زیر کشیده یا تخریب شدند. اکثر این مجسمه‌ها متعلق به ژنرال‌های کنفدراسیون جنوب یا شخصیت‌های تاریخی هستند که با استعمارگری و اعمال زور علیه رنگین‌پوستان ارتباط دارند. این در حالی است که این روز‌ها تحرکات راستگرایان در برابر معترضان ضد نژادپرستی در حمایت از ترامپ افزایش یافته است. در همین ارتباط گروه‌های مخالف راستگرا در شهر‌های مختلف امریکا از پورتلند ایالت اورگان گرفته تا کالامازوی ایالت میشیگان با معترضان ضدفاشیست و فعالان جنبش جان سیاهپوستان مهم است، درگیری پیدا کردند.

به گزارش رویترز، در منطقه حومه‌ای استون مانتین آتلانتا ده‌ها نفر از حامیان ایالت‌های جدایی‌طلب زمان جنگ‌های داخلی و حامیان دونالد ترامپ، که تعداد زیادی از آن‌ها مسلح بودند، در مجاورت پارک مشهور میزبان بنای یادبود بزرگ رهبران ایالت‌های جنوبی حامی برده‌داری در زمان جنگ‌های داخلی تجمع کردند و با مجموعه‌ای متشکل از بیش از ۱۰۰ معترض چپگرای اغلب مسلح و حامل علامت‌ها و تی‌شرت‌های مخصوص حمایت از جنبش جان سیاهپوستان مهم است، رویارو شدند که رویارویی در نهایت بدل به نزاع و ضرب و شتم و دخالت نیرو‌های ویژه پلیس برای پراکندن آن‌ها شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار