کد خبر: 1015574
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۵
حبیب اسماعیلی، تهیه‌کننده پیشکسوت در گفتگو با «جوان»:
با رکودی که در سینما‌ها ایجاد شده تنها مسیر بازگشت سرمایه آثار سینمایی، اکران آنلاین است که آن هم به دلیل قاچاق سریع، چشم‌انداز روشنی ندارد، بماند که نظارت دقیقی هم بر آمار فروش و میزان مخاطبان آن وجود ندارد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: حبیب اسماعیلی تهیه‌کننده سینما با بیان این مطلب به «جوان» گفت: سازمان سینمایی با راه‌اندازی «سمفا» به سمت شفاف‌سازی آمار فروش و میزان مخاطبان سینما‌ها رفت و اگر بتواند مسئله تقسیم به لحظه عایدی فروش میان سینماداران و پخش‌کنندگان را هم ایجاد کند، یقیناً قدم مثبتی برداشته است. تهیه‌کننده «تصویر آخر» و «سرکوب» ادامه داد: با رونق گرفتن اکران آنلاین نیاز وافری هم به ایجاد سمفای آنلاین داریم، یعنی باید میزان فروش فیلم‌ها و حجم مخاطبان در اکران آنلاین هم به صورت به‌لحظه مشخص گردد. اسماعیلی افزود: آنچه این روز‌ها از میزان مخاطبان اکران آنلاین پیش‌روی ماست، صرفاً داده‌هایی است که خود وی او‌دی‌های عرضه‌کننده فیلم‌ها ارائه می‌دهند که راستی‌آزمایی آن‌ها به شکل‌گیری سمفای آنلاین نیاز دارد تا خدای نکرده در آمار‌ها دخل و تصرف نشود. حبیب اسماعیلی که سال‌هاست کار پخش فیلم‌ها را هم در بخش خصوصی و به طور مستقل انجام می‌دهد، درباره دورنمای وضعیت سینما‌ها گفت: اکران سینما‌ها به خاطر کرونا دچار سکته‌ای شد که بعد از بازگشایی هم ادامه دارد. متأسفانه حمایت‌های شهرداری و تلویزیون از بازگشایی سینما‌ها محسوس نبود و برای همین بسیاری از مخاطبان هنوز نمی‌دانند که سینما‌ها باز و کاملاً بهداشتی هستند. تهیه‌کننده «بازجویی یک جنایت» و «قرمز» خاطرنشان ساخت: به زودی محرم و صفر را در پیش داریم که مثل همیشه سینما‌ها راکدتر خواهند شد، مگر آنکه واقعاً برنامه‌ای بریزیم برای آنکه برای بعد از محرم و صفر اطلاع‌رسانی فراگیر و همه‌جانبه برای جلب مخاطبان به سینما‌ها داشته باشیم.

حبیب اسماعیلی تأکید کرد: همواره گفته‌ایم مدیران سینمایی به جای آنکه بخش عمده بودجه را صرف تولید کنند، برای کشاندن مخاطبان به سینما‌ها هزینه کنند. اینکه هر سال کلی بودجه دولتی صرف تولید می‌شود واقعاً الان که کرونا آمده و سینما‌ها به رکود رسیده است، باید دستخوش دگرگونی شود. این تهیه‌کننده پیشنهاد داد: ارگان‌های دولتی به جای آنکه باز به سمت تولید بروند، لااقل نیمی از بودجه‌های تولیدی را صرف اقدامات اطلاع‌رسانی برای کمک به رونق سینما‌ها و همچنین مبارزه با قاچاق فرهنگی کنند، چون واقعاً با این کرونایی که شکل گرفته است به زودی اینکه این همه فیلم تولیدی را کجا می‌خواهند نشان دهند به یک معضل اساسی بدل خواهد شد و دیری نخواهد گذشت که بخش عمده فیلم‌ها ضررده خواهند بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار