کد خبر: 1015523
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل:
مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: با افزایش محدودیت‌های قانونی، افراد فاقد کارت ملی هوشمند از دریافت خدمات دولتی و عمومی محروم می‌شوند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، شهرام رسولی در آیین معارفه رئیس جدید اداره ثبت احوال شهر کلور مرکز بخش شاهرود خلخال اظهار کرد: آخرین فرصت برای دریافت کارت ملی هوشمند در حال تمام شدن است.

وی گفت: تاکنون حدود 90 درصد جمعیت استان اردبیل موفق به دریافت این کارت شده و 10 درصد فاقد این کارت هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل با بیان اینکه تا پایان شهریور امسال تمام کارت‌های ملی هوشمند افرادی که در دفتر پیشخوان اقدام به ثبت‌نام این کارت کرده‌اند صادر خواهد شد، اظهارداشت: بیش از 50درصد از کارهای مربوط به صدور این کارت در داخل استان انجام می‌شود.

رسولی بیان کرد: هزینه‌های مربوط به دریافت کارت ملی هوشمند برای خانواده‌های بی‌بضاعت از سوی نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 65 دفتر پیشخوان در استان به منظور دسترسی آسان مردم ارائه خدمات می‌نمایند، گفت: ارائه خدمات بموقع  و کاهش زمان حضور مردم در ادارات و دفاتر پیشخوان از برنامه‌های مدنظر ثبت احوال است و در حال حاضر شناسنامه در کمتر از 48 ساعت و بصورت روزانه صادر می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل همچنین افزود: تنظیم و صدور اسناد هویتی افراد از حساس‌ترین مراحلی است که باید با دقت و ریزبینی خاصی انجام شود و هم‌اکنون این امر به صورت دقیق توسط کارشناسان این استان در حال انجام است، به طوری‌که برای رفاه حال شهروندان در بیمارستان‌ها و آرامستان‌های اردبیل نمایندگی ثبت احوال فعال است.

رسولی با اشاره به مزایای استفاده از شناسنامه های الکترونیکی و مکانیزه اظهارداشت: امکان سوء‌استفاده از شناسنامه‌های دست‌نویس  بالا بوده و از این جهت اقدام همه مردم استان برای تعویض شناسنامه‌های قدیمی با شناسنامه‌های مکانیزه جدید ضرورت دارد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iraq
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
0
0
کارت جدید و قدیم و یا ورقه هویت شامل کار سفارت ایران در سلیمانیه است دو ساله متوقف کردن و پاسپورت درست نمیکنند گفتن اول کارت هوشمند بعد پاسپورت از سفارت پس چرا مسعولین اقدام نمیکنن من ندارم هیچ نوع نه کارت قدیم و پاسپورتم هم در بغداد گم شده دولت عراق پاسپورت مهمه براشون نه کارت هویتی لطفان به خا طر خداود کارمان را در سفارت درست کنید تا کرونا نگیرید انشالله دور از ویروس کرونا من ایران نه جام تو بهشته و نه جهنم بلکه معلق کمکم کنید بانو ۶۲ سا لهام و مریض هستم باور بفر مایئد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر