کد خبر: 1015473
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با بیان این که کاهش تعداد بیماران و افزایش تعداد پرسنل دو راه کاهش فرسودگی کادر درمان هستند، گفت: برای کاهش تعداد بیماران باید هشدار‌های لازم به مردم داده شود، نمی‌توان بحران را با تعارف مدیریت کرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: دکتر محمدرضا ظفرقندی در پاسخ به این سؤال که چه اقداماتی برای جلوگیری از فرسودگی کادر درمان انجام می‌شود، گفت: مقابله با خستگی و فرسودگی کادر درمان دو راه بیشتر ندارد؛ یا باید تعداد بیماران کاهش یابد و یا این که تعداد پرسنل و کادر درمان افزایش پیدا کند.

وی افزود: برای کاهش تعداد بیماران باید هشدار‌های لازم به مردم داده شود، نمی‌توان بحران را با تعارف مدیریت کرد. مردم باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا ورودی بیمارستان‌ها کاهش یابد. وقتی ورودی بیمارستان‌ها افزایش می‌یابد انرژی کادر درمان کاهش می‌یابد.

ظفرقندی با بیان این که برای اضافه شدن نیروی درمانی جلسات بسیار زیادی تشکیل شده است، گفت: تأمین نیروی انسانی از سه راه میسر است؛ راه اول نیرو‌های داوطلب هستند که الان ۳۰۰۰ داوطلب را به معاونت درمان معرفی کرده ایم؛ راه دوم، استفاده از نیرو‌هایی مانند رزیدنت‌های سال آخر است که در پایان دوره خود قرار دارند که رزیدنت‌ها نیز نزدیک به ۳۰۰۰ نفر هستند و قرار است زودتر وارد چرخه ارائه خدمت شوند.

وی ادامه داد: سومین راهکار استخدام نیرو‌های جدید است که این امر نیز در حال انجام است؛ الان مجوز جذب ۱۰ هزار نیروی جدید اخذ شده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: در زمان حاضر بیشترین کمبود پزشک متخصص در بیمارستان‌ها در رشته‌های عفونی، داخلی ریه، بیهوشی و ICU است که با انجمن‌های علمی برای رفع این کمبود‌ها جلساتی برگزار شده است.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار